Gå til innhold

Menn som netthater kvinner


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Som en person som har vokst opp med MSN, nettchatt og Online spill så tar jeg nettrusler og trakasering med en klype salt.

Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg blei truet med deng på MSN, jeg er blitt kalt homo og evneveik i ett sett på diverse chatt-rom og halve verden har hatt sex med moren min i følge de jeg har spilt WoW, CS og battlefield med.

At Cuntdestroyer66 skal ta livet av meg, tar jeg ikke spesielt seriøst. Jeg blir heller ikke redd da jeg fikk meldinger i innboksen min om at jeg burde bankes opp etter et innlegg på nettet.

Blir folk seriøst redde når de mottar trusler på nett? Jeg ser for meg at 1 av 300 trusler blir fulgt opp, men da må det nesten være noe hat der fra før av. Nå er jeg en mann på over 190cm og 100 kilo, så hvem jeg finner truende er sikkert anderledes enn for litt mindre kvinnfolk, men jeg tror fortsatt ingen bør ta trussler på nett seriøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen på internettbashing av menn kontra kvinner er at kvinner/jenter ofte blir angrepet fordi de er hunnkjønn, og at angrepene nesten utelukkende har en kjønnet/seksuell/rapish tone.

For herlige eksempler: les for eksempel denne underholdende bloggen om misogyni både i internettform og IRL: man boobz | misogyny. I mock it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg en mann på over 190cm og 100 kilo, så hvem jeg finner truende er sikkert anderledes enn for litt mindre kvinnfolk, men jeg tror fortsatt ingen bør ta trussler på nett seriøst.

Nå trykket jeg aldri på linken, men LOL! Er det vel en øøørliten forskjell på å bli trua av virginmaster99 på WOW, og få en inbox på face f. eks..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forøvrig relatert: Da er du en mann -Aftenbladet.no

Utdrag: " Svenske kvinner leste e-poster, meldinger og innlegg rett i fjernsynskamera: «Du er en skikkelig hore, og du har to uker igjen å leve» (Jenny Alversjö, programleder TV4). «Det du trenger, er å knulles i stykker med en baseballkølle» (Titti Schultz, programleder Rix FM). «En dag kommer jeg personlig til skjære halsen over på deg og etterlate deg med en kniv kjørt opp i fitten» (Maria Sveland, journalist og forfatter).

Norske kvinner har fulgt opp; i Aftenposten, NRK, BT og andre medier. Norske menn skriver samme brutale språk som de svenske: «Jeg håper du blir voldtatt av en gjeng negre med Aids. Jeg vet hvor du bor, jeg skal ta deg i kveld» (Inger Anne Olsen, journalist i Aftenposten). «Den dagen Lunde skulle bli utsatt for noe slikt (voldtekt), håper jeg ingen griper inn og stopper det» (Heidi «Vampus» Lunde, blogger og politiker). Den siste kommentaren var skrevet under fullt navn. "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er trist at kvinner blir hetset slik på nett, men som DukeNukem sier ...man må ofte ta det med en klype salt. Mitt tips til de som blir netthetset, legg ut all personalia på hetserne på nett. Hvorfor skal de få anonymitet? De sitter hjemme og godter seg over kvinnene som har mottatt hetsen når de legger frem hva som er blitt sagt i media...Ut med fult navn slik som Anne Kat gjorde i showet sitt. Det er første gang jeg har applaudert tv.

Jeg har blitt trua hundrevis av ganger på nett, og en trusel jeg har hørt i blant er en form av.. "Jeg skal drepe deg hjemme hos deg i kveld" ..."Kan ikke du heller komme i morgen for jeg skal legge meg tidlig i kveld? Det er jo bedre at jeg dør mens du stirrer meg i øynene som en ordentlig mann!" Ellers så er jeg "sykt gay" og har etter alt å dømme hatt meg med tusenvis av mødre i forhold til hvor mange ganger jeg er blitt kalt deretter :p

Er man så uheldig at man faktisk skal møte feil person som følger opp på truslene...det har jeg ikke noe svar på.. :p Selvforsvar for the win!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er trist at kvinner blir hetset slik på nett, men som DukeNukem sier ...man må ofte ta det med en klype salt. Mitt tips til de som blir netthetset, legg ut all personalia på hetserne på nett. Hvorfor skal de få anonymitet? De sitter hjemme og godter seg over kvinnene som har mottatt hetsen når de legger frem hva som er blitt sagt i media...Ut med fult navn slik som Anne Kat gjorde i showet sitt. Det er første gang jeg har applaudert tv.

Jeg har blitt trua hundrevis av ganger på nett, og en trusel jeg har hørt i blant er en form av.. "Jeg skal drepe deg hjemme hos deg i kveld" ..."Kan ikke du heller komme i morgen for jeg skal legge meg tidlig i kveld? Det er jo bedre at jeg dør mens du stirrer meg i øynene som en ordentlig mann!" Ellers så er jeg "sykt gay" og har etter alt å dømme hatt meg med tusenvis av mødre i forhold til hvor mange ganger jeg er blitt kalt deretter :p

Er man så uheldig at man faktisk skal møte feil person som følger opp på truslene...det har jeg ikke noe svar på.. :p Selvforsvar for the win!

Ikke alltid det hjelper gitt. Hvertfall ikke for en som er 2 huer lavere enn 'gjerningsmannen'. IKKE kult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heldigvis over nå, men hadde nok ikke tort det faktisk...

:roflmao:

Ser jo den, men det beste med selvforsvarstrening er ikke teknikkene..det er situasjonsplassering, klartenking under stress og økt selvtillitt til deg selv og din egen mulighet til å forsvare deg. Men jeg skal ikke spore tråden mer av :p

Netthets mot kvinner fordi de er kvinner, og netthets i seg selv bør ikke forekomme...Generell hets bør heller ikke forekomme. Lurer på hvordan vi skal få det helt vekk i fra samfunnet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo den, men det beste med selvforsvarstrening er ikke teknikkene..det er situasjonsplassering, klartenking under stress og økt selvtillitt til deg selv og din egen mulighet til å forsvare deg. Men jeg skal ikke spore tråden mer av :p

Netthets mot kvinner fordi de er kvinner, og netthets i seg selv bør ikke forekomme...Generell hets bør heller ikke forekomme. Lurer på hvordan vi skal få det helt vekk i fra samfunnet...

Det tror jeg ikke går dessverre. Det er nok like håpløst som å klare å få fred i verden tror jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh gud. Har ikke oversikt over alt jeg har blitt kalt på nettet.

Personlig syns jeg det er morsomt at noen synker så lavt at de må true folk over internettet. "Skal finne ipen din" og blablabla. Hysterisk. Hører hjemme på psyk.avdeling hele gjengen.

Bare synd at de faktisk ikke havner der. Vet endel som jeg hadde lagt inn straight away.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...