Gå til innhold

Menn som netthater kvinner


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nettmobbing er et problem. En ting er når man klarer å irritere seg på folk i en diskusjon, en helt annen ting er dette der kvinner utsettes for ekstremt grov hets av ingen annen årsak enn at de er kvinner.

Enkelte burde ikke ha nettilgang.

Du...vi må faktisk "tolerere" en god del ting bare fordi vi har pupper og hull der dere har tut, også i virkeligheten... :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke kvinnene skjule sin identitet som kvinne eller tar seg nær av den barnslige oppførselen, så er det ikke mye annet jeg kan anbefale enn å rømme internert og starte opp The sims 3 igjen.

Hvis situasjone er slik at du faktisk mener at kvinner må skjule at de er kvinner for å ikke bli hetset så er det jo heller en indikator på problemets størrelse enn det motsatte. Enten prøver du bare å provosere eller så bør du ta et lite oppgjør med holdningene dine. Eventuelt flytte til Saudi-Arabia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis situasjone er slik at du faktisk mener at kvinner må skjule at de er kvinner for å ikke bli hetset så er det jo heller en indikator på problemets størrelse enn det motsatte. Enten prøver du bare å provosere eller så bør du ta et lite oppgjør med holdningene dine. Eventuelt flytte til Saudi-Arabia.

Du kan jo velge selv hva du finner enklest, eller i det hele tatt oppnåelig: Ikke si du er jente/Ta opp kampen mot X antall pre pubertale gutter som kan skrive hva de vil uten konsekvenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo velge selv hva du finner enklest, eller i det hele tatt oppnåelig: Ikke si du er jente/Ta opp kampen mot X antall pre pubertale gutter som kan skrive hva de vil uten konsekvenser.

Dette er jo helt på viddene. Langt ute på bærtur.

Hvis man ser bort fra den helt sinnsyke forenklinga av en situasjon (er dog usikker på hvilken situasjon man kan skjule at man er jente) og den helt sinnsyke arrogante holdningen så er det vel muligens slik at vi jenter blir trakkasert ofte uten grunn der det er mulig. Det er ikke bare på chat/plasser der vi skjuler identiteten vår. Det du egentlig sier er at vi skal droppe kjønnsnick og bilder, og mulige hentydninger til at vi er jenter.

Jeg driter i om en eller annen dust som hører hjemme på Åsgår kaller meg for fitte, truer med å møte opp hos meg med balltre etc. Det er jo bare en eller annen som aldri hevder seg som person og tøffer seg som person allikevel. Allikevel tipper jeg at Espen Espelund ville fått fyr under føtterne av flesteparten kvinnene her inne om eller annen nettøffing prøvde seg på noe sjikane. Skal vi fjerne profilbildene våre? Endre nickene våre? Fjerne alle poster som indikerer at vi er kvinner?

Really. Bare....wow.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo helt på viddene. Langt ute på bærtur.

Hvis man ser bort fra den helt sinnsyke forenklinga av en situasjon (er dog usikker på hvilken situasjon man kan skjule at man er jente) og den helt sinnsyke arrogante holdningen så er det vel muligens slik at vi jenter blir trakkasert ofte uten grunn der det er mulig. Det er ikke bare på chat/plasser der vi skjuler identiteten vår. Det du egentlig sier er at vi skal droppe kjønnsnick og bilder, og mulige hentydninger til at vi er jenter.

Jeg driter i om en eller annen dust som hører hjemme på Åsgår kaller meg for fitte, truer med å møte opp hos meg med balltre etc. Det er jo bare en eller annen som aldri hevder seg som person og tøffer seg som person allikevel. Allikevel tipper jeg at Espen Espelund ville fått fyr under føtterne av flesteparten kvinnene her inne om eller annen nettøffing prøvde seg på noe sjikane. Skal vi fjerne profilbildene våre? Endre nickene våre? Fjerne alle poster som indikerer at vi er kvinner?

Really. Bare....wow.

Orker ikke ta tak i alt som er forferdelig galt med det du skriver, men et spørsmål har jeg: Føler du at ditt eksponering behov står høyere enn din trivsel på nettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er dette en nymotens hersketeknikk jeg ikke forstår?

Jeg blir oppgitt når pms kommer opp som en "morsom" forklaring på hvorfor jenter blir sure, sinte, oppgitte, irriterte osv. ved forskjellige anledninger. Det er faktisk en herketeknikk.

Jeg bare uttrykte at jeg ble oppgitt av din henvisning til pms. På svensk, riktignok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir oppgitt når pms kommer opp som en "morsom" forklaring på hvorfor jenter blir sure, sinte, oppgitte, irriterte osv. ved forskjellige anledninger. Det er faktisk en herketeknikk.

Jeg bare uttrykte at jeg ble oppgitt av din henvisning til pms. På svensk, riktignok.

Det er litt trist at du eier null selv ironi og prøver å vri diskusjon over på Ottar nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvinnekamp og pms, exactly the same. Tommel opp.

"..det jeg finner enklest.." er et virkelig innsiktsfullt argument for øvrig, du skal ha for å virkelig se hvor problemet egentlig ligger. Hvis det er vanskelig, gi opp. Hvorfor ta opp kampen mot noe som helst egentlig? Man kan jo liksågodt sitte på ræva si å unngå alle situasjoner som kan resultere i en potensiell konflikt. Yay world.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er viktigst - å hevde seg på nettet eller å gå med hevet hode? Jeg tar gjerne kampen mot noen jeg kan se i øynene, jeg gidder dog ikke bruke energi på å forsvare meg for folk på internett. Jeg er trygg nok på meg selv til å tenke what the hell og gå videre i livet. Det betyr ikke aksept av negativ atferd, men et velbegrunnet valg gjort etter pedagogikkens første og tyngste lov: All atferd som gis oppmerksomhet, positiv eller negativ, vil gjentas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt trist at du eier null selv ironi og prøver å vri diskusjon over på Ottar nivå.

Jeg prøver ikke å "vri diskusjonen over på Ottar-nivå", hva nå det skal bety. Jeg synes allikevel det må være greit å påpeke at jeg synes pms-spøker kanskje er litt unødvendige i en tråd som handler om kjønnsdiskriminerende holdninger på nettet. Det er litt relatert til det større bildet, og jeg poster denne linken igjen, som også ble postet på første side Da er du en mann -Aftenbladet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er viktigst - å hevde seg på nettet eller å gå med hevet hode? Jeg tar gjerne kampen mot noen jeg kan se i øynene, jeg gidder dog ikke bruke energi på å forsvare meg for folk på internett. Jeg er trygg nok på meg selv til å tenke what the hell og gå videre i livet. Det betyr ikke aksept av negativ atferd, men et velbegrunnet valg gjort etter pedagogikkens første og tyngste lov: All atferd som gis oppmerksomhet, positiv eller negativ, vil gjentas.

Det er jo ikke en gang snak om å "hevde" seg på nettet i de fleste av disse sakene. Det er kvinner som av ulike grunner er i offentligheten, for eksempel journalister. Og som da blir utsatt for grov sjikane... Selvsagt er det problematisk, og å si at kvinner som reagerer på dette har PMS blir en noe enkel holdning. Jeg synes egentlig det er rart at ikke alle reagerer negativt på dette... For å sette det på spissen tror jeg pipa hadde fått en annen lyd om det var dama/mora/datra di (og andre bagatelliserere... yeah I made up that word) som ble utsatt for kommentarer av arten "jeg skal skjære opp fitta di".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Jeg har en venninne (17 år) som var involvert i en sak, hvor hun hadde skrevet et leserinnlegg om strippeklubben Dreams her i Bergen. Hun, 17 år gammel, publisert med fullt navn i lokalavisen, fikk trusler om voldtekt i kommentarfeltet fordi hun var en kvinne. Etter dette har hun kommentert at hun er direkte redd for å uttale meningene sine offentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...