Jump to content

Andrea Isaksen Schmidt

Members
  • Content Count

    77
  • Joined

  • Last visited

About Andrea Isaksen Schmidt

  • Rank
    Member
  • Birthday 03/23/1992

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.andreaisaksen.blogg.no

Converted

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Har også en blogg som for det meste omhandler trening og min vri fram til BF debut i vår http://www.andreaisaksen.blogg.no
  2. Hei på dere! Jeg leter etter nye blogger å lese, og fant ingen tråder om dette akkurat nå i farten. Har du blogg, og vil du dele den med oss andre her på fitnessbloggen? Skriv den under da vel? Skriv gjerne hva du blogger om også! Min blogg er: www.andreaisaksen.blogg.noJeg blogger for det meste om treningsrelaterte ting, men andre litt off topic temaer kan også dukke opp innimellom! Dersom det finnes en slik tråd fra før av må dere gjerne tipse meg om den!
  3. Det er genetisk bestemt. Samme som om det er genetisk bestemt hvor fettet legger seg og forsvinner først, om man har "lange" eller "korte" muskler - altså hvor muskelens feste ligger osv. Jeg kan fikke eksempler på de som er skrapa og alikavel ikke har med enn 4 synlige ruter.. Så det stemmer nok at det er genetisk bestemt ja!
  4. Du ødlegger IKKE forbrenninga, for all det! I forhold til høy og lav intensitet og fettforbrenning så kan jeg prøve å forklare dette på en litt enkel måte: Den prosentvise andelen fett man forbrenner er høyere ved lav intensitet enn ved høy, men den totale forbrenningen av fett er høyere ved høy intensitet enn lav! Et eksempel kan være: La oss si at du går i en time og forbrenner 350kcal, dette er altså lav intensitet. Da vil f.eks energien kroppen henter fra fettlagrene tilsvare 200kcal, og den resterende energien henter den fra glykogenlagrene som da blir 150kcal (karbohydrater om det blir enklere for deg å forstå) Her ser du altså at den prosentvise andelen fett er høyest La oss nå si at du jogger i en time og forbrenner 650kcal, dette er høy intensitet. Da vil f.eks energien kroppen henter fra glykogenlagrene tilsvare 400kcal, og den resterende energien henter den fra fettlagrene, som da blir 250 kcal. Her ser du at den totale andelen fett (i forhold til ved lav intensitet) er høyest DVS at du forbrenner med fett totalt ved å ha høy intensitet enn å ha lav intensitet Håper dette var forståelig
  5. Ved å bruke belte svekker du kroppens naturlige "belte", nemlig transversus abdominis (den innerste av magemusklene, om det gjør det enklere å forstå). Vanlige folk skal etter min mening ikke kjøre tyngre markløft enn de har sterk nok coremusklatur til. Bruk heller tid på å trene coremusklaturen før du slenger på 160kg i mark, det er det beste tipset jeg kan gi deg Og da mener jeg ikke utallige situps og beinhev, men heller kjøre f.eks markløft. knebøy og lignende øvelser som krever stor coreaktivering og gjøre coren sterk på den måten Jeg hadde en gang en kunde som hadde så svak coremuskulatur at han ville ty til belte ved 60kg i markløft. Og JA, dette var en ung, ellers sprek mann i 20årene.. Just saying. Kan ofte gjøre mer skade enn nytte de beltene. Belter er forbeholdt styrkeløftere mener nå jeg
  6. Jeg har hatt denne. Husker ikke hvorfor og når jeg kjøpte den, men den har iallefall ikke noen annen effekt enn det vanlig trippelpro fram gymgrossisten eller pulver fra myrevolution som jeg ellers bruker. Den er rosa og smaker bedre, og lokker derfor til seg kjøpere Slikt selger, iaff for jenter med litt mindre kunnskaper som heller vil ha lange fine muskler istede for store bulkete
  7. Jeg har 3, en på skulderen, en på ankelen og en på ribbeina Skuldra (tok da jeg var 15....) Fant ikke noe bedre bilde... Ankel/legg (18år): What doesn't kill you makes you stronger Ribbein (20år): Feed your faith, and your fears will starve to death Her var den 2min gammel så derfor den ser litt smårar ut
  8. Las den ikke nei, skumma igjennom. Er egentlig ikke så viktig hva som står der.
  9. HIT dykking i bananer, sier det bare! Må være en vinner
  10. Haha der lo jeg! ble du noe tynnere???
  11. Hehe, uansett hvor mye man ønsker det blir man nok ikke en kg lettere av å lukte på en banan alene. Dersom man spiser bra og er dedikert i treninga, og DERETTER lukter på en banan, vil man kanskje oppleve framgang. Om det er bananen eller treninga som gjør det trenger jeg vel ikke svare på
  12. Heheh... Høyskolesenteret i Kristiansund scorer virkelig poeng her altså!
  13. Hehe, ja er rart hvor mye man skal høre og lese som er helt på jordet. Har bilder av det på iPhonen min, får vel poste bildet, hehe
  14. Plakat i kantina på skolen: Visste du at ...... å lukte på en banan kan ha vektreduserende effekt? :banghead:
  15. Spis mindre enn du forbruker på en dag, da vil du gå ned i fettprosent. Som sagt tidligere her, det er genetisk hvor fettet fester seg, og forsvinner først Tålmodighet er en dyd!
×
×
  • Create New...