Gå til innhold

Den store silikontråden


imm-iform

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke alle som føler seg vel uten mascara. Fint om du hadde respektert det. Takk for svar.

Da får du ta en avveining på hva som er viktigst for deg. Du får ikke ha på deg sminke under operasjonen, iallefall ikke om de er seirøse på klinikken. Det handler om hygiene, og du burde respektere deg selv nok til å droppe det den dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter det du sier her Kalii. Er sykepleierstudent på 3.året og har vært med på flere operasjoner. Når en må ta en helt spesiell dusj som innebærer en spesiell skrubb, og får beskjed om holde senga frem til operasjonen (som riktignok er helt "ren"), så tviler jeg sterkt på, eller jeg vet, at mascara ikke er lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på Fornebu :) noen som vet om man må vaske håret med hibiscrub også? Det er så forskjell på klinikkene. Litt kjipt å ødelegge et hår jeg har betalt mye for :(

Man måtte i alle fall det da jeg opererte der. Du ødelegger ikke håret ditt uansett, gi det en god hårkur etter operasjonen. Ikke bekymre deg for å se bra ut o.l. Hvor digg er det ikke å sitte hjemme under et pledd uten sminke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle som føler seg vel uten mascara. Fint om du hadde respektert det. Takk for svar.

Da syns jeg så absolutt du burde arbeide mer med selvtilliten din. Det sier seg selv at man ikke møter til operasjon i partymakeupen og stilettene.

Det er SÅ digg å gå rundt med to-dagers hår (du vet den der roteknotetoppen for å skjule at man ikke har vaska håret på ett par dager) uten sminke. Det er faktisk en ekstremt befriende følelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JO, jeg lurte på noe: Jeg fikk beskjed av kirurgen min om å bruke sportsbh de første ukene, og de 3 første dagene en jeg får derfra. Men de jeg bruker senere, må disse ha god kvalitet? Eller kan jeg bruke de fra HM og Cubus, som pr. idag brukes til å skjule de 2 pushup-bhene jeg har under? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal operere imorgen kl11! Har ikke sagt det til så mange, så har liksom ikke blitt minnet på det. Så nå gruer jeg meg skikkelig.

Skal operere på colloseum klinikken i stavanger, noen som har erfaring derfra som vil fortelle? Før op dato, under og etter operasjonen?

På konsultasjonen for et halvt år siden sa han at han ville legge inn 260 under muskel. Jeg har et barn (ammet ikke) men fikk veldig mye melk i puppene, så derfor ser de ut som tennissokker med ris i. Har kjøpt inn hibiscrub og mepiform teip idag. Noen tips til forberedelser og slikt før imorgen? Jeg har heller ikke fått noe resepter åsånt i posten, som jeg ser andre har fått fra andre klinikker, noen som vet hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mitt tredje barn for ikke så lenge siden. Puppene har ikke forandra seg. Jeg ammer ikke men det gjorde jeg ikke med de to andre heller. Jeg kjenner mange som ammer og har ammet med silikon "problemet" er ofte at man må amme oftere for å forhindre brystbetennelse.

De har ikke merket noe forskjell på silikonpuppene etter de har fått barn?

----

Har dere vært åpen til alle om forstørrelsen? Jeg vil helst ikke la det bli "allmenkjent", og vil bare fortelle det til nær familie, samboer og en venninne. Nå er det bare samboer og hun venninnen som vet hva jeg vil. Har dere fått spørsmål fra folk dere ikke har fortalt det til?

Tenkte dere på når på året dere tok operasjonen? Jeg tenker jeg vil ta den på høsten, slik at det er "greiere" å gå med sportsBH hele tiden. Litt mer kjipt å gå med det på sommeren og "miste" en hel sommer, kanskje? Eller er det "same shit"? Jeg vil jo gjerne ha det overstått, men må uansett ta etter jeg får feriepengene og restskatten(når kommer de?), da det er dem jeg skal bruke.

Siden jeg ikke vil ha før i høst'ish, så lurer jeg på om det er ok å ta konsultasjon nå, eller om jeg bør vente litt lengre? Hvor "kort" tid før dere ville ha operasjon gikk dere på konsultasjon? Det var vel gjerne ingen ønsker om årstid, og bare "så tidlig time som mulig"?

Takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
De har ikke merket noe forskjell på silikonpuppene etter de har fått barn?

----

Har dere vært åpen til alle om forstørrelsen? Jeg vil helst ikke la det bli "allmenkjent", og vil bare fortelle det til nær familie, samboer og en venninne. Nå er det bare samboer og hun venninnen som vet hva jeg vil. Har dere fått spørsmål fra folk dere ikke har fortalt det til?

Tenkte dere på når på året dere tok operasjonen? Jeg tenker jeg vil ta den på høsten, slik at det er "greiere" å gå med sportsBH hele tiden. Litt mer kjipt å gå med det på sommeren og "miste" en hel sommer, kanskje? Eller er det "same shit"? Jeg vil jo gjerne ha det overstått, men må uansett ta etter jeg får feriepengene og restskatten(når kommer de?), da det er dem jeg skal bruke.

Siden jeg ikke vil ha før i høst'ish, så lurer jeg på om det er ok å ta konsultasjon nå, eller om jeg bør vente litt lengre? Hvor "kort" tid før dere ville ha operasjon gikk dere på konsultasjon? Det var vel gjerne ingen ønsker om årstid, og bare "så tidlig time som mulig"?

Takk for svar! :)[/quote ]

Jeg sa det bare til mamma og 4-5 nære venner. Har sagt det til noen fler i etterti( er snart 6 mnd siden jeg opererte). Føler alle jeg har sagt det til har vært støttende og har enda til gode å møte noe fordømmelse. Har allikevell valgt å ikke fortelle det til alle i familie og vennekrets ettersom det tross alt en en privatsak :) Jeg opererte også på høsten og synes det har vært veldig greit med tanke på at jeg måtte bruke nedpressbånd de første to ukene. Dette hadde vært værre hvis det var på sommeren da man gjerne bruker tynne topper. Tror det går greit at det går litt tid mellom konsultasjonen og selve dagen så lenge du ikke går mye opp eller ned i vekt. På selve oprasjonsdagen har man jo også en prat med kirurgen der han ser, kjenner og tegner opp, så hvis noen endringer skulle oppstå tilpasser kirurgen seg etter dette. Var selv på konsultasjon ca 2 uker før, noe som var greit ettersom jeg var såpass gira på å få det unnagjort at ventetiden ville blitt veldig kjedelig. Lykke til!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei:) nå har jeg lest Alle sidene..! Har alltid ønsket meg silikon, fra jeg var typ 13! Nå har jeg akkurat sluttet å amme min sønn på 5mnd og vet at man må vente til 6mndr etter med å operere men jeg er suupergira!!

Lurer på, er det bare jeg som er heavy røyker? Må jeg slutte før operasjonen? Var ingen som sa noe særlig om det men dette er jo ett treningsforum så skjønner vel egentlig det :p

Også virker det ikke som noen er like engstelig som meg med tanke på narkosen, jeg er driitredd.. Så redd at jeg kommer til å være helt skjelven når jeg ligger der, garantert hjerteklapp og hele pakka :p har alltid vært sånn men har også alltid gjennomført hva det enn skulle være jeg pusher meg til.. Noen som av dere som hadde supernoia for narkosen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei:) nå har jeg lest Alle sidene..! Har alltid ønsket meg silikon, fra jeg var typ 13! Nå har jeg akkurat sluttet å amme min sønn på 5mnd og vet at man må vente til 6mndr etter med å operere men jeg er suupergira!!

Lurer på, er det bare jeg som er heavy røyker? Må jeg slutte før operasjonen? Var ingen som sa noe særlig om det men dette er jo ett treningsforum så skjønner vel egentlig det :p

Også virker det ikke som noen er like engstelig som meg med tanke på narkosen, jeg er driitredd.. Så redd at jeg kommer til å være helt skjelven når jeg ligger der, garantert hjerteklapp og hele pakka :p har alltid vært sånn men har også alltid gjennomført hva det enn skulle være jeg pusher meg til.. Noen som av dere som hadde supernoia for narkosen?

Tror man må slutte å røyke ja :) Jeg hadde supernoia for narkose når jeg tok en bukplastikk, grein som en unge å var sikker på at jeg kom til å dø av narkosen hehe, men gikk helt fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) nå har jeg lest Alle sidene..! Har alltid ønsket meg silikon, fra jeg var typ 13! Nå har jeg akkurat sluttet å amme min sønn på 5mnd og vet at man må vente til 6mndr etter med å operere men jeg er suupergira!!

Lurer på, er det bare jeg som er heavy røyker? Må jeg slutte før operasjonen? Var ingen som sa noe særlig om det men dette er jo ett treningsforum så skjønner vel egentlig det :p

Også virker det ikke som noen er like engstelig som meg med tanke på narkosen, jeg er driitredd.. Så redd at jeg kommer til å være helt skjelven når jeg ligger der, garantert hjerteklapp og hele pakka :p har alltid vært sånn men har også alltid gjennomført hva det enn skulle være jeg pusher meg til.. Noen som av dere som hadde supernoia for narkosen?

Tror man må slutte å røyke 2 uker før og 6 uker etter. Det har med sårene å gjøre. De gror ikke like bra, og man har større risiko for blødninger og stygge arr når man røyker.

Jeg var livredd for narkosen, men så blir jeg så og si alltid dårlig av narkose så jeg har jo en grunn. :p siste gangen sluttet jeg å puste og alt begynte å pipe og sånt. Veldig ekkelt :p men det går jo som regel bra, de vet jo alltid hva de gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror man må slutte å røyke 2 uker før og 6 uker etter. Det har med sårene å gjøre. De gror ikke like bra, og man har større risiko for blødninger og stygge arr når man røyker.

Jeg var livredd for narkosen, men så blir jeg så og si alltid dårlig av narkose så jeg har jo en grunn. :p siste gangen sluttet jeg å puste og alt begynte å pipe og sånt. Veldig ekkelt :p men det går jo som regel bra, de vet jo alltid hva de gjør.

Okei , det kommer til å bli sykt vanskelig men det skal jeg klare! man får vel noe tynnere blod ellerno av å røyke kanskje..

Huff jeg fikk med meg det, stakkar, bra det gikk bra da:) hvorfor blir du egentlig dårlig av narkose, er det bare tilfeldig?

Sant det, de vet jo hva de gjør.. Bare fikk litt noia når det gikk opp for meg at nå skal jeg faktisk gjøre det:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei , det kommer til å bli sykt vanskelig men det skal jeg klare! man får vel noe tynnere blod ellerno av å røyke kanskje..

Huff jeg fikk med meg det, stakkar, bra det gikk bra da:) hvorfor blir du egentlig dårlig av narkose, er det bare tilfeldig?

Sant det, de vet jo hva de gjør.. Bare fikk litt noia når det gikk opp for meg at nå skal jeg faktisk gjøre det:p

Jepp, blodet blir tynnere. Samme grunnen som at man skal slutte på p-piller og ikke drikke alkohol 1 uke før heller.

Tror det har noe med allergi eller noe sånt. En annen operasjon jeg hadde så ble jeg helt ødelagt etter narkosen. Ble lagt på isolat i et døgnog klarte ikke, var helt hvit og megakvalm. Men tror de har begynt med en ny type narkose nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, blodet blir tynnere. Samme grunnen som at man skal slutte på p-piller og ikke drikke alkohol 1 uke før heller.

Tror det har noe med allergi eller noe sånt. En annen operasjon jeg hadde så ble jeg helt ødelagt etter narkosen. Ble lagt på isolat i et døgnog klarte ikke, var helt hvit og megakvalm. Men tror de har begynt med en ny type narkose nå.

Jepp, blodet blir tynnere. Samme grunnen som at man skal slutte på p-piller og ikke drikke alkohol 1 uke før heller.

Tror det har noe med allergi eller noe sånt. En annen operasjon jeg hadde så ble jeg helt ødelagt etter narkosen. Ble lagt på isolat i et døgnog klarte ikke, var helt hvit og megakvalm. Men tror de har begynt med en ny type narkose nå.

Kanskje det er dette som skal til for at jeg slutter å røyke, herregud har røyka siden jeg var 12 så er vel på tide.. :S

Du er bra tøff da, som tør å ta narkose på nytt etter noe sånt:) jeg velger å ta den risken jeg også, forhåpentligvis går det uten komplikasjoner!

Da er konsultasjonstime bestilt, får vel svar imorgen, hurramegrundt nå skal jeg bli puppeguri :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...