Gå til innhold

Den store silikontråden


imm-iform

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så ett helt haltv år....:cry::cry::cry: til jul da...:wtf:

Hehe. Det aner jeg ikke. Det er sikkert tre mnd siden sist jeg har trent noe bryst... jeg har fokusert på løping og spenst i det siste, har nemlig meldt meg på halvmaraton og dermed har treninga blitt litt annerledes. Kan godt hende det tar kortere tid, men det kan hende det tar mer tid og - har hørt om folk som bruker over et år. Man vet aldri, du må nesten bare prøve deg frem...

Jeg hadde ingen problemer med å trene bryst etter et par mnd, men da kjente jeg at det var "noe der", uten at det var vondt eller noe... Men nå kjenner jeg absolutt ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Det aner jeg ikke. Det er sikkert tre mnd siden sist jeg har trent noe bryst... jeg har fokusert på løping og spenst i det siste, har nemlig meldt meg på halvmaraton og dermed har treninga blitt litt annerledes. Kan godt hende det tar kortere tid, men det kan hende det tar mer tid og - har hørt om folk som bruker over et år. Man vet aldri, du må nesten bare prøve deg frem...

Jeg hadde ingen problemer med å trene bryst etter et par mnd, men da kjente jeg at det var "noe der", uten at det var vondt eller noe... Men nå kjenner jeg absolutt ingenting.

Uff.. FML.:p neida velger jo dette selv, trenger ikke å trene bryst egentlig.. så lenge jeg får trent bein, rygg og armer relativt fort igjen :) men ja... jeg kommer til å være kjempe deppa fremmover... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skumma gjennom denne tråden, og er nesten litt sjokkert over hvor mange som har tatt brystforstørrelse. Virker som at det idag er slik at nesten alle har det, at implantater er den nye normalen... Har vurdert det selv, da jeg ikke synes mine bryster står i stil med resten av kroppen (slank overkropp, fyldig underkropp), men har kommet frem til at jeg ikke er villig til å bruke såpass mye penger, og dessuten synes jeg det er skummelt med operasjon, fremmedlegeme i kroppen etc. Det er jo for de fleste en helt unødvendig operasjon. Hva skjedde med å være vel i egen kropp? Men tenk; hadde altså vært så utrolig deilig å kunne føle seg vel i bikini!

Så jeg forstår så utmerket godt hvorfor jenter gjør dette, men samtidig synes jeg det er en trist utvikling...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, har faktisk lest gjennom hele tråden. :eek:

Har fått ekstra stor lønning denne mnd + skattepenger som kommer i slutten av juni, og vurderer implantater. Men jeg har et spm: Hvis, jeg mot all formodning, uplanlagt, skulle bli gravid noen uker/mnder etter en operasjon, hva skjer med puppene da? Kan implantatene flytte på seg f.eks, eller vil jeg kunne komme til å slite med komplikasjoner jeg ikke nødvendigvis ville slitt med? Jeg har overhode ingen planer om å bli preggis, bare nysgjerrig :p

Ingen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Ingen som vet?

Man vet ikke. De tror at risikoen for kapsling øker, dessuten øker vel sjansen for at resultatet blir mindre pent dersom huden strekker seg pga melken, og så ikke trekker seg helt sammen igjen, det er jo ganske vanlig..

Jeg mener å ha hørt at silikon også KAN påvirke mengden melk man får - noen får kindof plass til mindre enn de ellers ville hatt..

Du må nesten bare vurdere risiko mot risiko og bestemme deg. Mange som opererer seg, velger å gjøre det på nytt etter at de er ferdige med barn. Alt dette er ting du kan spørre om på konsultasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heii!

Jeg skal ta silikon 17.07 og gleder meg veldig!! Jeg skal opereres på fornebu i oslo og har fått beskjed om at jeg får BH der etter op. Jeg bare lurer på om det er noen andre her som har operert der og vet om disse BH'ene er behagelige, eventuelt hvordan de ser ut? Har hatt veldig lyst på en sports-BH som åpnes foran da jeg synes dette virker mye enklere:)

Bare 18 dager til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heii!

Jeg skal ta silikon 17.07 og gleder meg veldig!! Jeg skal opereres på fornebu i oslo og har fått beskjed om at jeg får BH der etter op. Jeg bare lurer på om det er noen andre her som har operert der og vet om disse BH'ene er behagelige, eventuelt hvordan de ser ut? Har hatt veldig lyst på en sports-BH som åpnes foran da jeg synes dette virker mye enklere:)

Bare 18 dager til!!

Heisann:) Jeg opererte der for straks to uker siden.. Veldig fornøyd med klinikken og alt, så bare gled deg!

Bh de bruker er Triaction av Triumph, og jeg synes denne er veldig behagelig. Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heii!

Jeg skal ta silikon 17.07 og gleder meg veldig!! Jeg skal opereres på fornebu i oslo og har fått beskjed om at jeg får BH der etter op. Jeg bare lurer på om det er noen andre her som har operert der og vet om disse BH'ene er behagelige, eventuelt hvordan de ser ut? Har hatt veldig lyst på en sports-BH som åpnes foran da jeg synes dette virker mye enklere:)

Bare 18 dager til!!

Anbefaler også Fornebuklinikken :)

Stemmer som CaraMella sier at man får Triaction Triumph. Den har ikke åpning foran, men har åpning bak. God og behagelig bh, men de første dagene var ikke så behagelige. Var så øm og hoven i området under puppene hehehe. Kjentes ut som tidenes verste treningsverk, så bhen strammet godt, men det gikk heldigvis over etterhvert når hevelesen gikk ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann:) Jeg opererte der for straks to uker siden.. Veldig fornøyd med klinikken og alt, så bare gled deg!

Bh de bruker er Triaction av Triumph, og jeg synes denne er veldig behagelig. Masse lykke til!

Anbefaler også Fornebuklinikken :)

Stemmer som CaraMella sier at man får Triaction Triumph. Den har ikke åpning foran, men har åpning bak. God og behagelig bh, men de første dagene var ikke så behagelige. Var så øm og hoven i området under puppene hehehe. Kjentes ut som tidenes verste treningsverk, så bhen strammet godt, men det gikk heldigvis over etterhvert når hevelesen gikk ned.

Tusen takk for svar! Gleder meg veldig til alt det vonde er over. Selve op.dagen gruer jeg meg noe sinnssykt til! Jeg hater sykehus og alt som har med det å gjøre.. uff, men det er verdt det!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går så bra så skal du se. Jeg hadde aldri operert eller vært innlagt på sykehus før operasjonen på fornebu, så det var helt nytt for meg :p Alt gikk så fort, og plutselig våknet jeg opp i senga og det hele var over.

Ikke alle som får så vondt heller, så det kan jo være at du er heldig og slipper unna det verste :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om dette er lov? Isåfall beklager jeg og det er bare å fjerne! Men jeg har startet en blogg slik at jenter som tar silikon i fremtiden kan lese min opplevelse osv. I og med at jeg setter veldig pris på de jentene som gir meg muligheten til å lese deres opplevelser!:)

luxe.blogg.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går så bra så skal du se. Jeg hadde aldri operert eller vært innlagt på sykehus før operasjonen på fornebu, så det var helt nytt for meg :p Alt gikk så fort, og plutselig våknet jeg opp i senga og det hele var over.

Ikke alle som får så vondt heller, så det kan jo være at du er heldig og slipper unna det verste :D

Håper virkelig det! Hvordan var det i det du våknet fra narkosen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper virkelig det! Hvordan var det i det du våknet fra narkosen?

Vel, jeg var maks uheldig jeg da :p Våknet fin og flott, men så kom kvalmen etter et kvarters tid. Fikk kvalmenedsettende, men den hjalp ikke. Det var visst svært uvanlig å bli kvalm av den type narkose/sovemedisin som de bruker, så sykepleieren var litt overrasket hehe. Fikk rundstykke og noe å drikke, og det var godt :)

Kom hjem og kastet opp en del, og når bedøvelsen begynte å gå ut, så var det ikke akkurat behagelig å drive å kaste opp. Ble litt bedre etterhvert og tok Pinex Forte for å døyve smerten litt, men det tålte jeg heller ikke, så jeg begynte å kaste opp igjen haha... Ble ei fin uke uten særlig smertestillende, men jeg overlevde, og kvalmen gav seg i løpet av samme kvelden den dagen.

Ville fortsatt gjort det om igjen, selv om jeg var litt uheldig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg var maks uheldig jeg da :p Våknet fin og flott, men så kom kvalmen etter et kvarters tid. Fikk kvalmenedsettende, men den hjalp ikke. Det var visst svært uvanlig å bli kvalm av den type narkose/sovemedisin som de bruker, så sykepleieren var litt overrasket hehe. Fikk rundstykke og noe å drikke, og det var godt :)

Kom hjem og kastet opp en del, og når bedøvelsen begynte å gå ut, så var det ikke akkurat behagelig å drive å kaste opp. Ble litt bedre etterhvert og tok Pinex Forte for å døyve smerten litt, men det tålte jeg heller ikke, så jeg begynte å kaste opp igjen haha... Ble ei fin uke uten særlig smertestillende, men jeg overlevde, og kvalmen gav seg i løpet av samme kvelden den dagen.

Ville fortsatt gjort det om igjen, selv om jeg var litt uheldig :)

Takk for at du er ærlig om det selv om det var kjipt! Vil heller gå rundt og være forberedt på det verste og bli positivt overrasket!:) Ja, det er jo verdt det i lengden, bare utrolig kjipt der og da. Har jo tatt 2 1/2 uke fri fra jobb, så om jeg blir veldig dårlig/får veldig vondt trenger jeg ikke stresse med å komme igang med jobb osv igjen:) Hvor mye tok du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ikke dumt å ha tatt fri fra jobb. Jeg tok det i forbindelse med juleferien, så hadde og to uker borte fra jobb, og det er jeg glad for :) Greit å kunne slappe helt av så kroppen får blitt helt bra uten noe tull.

Jeg hadde litt forskjellig størrelse, så jeg tok 285g og 325g, så nå er de omtrent lik i størrelse, og på samme linje så jeg slipper at overdeler legger seg skjevt hehe. Hadde litt pupper fra før av, så det holdt for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Da har jeg tatt silikon, og det går egentlig veldig fint! Har ikke hatt noen kjempe store smerter hittil så regner med at jeg er en av de litt heldige og slipper unna de syke smertene jeg har hørt om *bank i bordet*! Hadde operasjonen for to dager siden..

En ting jeg lurer på er hvor lang tid det tok før dere fikk tilbake følelsen i nipplene? Og om dere i det hele tatt mistet følelsen? Siden op har jeg ikke hatt noe følelse i nipplene eller på undersiden av brystet, men idag begynner jeg smått å kjenne bittelitt i venste pupp - fortsatt ingenting i høyre. Er klar over at det er mulig at det aldri kommer tilbake, men skulle gjerne hørt litt om deres erfaringer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk aldri tilbake noe særlig følelse i venstre bryst, mens på høyresiden mangler jeg bare litt følelse på undersiden. Litt kjipt, men ikke noe offer for meg siden jeg ikke var komfortabel med å være naken før operasjon, så jeg fikk aldri gjort nytte av å ha følelse uansett :rolleyes: Tror det tok et par måneder før det stabiliserte seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...