Gå til innhold

Den store silikontråden


imm-iform

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva er definisjonen på normale pupper da? De puppene hu fineste og mest populære jenta på ungdomskolen hadde? De puppene media forteller deg er flottest? Et mannfolk vil da ikke like deg for størrelsen på bh'n din, det som er mellom øra deres som teller.

Normale pupper er det vel ingen definisjon på. Men jeg kan ta meg selv som eksempel.

  • Fikk aldri pupper i puberteten
  • Ikke etter jeg fikk to barn heller
  • Med 170 cm og den gang 52 kg så følte jeg med uproporsjonal og rar

Jeg har aldri hatt noe annet enn to brystvorter (bilde på side 2 eller noe i denne tråden). Å føle seg proporsjonal og komfortabel med det klarte jeg rett og slett ikke. Jeg gjorde det kun for min egen del.Hadde spart siden jeg var 17 år gammel og lest alt jeg kom over om dette.

8 år brukte jeg på å bestemme meg så jeg har ikke tatt lett på avgjørelsen.

Jeg har operert to ganger, dette for å få plass til den størrelsen jeg ville ha. Først la jeg inn maks det det var plass til, så 6 måneder etter la jeg inn mer.

Jeg føler jeg har normale pupper nå, til min kropp. Å gå fra en 70 AA til den størrelsen jeg har nå var utrolig deilig. Veldig deilig å kunne gå på stranda med selvtillit og bikini som ikke er drit fulle med innlegg :p Å gå med en bh fyllt med innlegg er ikke digg.

Bare spør om du\dere lurer på noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at jeg hadde planlagt å si noe, men jeg kjenner jeg blir provosert når folk sier at man tar silikon for andres del.

Jeg ønsker å ta silikon om noen år fordi puppene mine aldri har vært fine, jeg tror til og med det er mulig at jeg kan få støtte til operasjon av det offentlige. Men jeg tør ikke vise puppene mine til fastlegen min og derfor blir det av egen lomme. Jeg vil ikke gå mer inn på det da det er noe jeg skammer meg utrolig mye over. Jeg ville gitt alt for å få ha små pupper som knapt synes. Den dagen jeg tar silikon er det for å få pupper jeg er fornøyd med, ikke for å tilfredstille andre.

Derfor synes jeg alle som mener noe om silikon burde tenke seg om to ganger før de påstår at folk tar silikon for andres del. Hvis man ønsker å gjøre noe så drastisk som å ta en silikonoperasjon så er det som oftest en grunn til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja jeg gruer meg litt til 6 uker uten styrketrening. blir sikkert hardt å komme igang igjen da. :/ og har aldri vært flink til å gå turer..

Må si jeg også gruer meg til treningsoppholdet! Og kommer til å savne benkpress i lang tid fremover :cry:

Har planer om rolige gåturer så snart jeg er klar for det, og da tenker jeg løsningen er tredemølle med tv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere jenter altså.... ;)

Ikke stress med trening i etterkant. Den første uka får dere ikke lov til å ha albuene over brysthøyde. Men å bevege seg litt er bra. tro meg det er deilig å bare kunne gå litt. man stivner av å sitte på ræva. Hehe...

Noen må vente i 6 uker andre litt mindre og noen enda lenger. Huska at det er en stor operasjon selv om det er dagkirurgi. Det er mye å passe på i etterkant om man vil ha det resultatet man ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en 75B (i følge meg selv, aldri målt så hvem vet egentlig?), så kunne nok hatt det bra av å joine dere, ja! Men nei, jeg har det fint med meg selv. Noen ganger føler jeg meg rævva, andre ganger digger jeg meg selv. Helt normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gleder meg til konsultasjonen imorgen:D

er det noe jeg må tenke på btw?

Nei, egentlig ikke. Jeg hadde ikke tenkt på noe til den dagen. Følte meg noe weird da jeg sto der uten bh og pupper foran kirurgen som fant ut hva slags utgangspunkt jeg hadde :p

Men han var kjempehyggelig og jeg følte meg helt trygg. Det var viktig for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var min første konsultasjon gjennomført:cool:

og fikk lære noen helt nye ting om brystene mine som jeg ikke visste før (om hvorfor de ser ut som de gjør osv).

Startet med at jeg forklarte litt hva jeg ville før jeg måtte ta av meg på overkroppen (som var skikkelig awkward:blush:), fikk noen en innleggs greie jeg kunne ha over bryste for å se hvordan det ville bli, så fikk jeg en sportsbh hvor jeg kunne prøve 2 forskjellige størreleser som han syntes ville passe meg (260g+280g). Er litt usikker på hvilken størrelse jeg vil gå for, men regner med det blir den største ettersom det er det de fleste angrer på :)

Han sa også at jeg ikke trengte å legge protesen under muskelen, ettersom jeg hadde nok brystvev på toppen av brystet:thumbsup: (tror ikke jeg hadde noe valt etter han sa det, han var veldig klar på hva han mente var best for meg osv:thumbsup:) Utenom størrelsen, den ville han jeg skulle velge selv.

Så til selve diskusjonen om hvordan vi måtte gjøre det, jeg har tydeligvis en "feil" utvikling av brystene mine, som gjør at de er "mindre" pene å se på:unsure: Husker ikke hva det het, men går i at bystet har utndersiden er utviklet seg mye seinere enn på toppen, som gjør at formen på brystet blir mer trekant enn rundt:thumbsdown: så var en spesiell måte å legge protesen på for å få en mer "normal" form på brystet:)

Likte det veldig godt når jeg spurte om hvor lang ventetid de hadde, så nøler han litt og sier de nå hadde ganske lang ventetid, måtte vente helt til 8.mars for å få time:eek: jeg bare: :rofl: DET ER JO IKKE VENTETID :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...