Gå til innhold

Den store silikontråden


imm-iform

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er ikke full anestesi alle steder. Det er tryggere å ikke ha full narkose.. Bedre for pasienten også. Jeg fikk lokalbedøvelse og lett sovemedisin.. Ikke full narkose.

Ja komlikasjoner er det nok av, men meget sjelden her til lands om man går til dyktige kirurger\klinikker. Ikke alle de komplikasjonene du har der er sanne heller ;) Silikon renner ikke ut av kapselen om det sprekker eller liknende. De bruker noe som kalles "gummibear" implantater nå, der silikonen er fast. Man kan skjært igjennom hele innlegget og det kliner seg sammen igjen på en måte.. Så det kan ikke renne ut.

Det er ikke påvist allergi mot silikonimplantater. Alle innlegg har et skall av silikon, uansett om det er saltvann eller silikon.

Huden fester seg til muskelen? :eek: Fortell meg hvordan.....

Jeg syns man skal gjøre det for seg selv om man bestemmer seg for å gjøre det. Ikke for noen andre:D

Jeg sa ingenting om at silikonen skulle renne ut i kroppen, men den kan lekke. På molekylært nivå. Les her om du ikke tror meg (merk deg at kildene er gode, selv om siden ser bedriten ut). Det er liksom ikke så "bare bare" som mange skal ha det til! Det er litt naivt å tro at flinke kirurger og klinikker klarer å forhindre alle komplikasjoner.

Huden kan feste seg til muskelen dersom fettvevet mellom hud og muskel skades eller på annen måte fjernes. Ser greit ut helt til man strammer brystmusklene, hehe.

Jeg vet at komplikasjoner er sjeldne, det sa jeg selv, men om det er sjeldent eller ikke mister all betydning om det skjer deg. Da nytter det lite av det bare er 1 av 10 000 e.l. som får slike komplikasjoner. Husk at før du tar en operasjon må du godta at du gambler litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa ingenting om at silikonen skulle renne ut i kroppen, men den kan lekke. På molekylært nivå. Les her om du ikke tror meg (merk deg at kildene er gode, selv om siden ser bedriten ut). Det er liksom ikke så "bare bare" som mange skal ha det til! Det er litt naivt å tro at flinke kirurger og klinikker klarer å forhindre alle komplikasjoner.

Huden kan feste seg til muskelen dersom fettvevet mellom hud og muskel skades eller på annen måte fjernes. Ser greit ut helt til man strammer brystmusklene, hehe.

Jeg vet at komplikasjoner er sjeldne, det sa jeg selv, men om det er sjeldent eller ikke mister all betydning om det skjer deg. Da nytter det lite av det bare er 1 av 10 000 e.l. som får slike komplikasjoner. Husk at før du tar en operasjon må du godta at du gambler litt.

Artikkelen er skrevet i 1996 og det er store forandringer siden da. Klinikkene i Norge bruker ikke de gamle typen innlegg lenger. Om noen gjør det så er det ytterst få men ikke de store ledende innen plastikk kirurgi. :)

Nei det er ikke bare bare det mente jeg ikke.. Det er en operasjon og man bør tenke seg godt om før man tar steget..

Ser at jeg virker litt sur i innlegget men det var ikke meninga altså :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brukernavn007
Lønner seg å prate med en kirurg og ønsker og hva som er dine behov ;)

Det er nok det beste ja :) I bunn å grunn så er det jo han/hun som vet best :p hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg var på konsultasjon for noen dager siden. Da betalte jeg 200 kroner, så det er jo ca ingenting ;)

ooh:P

sitter liksom å tenker masse på å forstørre brystene mine, så hadde jo vært greit å tatt en konsultasjon for å høre.

men jeg tipper jeg kommer til å gå en del plasser, bare for å være sikker på den kirurgen jeg velger.

hvordan gikk din konsultasjon btw?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er arrtilstanden hos folk som har forstyrra brystene da? Jada, jeg veit at det handler om hvor stor grad man er disponert for kelloide (?) arr, men sånn generelt...store, små? Røde? Sjenerende?

jeg har en veninnde som har forstørret sine, men jeg klarte ikke se mye til hennes arr:) om jeg ikke husker feil, skal de være veldig små, noe cm lange

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ooh:p

sitter liksom å tenker masse på å forstørre brystene mine, så hadde jo vært greit å tatt en konsultasjon for å høre.

men jeg tipper jeg kommer til å gå en del plasser, bare for å være sikker på den kirurgen jeg velger.

hvordan gikk din konsultasjon btw?:)

Gikk kjempefint, legen var fantastisk hyggelig (dr Bugge på Fana Medisinske Senter). Var vel der ca en time. Hadde lest meg opp på mye informasjon, så trengte ikke å få forklart så mye, men var greit å få bekrefta ting. Han var veldig tydelig på at alt skulle skje etter mine egne valg, og jeg følte ikke noe slags "press" eller noe slikt om å ta operasjon, om du skjønner :p Var litt spesielt å bli tegna med masse tusj på puppene da, haha. Skal tilbake og opereres 6. mars :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en veninnde som har forstørret sine, men jeg klarte ikke se mye til hennes arr:) om jeg ikke husker feil, skal de være veldig små, noe cm lange

Arrene er ikke store, noen cm ja, mine er så si usynlige men noen danner lettere arr enn andre. Hør på hva kirurgen sier om etterbehandling og teiping av arr :)

Konsultasjon er gratis flere steder, bare sånn til informasjon :) Hvor har du planer om å reise?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arrene er ikke store, noen cm ja, mine er så si usynlige men noen danner lettere arr enn andre. Hør på hva kirurgen sier om etterbehandling og teiping av arr :)

Konsultasjon er gratis flere steder, bare sånn til informasjon :) Hvor har du planer om å reise?

tenker litt på disse:

Colosseumklinikken Stavanger AS

Klinikk Stavanger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg fått time neste onsdag på colluseum klinikken i Stavanger hos A.zakeria eller noe.. Noen som har noen erfaringer med han?

Koster foresten 500,- for konsultasjon :0

hei:)

Men hvis du velger å operere deg der, for du tilbake de 500,- eller rettere sagt de trekker det av prisen.

Forresten kjenner jeg mange som har operert seg hos han, han skal være den beste der..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er noe jeg vurderer også... jeg har rett og slett ikke pupper, erter egentlig :p

Jeg kunne tenkt meg noen som passa til kroppen min, ikke for store. bare akkurat passe :D

Synd det er så dyrt-...*sparespare*

Kirurgen hjelper deg med å finne noe som passer deg :)

Jeg hadde heller ikke pupper. ( før og etter bildet ligger før i tråden om du ikke har sett det) Var flat som en pannekake. Skikkelig kjipt. Men nå er jeg strålende fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh :) Kordan ser de ut da? (veeldig viktig for meg at d skal se naturlig ut på meg)

Pluss kjennes naturlig :p

Både ser og kjennes naturlige ut:) hehe

Bortsett fra på en, men hun tok ikke under muskelen..

Jeg tror du bør ta de under for at de skal se ekte ut.. Da får du ikke den kanten rundt eller det typiske silikonlooken..

Pluss less is more..

På de fleste av venninene mine synes jeg de har blitt finere og mer naturlig med tiden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både ser og kjennes naturlige ut:) hehe

Bortsett fra på en, men hun tok ikke under muskelen..

Jeg tror du bør ta de under for at de skal se ekte ut.. Da får du ikke den kanten rundt eller det typiske silikonlooken..

Pluss less is more..

På de fleste av venninene mine synes jeg de har blitt finere og mer naturlig med tiden:)

Hehe ja, har hørt d er slik, at de får et litt finere "heng" med tiden :)

Er så sykt usikker på d med å ha det under muskelen :0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja, har hørt d er slik, at de får et litt finere "heng" med tiden :)

Er så sykt usikker på d med å ha det under muskelen :0

Det er alltid valgfritt å legge under muskel. Men kirurgen vil helt sikkert spørre deg om hva du driver med til vanlig, hva slags jobb du har o.l.

Det er også for å kartlegge om du er avhengig av sterke brystmuskler. For muskelen vil bli noe svekket om man legger under. Men man får et penere og mer varig resultat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...