Gå til innhold

Utnytter X-Life unge jenter?


Gjest Hanne_

Anbefalte innlegg

Spesifikt.

Det er klart at det handler om X-life. Men det bør absolutt være forståelse for at ikke alle trekker konklusjonen at det er X-life satt opp mot andre aktørers metoder. Disse bør trekkes fram for å understreke det som oppfattes som kyniskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er akkurat det - andre aktører nevnes ikke. Det er ikke kontra, det er kun snakk om x-life. Senere kan andre synes modellene ligner. Det kommer ikke frem i Hanne sin post, og derfor kan den ikke redigeres for å legge føringer for videre diskusjon.

Skjønner, makes sense. Så det nok litt vel mye i lys av hva hun skriver er hensikten med tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da finner du bare en enorm biceps, eller ikke

Akkurat lagt ut en bekymringsmelding på instagram

"Somebody call the vet! Because theese pythons are sick!" #pinglo #asle #reptile #gunshow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere bakover i tråden som er enige i mitt synspunkt og hvis ikke dette er verdt å ta en diskusjon om, er 99% av trådene på fitnessbloggen meningsløse. Mener jeg, tralala

Veit ikke helt om det er verdt å ta denne diskusjonen når det eneste du evner er å spy ut påstander som 1)Ikke kan begrunnes i fakta, eller 2) som er direkte feil. I tillegg til å glatt overse gode innlegg og la være å svare på spørsmål som ville gitt diskusjonen et bedre innhold.

Temaet er forsåvidt greit, men du legger ikke akkurat opp til en god og saklig diskusjon. Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine to cents: Om min blogg (japp, eier en - faktisk flere, de er ikke så godt lest - hovedsakelig fordi jeg bare linker til dem på face til vennene der) skulle vært så godt lest at jeg ble tilbudt/spurte om sponsing en eller flere steder, og sa ja/fikk ja, ville det vært min oppgave å orientere meg om hva avtalen mellom meg og sponsor innebar. Det er også min oppgave å sørge for at mine plikter iht. avtalen blir oppfylt, og være klar over at dersom pliktene fra sponsors side ikke oppfylles kan karakteriseres som avtalebrudd.

De velger å gå inn i avtaler uten å vite hva avtalene innebærer eller hvilke regler de må forholde seg til i forhold til markedsføringen på sin egen blogg. Det burde strengt tatt vært sponors oppgave å opplyse bloggeier om ved avtaleinngåelse for å gjøre ting vesentlig lettere, men nå er det ikke slik. Det er også bloggeiers rett til å godta eller avvise en avtale, og om de finner en avtale god nok står de i sin fulle rett til å akseptere den.

Jeg ville ikke gjort det, men så er jeg en ganske vanskelig og greit nok oppgående voksen jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil ikke si at noen utnytter noen her,jeg vil da heller si at de som får ting sponsa er like mye utnytteren som x-life er. Jeg synes absolutt ikke det er rart ,begge tjener på det,de får god reklame,den sponsede får bedre treningsutstyr,klær osv billigere,gratis ,whatever. Synes det høres kjekt ut jeg,for begge:D Og man sponses jo gjerne ikke av noen som man ikke kan gå god for ,da vil det plutselig bli veldig stygt igjen:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utifra det jeg har fått høre så er det kun 11 bloggere som har faste avtaler.

Det må da være vesentlig flere enn det ifølge HannePanne sin fremstilling her. Hun sitter jo sikkert på konkrete tall antar jeg?

2. Kvantiteten, det store antallet bloggere de har avtaler med. Som oftest jenter som egentlig ikke har oppnådd noen verdens ting innen trening unntatt å blogge om sin egen trening. Hvor er integriteten?.

Ble så nysgjerrig så måtte bare titte litt på x-life sin facebookside for å se hvem de faktisk sponset. Dette er de bloggerne jeg fant sånn i full fart.

Kristine Solhaug

Kristine Weber

Lone Norås

Linn Cecilie Tovås

Lene Alexandra

Nora Sivertsen Mathisen

Julie A Rafoss

Hvem av disse er det som ikke har oppnådd noe verdens ting mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da være vesentlig flere enn det ifølge HannePanne sin fremstilling her. Hun sitter jo sikkert på konkrete tall antar jeg?

Ble så nysgjerrig så måtte bare titte litt på x-life sin facebookside for å se hvem de faktisk sponset. Dette er de bloggerne jeg fant sånn i full fart.

Kristine Solhaug

Kristine Weber

Lone Norås

Linn Cecilie Tovås

Lene Alexandra

Nora Sivertsen Mathisen

Julie A Rafoss

Hvem av disse er det som ikke har oppnådd noe verdens ting mener du?

Det er det jeg ogmener,det er en win win for begge parter:D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mistenker at HannePanne ikke klarer skille mellom sponsing og annonsering, og ikke forstår seg på hvordan retargeting fungerer. Selv om du ser nettannonsen til en aktør på en blogg betyr det ikke at aktøren sponser bloggeren.
Ja det stemmer. Jeg har også reklamer for x-life på min blogg men jeg er ikke sponset av de.;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da være vesentlig flere enn det ifølge HannePanne sin fremstilling her. Hun sitter jo sikkert på konkrete tall antar jeg?

Ble så nysgjerrig så måtte bare titte litt på x-life sin facebookside for å se hvem de faktisk sponset. Dette er de bloggerne jeg fant sånn i full fart.

Kristine Solhaug

Kristine Weber

Lone Norås

Linn Cecilie Tovås

Lene Alexandra

Nora Sivertsen Mathisen

Julie A Rafoss

Hvem av disse er det som ikke har oppnådd noe verdens ting mener du?

Jeg er forøvrig også sponset av X-life, kanskje det er meg hun mener ;) At det er 10-11 bloggere har jeg fra X-life selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...