Gå til innhold

Utnytter X-Life unge jenter?


Gjest Hanne_

Anbefalte innlegg

You write so much better than me:p Men jeg mener du har et poeng ,og at det må være lov for oss ikke moderator brukere å få kunne komme med konstruktiv kritikk og stille som ved akkurat dette! Jeg finner fb som å være trening og kostholdets bibel,men enkelte ting skurreer litt innimellom mtp de andre tingene.

Da anbefaler jeg deg å rapportere det du føler er feil eller skurrer, eller komme med konkrete linker til ting så vi har noe å gå etter/ta opp. Om ikke er det vanskelig å gjøre noe med hvordan du føler ting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da anbefaler jeg deg å rapportere det du føler er feil eller skurrer, eller komme med konkrete linker til ting så vi har noe å gå etter/ta opp. Om ikke er det vanskelig å gjøre noe med hvordan du føler ting

Ja det vet jeg,men ofte er man litt redd for at man skal bli sett på som "trolling or just stupid" om hva man rapporterer er dumt i deres øyne ,sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det vet jeg,men ofte er man litt redd for at man skal bli sett på som "trolling or just stupid" om hva man rapporterer er dumt i deres øyne ,sant.

Det er ikke slik, og rapporteringer er anonyme for andre en moderatorer. Så jeg nevner det bare, om du ikke ønsker å benytte det av det, blir det vanskelig å hjelpe deg. Ikke så mye mer jeg kan bidra med om jeg ikke får noe konkret å gå etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det vet jeg,men ofte er man litt redd for at man skal bli sett på som "trolling or just stupid" om hva man rapporterer er dumt i deres øyne ,sant.

Det er vel nettopp dette som er kjernen. Om man observerer at en moderator (som ordinær bruker og ikke i arbeid) lirer av seg denne reglen, så blir det vanskelig og forholde seg til den personen som moderator i tilfeller der det trengs senere. En slik kommentar er strengt tatt ikke noe verdt å rapportere, men et moment som vil påvirke oppfatningen til de brukerne som ikke har "innsikt". :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare gi Therese kudos for måten du klarer få å frem poenger på. Du sier hva jeg mener, bare på en mye bedre og forståelig.

Jeg opplever en slags rangstige på fitnessbloggen der,

1. De aller mest aktive moderatorene

2. Moderatorer

3. Aktive brukere med sosiale relasjoner til andre aktive brukere / moderatorer

4. Aktive brukere

5. Lite aktive brukere

6. Nykommere

Det er fryktelig vanskelig å skulle være uenig med noen høyere oppe. Kommunikasjon ble veldig påvirket, de høyest oppe kan komme unna med å være frekke med hverandre osv og bli tolket som humor, mens de lenger ned blir slått ned på av autoritene og moderert som useriøs og off topic. Det er veldig mye intern kommunikasjon og koder som er vanskelig å tolke hvis man ikke er "inne" i fitnessbloggenklikken. Hadde noen av de som har oppfattet meg som "aggressiv og ufin" (for å ikke å snakke om sjalu :D) i denne tråden kjent meg i virkeligheten, hadde de hatt en ganske annen oppfatning og lest mine innlegg med en helt annen stemme i hodet.

Nå ble dette et helt annet tema generelt for hele forumet som kanskje burde fått sin egen tråd. Jeg tørr ikke starte flere tråder :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne rangsstigen er der av en grunn, og man klatrer opp den via enten å være sosial eller bevise man har mye kunnskap. Du ser ofte at folk referer til de med kunnskap i stedet for å si noe de tror er sant. Kjenner man noen personer godt er det lettere å skjønne når de tuller eller ei. Feks så kan du ikke gå bort til en du ikke kjenner og kalle han et rassehøl, dette kan du derimot med venne dine og begge to vil le av det, det vil man ikke sammen med den fremmede. Moderatorene har flere tusen innlegg her inne, og det går gjerne en rød tråd i innleggene deres. Har du vært her litt skjønner du ossen de er. Jeg synes det er utrolig dumt av deg å kritisere et felleskap som har vært her i flere år, fordi du ikke skjønner organisasjonskulturen.

Det er ikke vanskelig å være uenig med en moderator om du klarer å argumentere for deg. Jeg føler ofte jeg ikke er helt enig i det mange uttaler, nybegynnere eller proffe. Problemet blir at jeg besitter ikke nok kunnskap til å aktivt være imot, derfor holder jeg meg heller unna diskusjonen eller prøver å lese meg opp på det.

Jeg må innrømme at mange av argumentene dine får deg til å fremstå som en med konspirasjonsteorier. Når du la frem denne påstanden din og folk ikke var enige, så begynte du og argumentere at flere av motpartene dine var "kjøpt" av x-life, og det var fitnessbloggen også, når dette helt klart ikke er tilfelle( virket det som for meg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke vanskelig å være uenig med en moderator om du klarer å argumentere for deg. Jeg føler ofte jeg ikke er helt enig i det mange uttaler, nybegynnere eller proffe. Problemet blir at jeg besitter ikke nok kunnskap til å aktivt være imot, derfor holder jeg meg heller unna diskusjonen eller prøver å lese meg opp på det.

This!

Edit: Har man ikke peiling så ligg unna, syns jeg, uansett om man er enig eller uenig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jeg ha tusenvis av innlegg for at meningene mine ha noen verdi? Sosial kan jeg ikke være Pga geografi.

Jaja, takke meg til myrevolution :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jeg ha tusenvis av innlegg for at meningene mine ha noen verdi? Sosial kan jeg ikke være Pga geografi.

Jaja, takke meg til myrevolution :)

Det er du som mener at denne rangstigen definerer brukere sin verdi. Jeg er uenig, men jeg har også erfart at det ikke hjelper at jeg prøver å argumentere mot deg. Men det at kjennskap, inntrykk og erfaring med mennesker farger hvordan andre ser på de er jo ikke noe nytt, hverken i sosiale medier eller det virkelige liv. DukeNukem hadde et godt innlegg rundt det.

Dette innlegget er skrevet av meg som privatperson, som har vært med på forumet her siden den spede begynnelse, med en grei oversikt over hvem folk er, hva de driver med etc..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jeg ha tusenvis av innlegg for at meningene mine ha noen verdi? Sosial kan jeg ikke være Pga geografi.

Jaja, takke meg til myrevolution :)

Nei. Du må ikke ha tusenvis av innlegg for at meningene dine skal ha noen verdi. Det holder med et par innlegg/tråder som viser innsikt/kunnskap. Noe denne tråden ikke gjør (da du ikke er villig til å diskutere og svare på ulike problemstillinger når folk spør deg). Og den rangstigen du snakker om - hvordan tror du det virkelige liv fungerer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er du som mener at denne rangstigen definerer brukere sin verdi. Jeg er uenig

Lenger bak i tråden er det tre brukere høyt oppe i hierkiet som antyder akkurat det samme som meg (at "alle" bloggere et sponset av xlife og at fitnessbloggen ikke er så uavhengig som Robert skulle ha det til). De trengte ikke stå til regnskap for noen, men jeg som bare er en 5.er får en shitstorm for å ikke dokumentere alle påstandene godt nok.

"Organisasjonskultur"? Med en druglord på toppen og greier :p Skikkelig utrivelig system :( jeg synes alle stemmer fortjener å bli hørt og at alle stemmer har like stor verdi, det hadde vært mye mer hyggelig :) nå har jeg forsåvidt gått inn i ubåtbransjen for å slippe unna "det virkelige liv" og å være en del av slike hierkier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Organisasjonskultur"? Med en druglord på toppen og greier :p Skikkelig utrivelig system :( jeg synes alle stemmer fortjener å bli hørt og at alle stemmer har like stor verdi, det hadde vært mye mer hyggelig :) nå har jeg forsåvidt gått inn i ubåtbransjen for å slippe unna "det virkelige liv" og å være en del av slike hierkier.

Når du er så ufin som du er nå, så er det ikke spesielt fristende å diskutere videre med deg. Lykke til i ubåtbransjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men jeg som bare er en 5.er får en shitstorm for å ikke dokumentere alle påstandene godt nok.

Du får en shitstorm fordi du slenger ut påstander som du overhode ikke har dekning for. Og når argumentene dine blir plukket fra hverandre en etter en så velger du å overse det og heller spore diskusjonen helt av tema.

Men det viktigste er vel å være prinsippfast å aldri innrømme feil. Håper inderlig jeg ikke er for langt oppe på rangstigen til å skulle være uenig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenger bak i tråden er det tre brukere høyt oppe i hierkiet som antyder akkurat det samme som meg (at "alle" bloggere et sponset av xlife og at fitnessbloggen ikke er så uavhengig som Robert skulle ha det til).

Jeg må nesten få klippe inn det jeg skrev tidligere, siden du åpenbart sliter med å forstå betydningen av det.

"Når det gjelder min uavhengighet, så skal ikke jeg vurdere den. Jeg står som med-eier av Fitnessbloggen. X-Life har aldri vært med på eiersiden av Fitnessbloggen. Fitnessbloggen publiserer artikler ut fra hva Fitnessbloggen ønsker å skrive om. Annonsører legger følgelig ingen føringer i hva Fitnessbloggen skal skrive om. Ønsker Fitnessbloggen å skrive at et kosttilskudd ikke fungerer, så gjør Fitnessbloggen det. Uavhengig av hva som selges blant annonsørene."

Hvis du mener noe av dette er feil, må du gjerne være konkret. (men det har vel alle skjønt at det har du ikke tenkt å være).

Det er temmelig håpløst å føre en diskusjon som i stor grad baserer seg på det jeg ser på som synsing og spydigheter som er irrelevant for emnet. Men det er det mange nok som har sagt før meg, uten at du har brydd deg særlig om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannepanne,nå er det noen som har bækka deg litt opp for å hjelpe deg ut av dette og mange har siktet til at du bør bevise det du skriver eller la det være og legge tråden død,men når du tydelig bare fortsetter og er ufin i tillegg så er det ikke mye å gjøre annnet enn å tro på det de andre her skriver. Skjønner at du ikke vil " gi deg" men noen ganger er det best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...