Gå til innhold

Utnytter X-Life unge jenter?


Gjest Hanne_

Anbefalte innlegg

Jeg tok et kjapt google-søk (håper linkene fører deg til innleggene):

Silje Mariela er også sponset (stod ikke på listen din over utøvere): Love my BB-clothes | SiljeMariela

Enda en fitnessutøver: Materiell lykke fra X-life! (Gorehead)

Har ikke lest bloggen, så vet ikke om dette er en utøver eller ei: August | 2012 | Anette Marie

Godt eksempel på rosablogger: ♣Therese Charlotte» - Legg meg til som venn :)

Gammelt innlegg, men fortsatt rosablogger: Emmeli Kristiansen LL - Stumpet over X-life. Det burde du og!

Linn Høyem: http://linnhoyem.blogg.no/1345633975_en_lykkelig_del_av_te.html

Det finnes flere og, men de forsvinner i alle innleggene fra Kriweb, Helene Drage, Kristine S og Nora.

Avsporing: den 2XU tightsen alle reklamerer for burde forøvrig hatt en advarsel:

"Ikke bruk til knebøy og andre bøy-øvelser, da denne vil vise både undertøyet ditt og mer til.". :)

Takk for et saklig svar, mye greiere å få folk engasjert ved å faktisk komme med slikt en å be de "scrolle sjæl ass"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Scroll de sjæl"

Tjah, skal jeg google "Rosa dilldall blogg fiberhusk x-life yolo?" Om du i allefall linker meg til EN så kan jeg ta det videre derfra. Bør ikke være et problem da du tydligvis frekventerer disse nok til å vite om 10-11 forskjellige som er sponset.

Dessuten så er det du som drar fram temaet, og om du ønsker å opplyse folk om det er det strengt tatt du som bør starte å scrolle til du finner noen eksempel.

For min del kan alle bli sponsa av x-life uten at det påvirker min dag/liv/trening/tarm så prøvde bare å sette meg inn i problemstillingen og debatten. Menneh.... kjenner jeg svetter stevia og fiberhusk av hele greia nå

im out!

Spørsmålet var hvorfor du i det hele tatt meldte deg inn :S målgruppen min for tråden var de som hadde observert fenomenet selv. Skjer med å engasjere seg heftig i en diskusjon en ikke har noen innsikt i, for bare å kjefte på trådstarter for å ikke "undervise" deg i hva det handler om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, djisus. Trenger jeg å legge ved eksempler på hvordn bloggere sponses av xlife? Scroll de sjæl da.

Eller skal jeg gjøre rede for hvor mange xlife-relaterte blogginnlegg xlifebloggerne har hatt det siste året delt på totalt antall innlegg, og sammenligne det med et statistisk signifikant utvalg av bloggere sponset av andre nettbutikker og publisere hele shiten på pubmed?

Og de to eksemplene ovenfor var henholdsvis et blogginnlegg om meg av en nå xlifejente, og min gamle tulleblogg.

Asle, er det deg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for et saklig svar, mye greiere å få folk engasjert ved å faktisk komme med slikt en å be de "scrolle sjæl ass"

No problem!

Det kan bli litt vanskelig å skille ut alle rosabloggerne som faktisk har et samarbeid med x-life. Google "pakke fra x-life" og man får et innblikk i hvor populært det er å kjøpe varer derfra og blogge om det etterpå (About 7,090 results). Noe har de tydeligvis gjort riktig, for den jungeltelegrafen sprer seg selv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet var hvorfor du i det hele tatt meldte deg inn :S målgruppen min for tråden var de som hadde observert fenomenet selv. Skjer med å engasjere seg heftig i en diskusjon en ikke har noen innsikt i, for bare å kjefte på trådstarter for å ikke "undervise" deg i hva det handler om.

Du meldte meg bl.a inn ved å omtale av ting som "gutta boys" ,"fitnessbloggen" o.l opp mot samarbeid med x-life. Og når jeg først var her så tenkte jeg det hadde vært intressant å få vite mer om tema, da om det er slik at det stemmer ville vært enig med deg. Men du ønsker jo tydligvis bare å snakke med likesinnede blogglesende jenter, så om du vil kan jeg endre trådtittelen til "Likesinnede blogglesende jenter søkes ang kritikk av X-life" bare gi beskjed så fikser jeg det :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No problem!

Det kan bli litt vanskelig å skille ut alle rosabloggerne som faktisk har et samarbeid med x-life. Google "pakke fra x-life" og man får et innblikk i hvor populært det er å kjøpe varer derfra og blogge om det etterpå (About 7,090 results). Noe har de tydeligvis gjort riktig, for den jungeltelegrafen sprer seg selv. :)

Takk for tipset, skal få sett over eksemplene du kom med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spørsmålet var hvorfor du i det hele tatt meldte deg inn :S målgruppen min for tråden var de som hadde observert fenomenet selv. Skjer med å engasjere seg heftig i en diskusjon en ikke har noen innsikt i, for bare å kjefte på trådstarter for å ikke "undervise" deg i hva det handler om.

Kanskje noen ønsker å lære mer om selve problemstillingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du etterspurte eksempler på sponsorinnlegg?

Det er jo ekstremt enkelt å finne frem til selv. Justfuckinggoogleit. Akkurat som Therese gjorde for deg.

Hvis du vil sette deg inn i debatten, ta ansvar selv!

Hvis jeg f.eks hadde meldt meg inn i en debatt om Eirik Sandvik sitt syn på Crossfit, men jeg hadde aldri lest et ord av hva han hadde skrevet selv, hadde det da vært mitt eller trådstarter sitt ansvar å få kjennskap til temaet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:huh: Hva skjer med å være så aggressiv og ufin? Du sier flokkmentalitet - jeg sier du burde skjønne at når flere reagerer på det du sier/hvordan du fremstår, så kanskje det er en grunn til det. Det er du som legger frem en problemstilling og kommer med påstander relatert til denne, da er det din oppgave å begrunne påstandene dine når folk spør.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de meldte seg inn i diskusjonen først. Deretter poengterte jeg at det var pussig at gutter som ikke leser bloggene det er snakk om kunne være uenige i noe de ikke har kjennskap til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"De meldte seg inn i diskusjonen først" - går du i barnehagen eller? Du oppretta tross alt tråden først, før noen faktisk meldte seg inn i diskusjonen. Når du oppretter en tråd må du regne med å få svar fra flere forskjellige medlemmer - noen har mer peiling enn andre, noen ønsker å lære. Hvis det er et problem, får du heller spesifisere at du ønsker at temaet kun diskuteres mellom jenter som har kjennskap til rosablogger/treningsblogger.

edit - evt. la vær å opprette tråder, hvis du ikke tåler å bli kritisert for dine påstander/meninger. Du kan ikke regne med at alle er enige med deg. Hvert fall ikke når du holder på som du gjør nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kom igjen, gi meg eksempler på uavhengige bloggefitnessjenter med lesertall av en viss betydning!

En liten fugl hvisket meg forresten i øret at vedkommende som redigerte trådtittelen min ikke var helt uavhengig..

Jeg ble fortalt at:

"han som er webmaster på FB

lager også bannerne til x-life

og er moderator i forumet

derav endringen av tittel i posten din

han har vel en 40% stilling der også, i X-life

så litt komisk du klikket på dem der"

Begge disse innleggene skrev du før "gutta boys" blandet seg inn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:huh: Hva skjer med å være så aggressiv og ufin? Du sier flokkmentalitet - jeg sier du burde skjønne at når flere reagerer på det du sier/hvordan du fremstår, så kanskje det er en grunn til det. Det er du som legger frem en problemstilling og kommer med påstander relatert til denne, da er det din oppgave å begrunne påstandene dine når folk spør.

Aggresiv? Nei. Ufin? Tja, ikke noe verre enn gjennomsnittet på dette forumet

Oppgitt av kveruleringen: jepp :p

Så har man alt dette med kommunikasjon og internet, ironi, kroppsspråk, tone med snakker med osv. Aggressiv er jeg ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge disse innleggene skrev du før "gutta boys" blandet seg inn ;)

Nå er det like før jeg sladrer om hvem som poengterte dette til meg og lurte meg til å tro at båndene mellom fb og xl er sterkere enn det de er :p;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aggresiv? Nei. Ufin? Tja, ikke noe verre enn gjennomsnittet på dette forumet

Oppgitt av kveruleringen: jepp :p

Så har man alt dette med kommunikasjon og internet, ironi, kroppsspråk, tone med snakker med osv. Aggressiv er jeg ikke :)

Jeg ba ikke deg om å komme med en egen vurdering av hvordan du fremstår... for meg fremstår du aggressivt og ufin, til tross for at kommunikasjon over nettet kan vanskeliggjøre kommunikasjon. Men da kan man bruke diverse smileys, for eksempel. Mulig det er noe kverulering - men du kan ikke forvente at alle er enige med deg. For deg vil det virke som det er kverulering, for andre virker det som om du bare slenger ut påstander du ikke gidder å begrunne og da setter man spørsmålstegn ved det du sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo skrevet flere steder at jeg godtar fullt og helt at noen er uenig.

Ikke døm meg for bruk av smileys, jeg skulle gjerne brukt masse flere smileys for å understreke humor og ironi, men jeg har iPad og kan bare bruke de enkle jeg kan i hodet :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...