Jump to content

Avatar

Members
  • Content Count

    34
  • Joined

  • Last visited

About Avatar

  • Rank
    Newbie
  • Birthday 01/23/1989
  1. Hvorfor ekskluderte du de to andre punktene? At du er sertifisert styrkecoach (av Eirik Sandvik) vil jo kunne fortelle mottaker noe om kompetansen din. Både at den er spesifikk for styrketrening og at den går på øvelsesteknikk, noe mange mener at NIH/AFPT bruker for lite tid på.
  2. Jeg vil tro det kan brukes til mye... Få mer kunnskap om styrketrening. Når du er på gymmen og coacher kunder (som vil merke at du har mer kunnskap). Når du markedsfører deg kan du nevne at du er sertifisert styrkecoach.
  3. Selv om vektnedgang er målet vil det være farlig og skadelig å være på diett bare bestående av proteinpulver. Uansett hva målet ditt er, bør du inkludere en god porsjon fett og karbohydrater. Dette gir gunstige hormonverdier og en kropp som samarbeider. Sulter du kroppen din vil den motarbeide deg både mentalt og fysiologisk. Det er en veldig dum plan.
  4. Ja, det er helt fundamentalt å trekke pusten dypt ned i magen når du går ned. Det virker stabiliserende på ryggraden og kan forhindre fleksjon av L1-L5. Kjører du færre enn 3 repetisjoner kan du gjerne holde pusten gjennom alle repetisjonene.
  5. Ved lange bein gjelder bred fotstilling, høy stangplassering og blikket litt skrått oppover. André Midtby sin knebøy-video Dette er korrekt teknikk i knebøy - Fitnessbloggen passer til deg. Glem heller ikke en god setup med tær pekende 30 grader ut, klem knærne over tærne når du går ned, sett hofta tilbake og ha et forholdsvis smalt grep rundt stanga for å få kontakt øvre del av rygg og med lats som er viktig stabiliseringsmuskulatur.
  6. Hva som er problemet, avhenger litt av anatomi og teknikk. Har du lange bein og kjører lav stangplassering tipper albuene bakover og du blir veldig vertikal i ryggen. Om du har lav stangplassering og ikke har lange bein, så er feilen ofte at du har blikket for høyt opp. Se på skrått ned i gulvet.
  7. 1. Tær 30 grader ut 2. Prøv å stå litt bredere med beina 3. Press ut knærne når du går ned (evt bruk strikk som du legger dobbelt rundt øvre del av legg for å gjøre dette mer aktivt) 4. Start med å sette hofta ut bak 5. Påse at tyngdepunktet holdes på hælen
  8. Du har ikke tenkt over at det kanskje er teknikken det er noe i veien med? Tenker da også relatert til din individuelle anatomi. Det finnes en del enkle tester og øvelser som lar deg kjenne etter hva som er problemet - f.eks manglende fleksibilitet eller mobilitet. Squat to stand er en fin mobilitetøvelse for hoftene og lar deg samtidig tøye hamstring hamstring. I tillegg vil du kunne kjenne de i adduktorene om de er for stramme. Du bør også undersøke ankelmobiliteten. Dette kan du gjøre ved å stille ett bein framfor det andre og bøye det framover. For å teste bevegeligheten i hamstring kan du legge deg på bakken og få noen til å sjekke hvor langt opp beinet ditt kommer (90 grader) uten at rumpa di løftes fra bakken. Skulle gjerne visst til noen youtube-videoer, men der er det mye dårlige.
  9. Ved en enkel blodprøve kan du finne ut vitamin D status i blodet. Det kan jo uansett være mange årsaker til at du føler deg trøtt og sliten. Ville kanskje unnet meg noen timer i solsenga i kombinasjon med vitamin D tilskudd. Kanskje det hadde gjort at du hadde følt deg litt mer våken?
  10. Hva er det som gjør nettstudiet til Atlantis å anbefale? Selv har jeg inntrykk av at litt for mange i dag kan kalle seg ernæringsfysiolog uten at de viser prov på nødvendig basiskunnskap om ernæring.
  11. Trekk pusten dypt ned i magen og hold den der, så fremt du ikke skal kjøre flere enn 4-5 repetisjoner. Dette vil kunne utgjøre mye for stabiliteten i kjernemuskulaturen, spesielt om du samtidig strammer magemusklene og presser magen litt ut. Det beste er om du legger ut en video hvor du bruker litt tyngre vekter. Fin teknikk med lav belastning er noe annet enn fin teknikk med høy.
  12. Kan dette egentlig oppfattes på andre måter enn smålighet, sjalusi og misunnelse? Her virker det som at noen ikke klarer å leve med at andre får mer enn seg selv. HannePanne engasjement er både påfallende og lite troverdig. Jeg vil tro at flere har lagt merke til det.
  13. Flere er sikkert enig med deg i at styrkeløftere generelt er veldig anti-fitness og anti-gå ned i vekt. Men det forandrer likevel ikke så mye på problemet i denne sammenhengen; at tynne jenter tror at PSMF er det beste for dem. Det er vel heller ingen som betviler at det kan oppnås gode resultater med PSMF. Det er ikke der skoen trykker.
  14. Den kan vel vanskelig oppfattes som ekstremt sunn? Nå kjenner jeg ikke originalartikkelen, men slik formuleringene er per nå ville vel ordet ekstrem bli oppfattet som noe kortvarig og spesielt (?) Ikke i et par uker? Den andre artikkelen som dukker opp når jeg søker på PSMF på Google er denne: PSMF - Diett for hurtig- og sunn vektnedgang Jeg vet ikke din involvering i den nettsiden annet enn at du har publisert noen artikler der, men hadde ikke den artikkelen fortjent seg en revidering? Det er kanskje opp til artikkelforfatter å endre innholdet, men burde ikke Myrevolution gjort noen grep? Må ta forbehold om at noe at det jeg skriver kan være feil. Jeg er uansett enig i at PSMF virker til å være et område hvor man bør tråkke varsomt og være forsiktig med hvordan man formulerer seg og hvordan både formuleringene og artiklene som helhet blir oppfattet.
×
×
  • Create New...