Gå til innhold

Valgår!


Kaiman

Anbefalte innlegg

Fniste litt av at MDG ville styrke kulturtilbud som f. eks. teater for å hindre at folk reiser så mye. Jeg vet ikke med dere, men jeg drar til syden for å få fint vær og brunfarge - IKKE for å oppleve kultur som teater/kunst osv. :D

Ellers syns jeg dyrepolitikken der er god, men det holder ikke mål med de sinnsyke klima-planene deres. IKKE faen om jeg skal ha hybrid eller elbil. IKKE FAEN.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fniste litt av at MDG ville styrke kulturtilbud som f. eks. teater for å hindre at folk reiser så mye. Jeg vet ikke med dere, men jeg drar til syden for å få fint vær og brunfarge - IKKE for å oppleve kultur som teater/kunst osv. :D

Ellers syns jeg dyrepolitikken der er god, men det holder ikke mål med de sinnsyke klima-planene deres. IKKE faen om jeg skal ha hybrid eller elbil. IKKE FAEN.

Dere skal jo bare være på kjøkkenet, så skjønner ikke hva du stresser for. Hybridkjøkkenmaskin du tenker på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle vil verne miljøet, men hvem skal betale?

Klimaregningen må noen betale før eller siden uansett, og den blir dyrere og dyrere jo lenger man venter. Hvis du hadde kreft, ville du ventet til den spredde seg før du gjorde noe med det?

Da blir det mindretallsregjeringer, eller AP som styrer alene som største partiet alene.

Blir også spennende å se hva som skjer med SV, kommer de unner sperregrensa er det mye mulig de dør som parti.

Håper SV forsvinner ut. Miljøpartiet irriterer meg mindre og kan gjerne ta plassen deres. De er begge miljøpartier godt plantet på venstresiden selv om MDG ikke vil si det, men de vil altså ha formueskatt på 3 % hvilket er ennå mer sosialistisk enn Sosialistisk Venstreparti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så muligheten for at det blir de fire er lik 0?

"Forhandlingene på borgerlig side kan bli enda mer spennende enn selve valget" sier Dagbladets kommentator. Meeeen Dagbladets kommentator bruker tidenes dummeste metaforer og virker enda mer idiot enn resten av Dagbladets journalister, så jeg ville ikke stolt på han for mye.

Aarebrot spekulerer i om SP kan bli med på en kabal (uten FrP).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Forhandlingene på borgerlig side kan bli enda mer spennende enn selve valget" sier Dagbladets kommentator. Meeeen Dagbladets kommentator bruker tidenes dummeste metaforer og virker enda mer idiot enn resten av Dagbladets journalister, så jeg ville ikke stolt på han for mye.

Aarebrot spekulerer i om SP kan bli med på en kabal (uten FrP).

Så vidt jeg har sett i dag utelukker ikke Venstre et samarbeid med FrP på stående fot hvertfall...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer på om det er noen plass man kan se hvor mange stemmer partiene som som regel går under "andre" er? De er jo de morsomste av dem alle <3

For øvrig kom jeg nettopp på at Sandra Borch eksisterte. Dette valget har hatt ALTfor lite Sandra Borch!

Ho veit ikkje ka ho snakka om, så det er jo forståelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om det er noen plass man kan se hvor mange stemmer partiene som som regel går under "andre" er? De er jo de morsomste av dem alle <3

Jeg sto og humret for meg selv i stemmeboksen i dag, jeg :D

'De Kristne', liksom :roflmao:

http://www.dekristne.no/

(Jeg vurderte et lite øyeblikk å heller stemme Piratpartiet, da.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om det er noen plass man kan se hvor mange stemmer partiene som som regel går under "andre" er? De er jo de morsomste av dem alle <3

For øvrig kom jeg nettopp på at Sandra Borch eksisterte. Dette valget har hatt ALTfor lite Sandra Borch!

Her:

http://valg.nrk.no/valg2013/valgresultat/

Herlig at De Kristne og Kristent Samlingsparti stjeler 0,8 % oppslutning fra KrF, så får vi et par færre kristenkonservative på tinget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens de aller aller fleste forskningsresultater viser at det er omtrent 30 % igjen av det som var for 100 år siden. Uansett. Dagbladet og Hegnar, seriøst? Kildekritikk.

Global oppvarming er tidenes svindel! Jorden har naturlige svingninger. På 1930 tallet var feks også store deler av isen borte fler plasser. Dette visste de selv så de byttet ut global oppvarming med klimaendringer for en tid tilbake .Noe som er en helt naturlig del av vårt økosystem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sto og humret for meg selv i stemmeboksen i dag, jeg :D

'De Kristne', liksom :roflmao:

http://www.dekristne.no/

(Jeg vurderte et lite øyeblikk å heller stemme Piratpartiet, da.)

Selv er jeg skuffet over at partiet Sykehus til Alta ikke stilte i Buskerud. Klarere partiprogram skal du lete lenge etter! Piratpartiet kommer på en god annenplass når det gjelder klarhet, det skal de ha.

Men fortsatt... Kristent Samlingsparti har partilederen som setter sauehoder på staker utenfor Stortinget og setter fyr på sin egen bil i protest mot endringer i loven om motorferdsel i utmark. Ingenting slår den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

global oppvarming er tidenes svindel! Jorden har naturlige svingninger. På 1930 tallet var feks også store deler av isen borte fler plasser. Dette visste de selv så de byttet ut global oppvarming med klimaendringer for en tid tilbake .Noe som er en helt naturlig del av vårt økosystem

Nå er klimaendringene klarlagt for lenge siden og det er bred konsensus for dette! De som er tvilere baserer det på antagelser om at det er sykluser i naturen, det er visse sannheter i dette, men ikke på langt nær nok til å få frem en enste artikkel som er statistisk signifikant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er klimaendringene klarlagt for lenge siden og det er bred konsensus for dette! De som er tvilere baserer det på antagelser om at det er sykluser i naturen, det er visse sannheter i dette, men ikke på langt nær nok til å få frem en enste artikkel som er statistisk signifikant.

HVordan er det da mulig at havisen i antarktis er 60% større i år enn ifjor om vi er utsatt for global oppvarming. Det henger ikke sammen. Naturlige svingninger er mest sannsynlig. Eller tror du kanskje den globale oppvarmingen de mener vi er med å lager tar seg selv en liten pause par år ?:p

Alt handler nok bare om en unnskydning for mer penger i statskassa. Et godt argument for dette er at regjeringen vil gå igjennom elbilavgifter og slikt når de passerer 50 000 elbiler her... Og bomstasjoner i 2017...Pengerpengerpenger

http://www.forskning.no/artikler/2011/juni/291951

http://www.forskning.no/artikler/2011/mai/288619

http://www.forskning.no/kortnytt/366576

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg til dels enig med emilwoop her. Nå skal jeg ikke påberope meg å være forsker på emnet, men da jeg gikk på sykehusskole hadde vi en tidligere forsker til lærer og han hadde veldig greie forklaringer og skjemaer og drit og lort som han viste veldig tydelig hva som har skjedd gjennom tidene på. Vi har kanskje fremskyndet den naturlige oppvarmingen som skjer igjen og igjen, men vi har ikke skapt den alene. Det har vært varmere på jorden før på kortere tid uten at det var mennesker sin feil.

Klart at våre utslipp gjør saken verre, men oppvarming er oppvarming og det er nå en gang sånn at det er en del millioner å hente på å hype det kraftig opp; som forøvrig media gjør med det aller meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er verken klimafornekter eller klimaforkjemper, så et gitt partis holdning til den tematikken bryr meg midt der sola aldri skinner. Hvorfor? Fordi Norge kunne kuttet alle utslipp innenfor landegrensene, og det hadde ikke gjort en døyt forskjell globalt! Null, nada, ingen verdens ting! Hvorfor bruke enorme mengder penger på å redusere våre allerede lave utslipp i et land med knappe 5 millioner innbyggere, når USA, Kina, Russland, og India brenner så mye kull at utslippene deres per dag er større enn våre årlige utslipp. Kina alene slipper ut like mye CO2 per 2 1/2 dag som vi gjør på et år. Inntil de store "synderne" har mulighet og initiativ til å gjøre noe med utslippene sine har vårt miljøengasjement like mye å si i global sammenheng som om én enkelt ku bestemte seg for å holde prumpene sine inne.

Kan vi ikke heller bruke en brøkdel av pengene de naive idealistene vil bruke på håpløse tulletiltak på å bygge vei som ikke er dårligst i Europa, fjerne helsekøer, rusomsorg, eldreomsorg, Lånekassa, kutt i tåpelige avgifter som gjør det enormt kostbart å skape verdier og arbeidsplasser*, ruste opp skole og offentlige helsevesen, og kjøpe tjenester fra private aktører til samme pris som vi betaler for tjenestene hos offentlige aktører?

*I motsettning til det mange tror er eiendomsskatt/formueskatt ikke noe Robin Hood opplegg der man tar for de rikeste og gir til de fattigste. Man tar fra bedriftene som genererer en viss verdi, mens rike privatfolk (som Jens Stoltenberg) som ikke skaper av verdi for samfunnet sitter på enorme verdier uten å betale nevneverdig mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På et eller annet tidspunkt vil det internasjonale samfunnet (les: FN) innføre strengere restriksjoner. Ja, Kina og USA står for øyeblikket i veien. Men det vil ikke ta mange årene før de blir tvunget til å foreta endringer også. Vi i Norge vil også måtte innrette oss. Hvorfor ikke starte før heller enn senere? Jeg har ikke oversikt over utgiftene, så jeg skal ikke si at MDG nødvendigvis har den mest realistiske miljøpolitikken. Men det at vi vil måtte gjøre noe for miljøet trodde jeg de fleste var enige om.

*I motsettning til det mange tror er eiendomsskatt/formueskatt ikke noe Robin Hood opplegg der man tar for de rikeste og gir til de fattigste. Man tar fra bedriftene som genererer en viss verdi, mens rike privatfolk (som Jens Stoltenberg) som ikke skaper av verdi for samfunnet sitter på enorme verdier uten å betale nevneverdig mye.

Det er lite jeg har å klage ordentlig på når det kommer til hvordan Norge styres (etter å ha bodd i Storbritannia i fire år vet jeg hvor ille det kunne vært), men denne ordningen her er virkelig helt på trynet og baklengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...