Gå til innhold

Valgår!


Kaiman

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Alle jeg kjenner som stemmer MDG er hipstere og tror verdens viktigste sak er dyrevern og pelsforbud.

Jeg mener ikke det er verdens viktigste saker, men jeg vil heller betale skatt, enn å risikere å måtte selge hus og alt om jeg blir sjuk. Og jeg mener det er sjukt at folk sitter med milliarder, mens andre dør av sult.

Jeg mener det er rettferdig at Norge tar litt ansvar, når vi er såpass velstående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens de aller aller fleste forskningsresultater viser at det er omtrent 30 % igjen av det som var for 100 år siden. Uansett. Dagbladet og Hegnar, seriøst? Kildekritikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest sakene, men trykket på Dagbladet sin.

Første linje: "Ifølge Daily Mail..." (!!!)

Facepalm så til de grader! Og de kaller seg en avis!? Herrejesuskristusdetblirsåaltforaltfordumt

Det er forøvrig sterkt vitenskapelig konsensus om at klimaendringene er reelle og menneskeskapte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mulig dette er et dumt spm...

Hvis det ikke blir mulig å danne flertallsregjering hverken for H+FrP eller for H+KrF+V...

Hva skjer da?

Mindretallsregjering? Omstokking mellom de fire?

Ka dokk tru?

Da blir det mindretallsregjeringer, eller AP som styrer alene som største partiet alene.

Blir også spennende å se hva som skjer med SV, kommer de unner sperregrensa er det mye mulig de dør som parti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er villig til å betale. Og mener også at rikinger og miljøverstinger kan betale mer.

Så halvfattige småbarnsfamilier må betale i dyre dommer for å bruke et helt nødvendig fremkomstmiddel; bil? Folk som vil ha dyrere bensin kan skyte seg i foten. Det er en nødvendighet for de aller fleste av oss, og med denne tankegangen din om dyrere bensin vil du ødelegge enda mer for de mindre velstående i samfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så halvfattige småbarnsfamilier må betale i dyre dommer for å bruke et helt nødvendig fremkomstmiddel; bil? Folk som vil ha dyrere bensin kan skyte seg i foten. Det er en nødvendighet for de aller fleste av oss, og med denne tankegangen din om dyrere bensin vil du ødelegge enda mer for de mindre velstående i samfunnet.

Det blir solgt mest elbiler i Europa i Norge, i antall (ikke prosent av innbyggere), det sier noe ;) Dvs. det skjer en utvikling. De vil gjøre det dyrere mest i byene, hvor det er grei kollektivtrafikk (+ den vil bli bedre).

Synes ikke du det er urettferdig at noen har luksusyaughter til flere millioner, mens andre (i Norge!) har kanskje 1000 kr til mat og klær til seg selv og barnet i mnd. Ja, kjenner faktisk ei som har det sånn. Sjuk. Lever på sosialstønad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir solgt mest elbiler i Europa i Norge, i antall (ikke prosent av innbyggere), det sier noe ;) Dvs. det skjer en utvikling. De vil gjøre det dyrere mest i byene, hvor det er grei kollektivtrafikk (+ den vil bli bedre).

Synes ikke du det er urettferdig at noen har luksusyaughter til flere millioner, mens andre (i Norge!) har kanskje 1000 kr til mat og klær til seg selv og barnet i mnd. Ja, kjenner faktisk ei som har det sånn. Sjuk. Lever på sosialstønad.

Så det du sier er at de som lever med å snu hver krone og mynt må kjøpe seg elbil til over 200.000? Eller rett og slett droppe fritidsaktivitetene til barna, fordi det blir for dyrt å transportere de rundt om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke du det er urettferdig at noen har luksusyaughter til flere millioner, mens andre (i Norge!) har kanskje 1000 kr til mat og klær til seg selv og barnet i mnd. Ja, kjenner faktisk ei som har det sånn. Sjuk. Lever på sosialstønad.

Hvis man ser bort ifra formuer som er opptjent via Korrupsjon, kriminalitet og stillingsmisbruk som vi ser i Øst-Europa, Sør-øst Asia og Sør-Amerika. Så er de fleste formuene tjent på en legitim måte som det ligger ufattelig mye arbeid bak. Så du må må nesten forklare hva du legger i ordet urettferdig. Spetalen feks startet som hobbyfotograf og forvaltet pengene sine utrolig godt, og er i dag milliardær. Er det urettferdig? Nei, samme gjeller Røkke, droppa ut av vidregående for så kjøpe en fiskebåt. Er det urettferdig at han er rik? Nei.

Jeg vet at det finnes, Oljebaroner, våpenhandlere, Narkokonger, Korrupte politikere i dårlige stater som også er miliardærer, det er urettferdig, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir solgt mest elbiler i Europa i Norge, i antall (ikke prosent av innbyggere), det sier noe ;) Dvs. det skjer en utvikling. De vil gjøre det dyrere mest i byene, hvor det er grei kollektivtrafikk (+ den vil bli bedre).

Synes ikke du det er urettferdig at noen har luksusyaughter til flere millioner, mens andre (i Norge!) har kanskje 1000 kr til mat og klær til seg selv og barnet i mnd. Ja, kjenner faktisk ei som har det sånn. Sjuk. Lever på sosialstønad.

1) Ja, el-biler slik de er per i dag fungerer veldig greit til bykjøring. Hvem tror du kjøper elbil i distriktene? Mye tyder på at elbil er noe velstående har som en sekundær bil, altså i tillegg til bensinbilen.

2) Fremmer du virkelig total omfordeling av penger, og bein utjevning av alle økonomiske verdier...? Skal staten gå inn og stjele mer penger slik at ingen skal ha råd til f.eks. slike båter, uansett hvor mye de jobber, eller hvor suksessfull(les: antall ansatte de lønner) den bedriften de har startet er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...