Gå til innhold

Valgår!


Kaiman

Anbefalte innlegg

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/politikk/akkuratnaa/Forste-bla-dag-Endorfiner-i-fri-dressur-7306734.html#.Ui8Y3mT09hU

"Erna Solberg ser tøff ut, og er enda tøffere: Holder tilsynelatende endorfinene under kontroll. (Feiret med et glass vann sammen med Sindre, og tok klesvasken før hun møtte pressen i dag tidlig)

Siv Jensen ser tøff ut, er tøff og kan bli enda tøffere: Lar endorfinene leve sitt eget liv gjøre som de vil. (Sjekk hennes verbale vekkelsesaktige seiersdans på scenen valgnatten) (Av prinsipp kommenterer jeg ikke leppestift-kjolen hennes).

Knut Arild Hareide ser ikke så tøff ut, men er nok bedriftsleder-knalltøff: Har tilsynelatende stålkontroll på endorfinene. (Snakker helt likt – uansett om det er valgnatt eller valgkamp eller dagen derpå)

Trine Skei Grande er euforisk tøff etter firedobling i Stortinget:Endorfinene er uhyre tallrike og stuper kråke i øynene hennes hele tiden. (Gliser bredt uansett hvilket spørsmål hun får)"

Fant dette ganske morsomt, spesielt Hareide-passasjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

1) Ja, el-biler slik de er per i dag fungerer veldig greit til bykjøring. Hvem tror du kjøper elbil i distriktene? Mye tyder på at elbil er noe velstående har som en sekundær bil, altså i tillegg til bensinbilen.

2) Fremmer du virkelig total omfordeling av penger, og bein utjevning av alle økonomiske verdier...? Skal staten gå inn og stjele mer penger slik at ingen skal ha råd til f.eks. slike båter, uansett hvor mye de jobber, eller hvor suksessfull(les: antall ansatte de lønner) den bedriften de har startet er?

1. Ja, dessverre, jeg vet. Men kanskje, eller forhåpentligvis, vil det bli mindre produksjon av vanlige biler, og dermed en utskiftning til alternative biler, som hybrid og elbiler. Og, håper jeg, det vil bli billigere. Noe jeg vet, er at de blir bedre og bedre!

2. Hehe, nei, det gjør jeg vel ikke. Jeg er egoistisk. Eller, så lenge jeg har det jeg trenger gir jeg penger til både SOS barnebyer, bøssebærere, amnesty og andre organisasjoner. 2000 kr i året, kanskje litt mer, bruker jeg nok på det. Jeg går vgs. 3 året, jobber endel (tjener ca 7000 i mnd). I tillegg gir jeg penger til natur og ungdom, MDG osv. Gir 2000 kr/MND til mamma som dekker endel av mat- strøm- og vannforbruket mitt.

Jeg mener at når jeg klarer helt fint å gi 200 kr/mnd til veldedige organisasjoner uten å merke noenting, vil de fleste klare det og litt mer.

Egotrip: jeg sparer i BSU, og høyrentekonto i tillegg. En skikkelig sparegris er jeg! Selvfølgelig kunne jeg brukt penger på dyre sydenreiser osv., men jeg velger isteden å tenke litt over hva jeg bruker penger på, og gi litt til de som ikke har så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Ja, dessverre, jeg vet. Men kanskje, eller forhåpentligvis, vil det bli mindre produksjon av vanlige biler, og dermed en utskiftning til alternative biler, som hybrid og elbiler. Og, håper jeg, det vil bli billigere. Noe jeg vet, er at de blir bedre og bedre!

2. Hehe, nei, det gjør jeg vel ikke. Jeg er egoistisk. Eller, så lenge jeg har det jeg trenger gir jeg penger til både SOS barnebyer, bøssebærere, amnesty og andre organisasjoner. 2000 kr i året, kanskje litt mer, bruker jeg nok på det. Jeg går vgs. 3 året, jobber endel (tjener ca 7000 i mnd). I tillegg gir jeg penger til natur og ungdom, MDG osv. Gir 2000 kr/MND til mamma som dekker endel av mat- strøm- og vannforbruket mitt.

Jeg mener at når jeg klarer helt fint å gi 200 kr/mnd til veldedige organisasjoner uten å merke noenting, vil de fleste klare det og litt mer.

Egotrip: jeg sparer i BSU, og høyrentekonto i tillegg. En skikkelig sparegris er jeg! Selvfølgelig kunne jeg brukt penger på dyre sydenreiser osv., men jeg velger isteden å tenke litt over hva jeg bruker penger på, og gi litt til de som ikke har så mye.

1) Det vil ta MANGE år før en elbil vil kunne dekke samme behov som en bensindrevet bil. Batterikapasitet er en kjempeutfordring. Hvorfor tror du folk flest (fortsatt) må lade telefonen sin hver dag?

Venstresiden gikk vel nylig inn for å gjøre elbiler dyrere, om jeg ikke tar helt feil, samt for å fjerne muligheten for at disse bilene benytter seg av kollektivfeltet.

2) Nå var det vel ikke veldedighet vi egentlig snakket om, var det? Hva er det du foreslår for å 'korrigere' denne store økonomiske urettferdigheten i grunn...?

Også drar du forresten partistøtte (MDG) og interesseorganisasjoner (Natur og Ungdom) inn i det hele? Skal alle da også kunne føre opp økonomisk støtte til ethvert parti og organisasjon som en 'utjevner'? For eksempel om jeg skulle finne på å gi penger til Rødt og SOS Rasisme (Tjen Folket)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse el-bilene er ikke så veldig miljøvennlige, hvertfall ikke i Norge. Elektrisiteten som brukes til å lade dem opp er fra kullkraft. Meget lite miljøvennlig.

Så lenge ikke de landene som er storeksportør av kull finner alternativ industri som vil skape samme inntekter om ikke høyere så er det urealistisk å tenke at disse el bilene blir så mye mer miljøvennlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse el-bilene er ikke så veldig miljøvennlige, hvertfall ikke i Norge. Elektrisiteten som brukes til å lade dem opp er fra kullkraft. Meget lite miljøvennlig.

Så lenge ikke de landene som er storeksportør av kull finner alternativ industri som vil skape samme inntekter om ikke høyere så er det urealistisk å tenke at disse el bilene blir så mye mer miljøvennlig.

Enig i at det til slutt spiller en veldig stor rolle HVOR kraften du lader bilen din med kommer fra.

Stemmer det ikke òg at f.eks. en hybrid som Toyota Prius er en av de MINST miljøvennlige bilene som blir produsert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo CO2 utslippene som kommer i forbindelse PRODUKSJON av el-bilene som er "ille" da. Det er rundt halvparten av den totale mengden.

http://www.hegnar.no/okonomi/article740263.ece

Mye her folk flest ikke har fått med seg i forbindelse med el-biler. De som er fans snakker om dem som the second coming of Christ omtales på et vekkelsesmøte, mens realiteten er at verdens flotteste el-bil produsert i dag har høyere utslipp (alt iberegnet) enn de aller fleste bensin- og dieselbiler.

Klart, det er mye teknisk som gjør el-biler overlegne på endel områder, men de er absolutt ikke den perfekte løsningen. De er ikke engang en god løsning. Og hva er egentlig problemet el-biler skal løse..? Er ikke utslippene fra privatmenneskers bilkjøring en forsvinnende liten del av de globale utslippene?

På en mer samfunnsorientert note: Om det fra i morgen av ble produsert el-biler som hadde et svært lavt utslipp i forbindelse med produksjon (og ingen problemer med utslitte batterier som må byttes titt og ofte, og dermed kastes på en forsvarlig måte), og vi i tillegg kunne ladet dem 100% med vann- og vindkraft...

..så hadde de fremdeles vært fullstendig ubrukelige for brorparten av menneskene her i landet. Vi dekker lange avstander i bil (og ikke dra kollektivkortet, vi har den siviliserte verdens dårligste kollektivtilbud), vi har beinkalde vintre som reduserer batterikapasiteten ytterligere, og vi har bortimot den Vestlige verdens dårligste veinett. Ikke at det siste punktet et eksklusivt til en diskusjon om el-bil, men om vi investerte mer i skikkelig vei hadde vi spart både liv, tid, og utslipp (tenk null køkjøring, og mer effektivt drivstofforbruk med cruise controllen på en hastighet bilens motor trives med).

El-biler bør bare diskuteres av folk som er bil- eller teknologiinteresserte. Folk som skal snakke om el-bil fra en annen vinkling enn det har som regel så lite å komme med at det bare er å ta hintet og avslutte diskusjonen (ikke myntet på noen her, mer et innlegg til "Hva irriterer du deg over"-tråden). :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://middagstid.wordpress.com/2013/09/10/i-dag-er-det-flaut-a-vaere-norsk/

Jeg har lest mye dritt i mitt liv, men dette tar virkelig kaka

Hvorfor det? Hun liker ikke FrP og er skuffet over valgresultatet. Har da lest mye, mye verre om AP på samtlige av landets avisers kommentarfelt skrevet av så-kalte freppere. Er bare å ta seg tid til å svare på det hun spør om da, i stedet for å slenge dritt som mange av kommentarene under gjør (nei, det får ikke FrP til å framstå noe bedre).

Når det er sagt kunne hun spart seg den siste setninga, det er pinadø på lavnivå sammen med 'kommunistfeministlandsvikerne' og andre slike uttrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye her folk flest ikke har fått med seg i forbindelse med el-biler. De som er fans snakker om dem som the second coming of Christ omtales på et vekkelsesmøte, mens realiteten er at verdens flotteste el-bil produsert i dag har høyere utslipp (alt iberegnet) enn de aller fleste bensin- og dieselbiler.

Klart, det er mye teknisk som gjør el-biler overlegne på endel områder, men de er absolutt ikke den perfekte løsningen. De er ikke engang en god løsning. Og hva er egentlig problemet el-biler skal løse..? Er ikke utslippene fra privatmenneskers bilkjøring en forsvinnende liten del av de globale utslippene?

På en mer samfunnsorientert note: Om det fra i morgen av ble produsert el-biler som hadde et svært lavt utslipp i forbindelse med produksjon (og ingen problemer med utslitte batterier som må byttes titt og ofte, og dermed kastes på en forsvarlig måte), og vi i tillegg kunne ladet dem 100% med vann- og vindkraft...

..så hadde de fremdeles vært fullstendig ubrukelige for brorparten av menneskene her i landet. Vi dekker lange avstander i bil (og ikke dra kollektivkortet, vi har den siviliserte verdens dårligste kollektivtilbud), vi har beinkalde vintre som reduserer batterikapasiteten ytterligere, og vi har bortimot den Vestlige verdens dårligste veinett. Ikke at det siste punktet et eksklusivt til en diskusjon om el-bil, men om vi investerte mer i skikkelig vei hadde vi spart både liv, tid, og utslipp (tenk null køkjøring, og mer effektivt drivstofforbruk med cruise controllen på en hastighet bilens motor trives med).

El-biler bør bare diskuteres av folk som er bil- eller teknologiinteresserte. Folk som skal snakke om el-bil fra en annen vinkling enn det har som regel så lite å komme med at det bare er å ta hintet og avslutte diskusjonen (ikke myntet på noen her, mer et innlegg til "Hva irriterer du deg over"-tråden). :p

Kineserne kan kanskje ha godt av å bruke el-bil. De er tross alt mange i forhold til oss ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et ord forklarer hvorfor miljøentusiaster som kjører elbil er mindre intelligente: alternativkostnad. Strømmen som elbilene bruker kunne alternativt vært solgt til Øst-Europa og erstattet energi fra kullkraftverk (som er mer forurensende enn olje).

Ellers er jeg særdeles lite fornøyd med at vi fikk en regjering med FRP, først og fremst på grunn av den økonomiske politikken deres. Av og til lurer jeg på om Siv Jensen strøk i alle de økonomiske fagene hun har tatt. Økt offentlig forbruk er ikke akkurat det vi trenger nå som renten mest sannsynlig er på vei oppover. Høyere rente, og med det sterkere kronekurs = redusert eksport og dårlig lønnsomhet for næringslivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers er jeg særdeles lite fornøyd med at vi fikk en regjering med FRP, først og fremst på grunn av den økonomiske politikken deres. Av og til lurer jeg på om Siv Jensen strøk i alle de økonomiske fagene hun har tatt. Økt offentlig forbruk er ikke akkurat det vi trenger nå som renten mest sannsynlig er på vei oppover. Høyere rente, og med det sterkere kronekurs = redusert eksport og dårlig lønnsomhet for næringslivet.

Nå fremstår vel Ketil Solvik Olsen som en av de mer økonomisk kompetente politikerne der ute. Han er finanspolitisk talsmann i FrP, ikke Siv Jensen.

http://no.wikipedia.org/wiki/Ketil_Solvik-Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fremstår vel Ketil Solvik Olsen som en av de mer økonomisk kompetente politikerne der ute. Han er finanspolitisk talsmann i FrP, ikke Siv Jensen.

http://no.wikipedia.org/wiki/Ketil_Solvik-Olsen

Er fullt klar over at Siv Jensen ikke er finanspolitisk talsmann.

Solvik Olsen kommer med mye fornuftig på bedriftsnivå, men makroøkonomien bommer han (og resten av FRP) ganske bra på. Der er jeg mer enig med Høyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et ord forklarer hvorfor miljøentusiaster som kjører elbil er mindre intelligente: alternativkostnad. Strømmen som elbilene bruker kunne alternativt vært solgt til Øst-Europa og erstattet energi fra kullkraftverk (som er mer forurensende enn olje).

Ellers er jeg særdeles lite fornøyd med at vi fikk en regjering med FRP, først og fremst på grunn av den økonomiske politikken deres. Av og til lurer jeg på om Siv Jensen strøk i alle de økonomiske fagene hun har tatt. Økt offentlig forbruk er ikke akkurat det vi trenger nå som renten mest sannsynlig er på vei oppover. Høyere rente, og med det sterkere kronekurs = redusert eksport og dårlig lønnsomhet for næringslivet.

Det er forskjell på forbruk og investering ;)

Hvor skal Norge være når vi har brukt opp oljefondet og såvidt investert i noe? Gjerne nevn noe i Fremskrittspartiet sin økonomiske politikk som er så dårlig(råder deg til å lese handlingsprogrammet og alternative budsjettet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...