Gå til innhold

Teknikktråden - Få tilbakemeldinger på utførelse


Fredrik

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er litt på farta så får ta det kjapt :)

-Dybden er bra

-litt for mye "butt wink/lumbar rounding" i bunnen. (ofta knekker inn under deg som kjør at du ikke har rette svaien i korsrygg)

-kanskje litt "slapp" i spennet i øvre del av ryggen, kan tightes litt opp

alt i alt bra kjørt, men egentlig akkurat samme som han ovenfor når det gjelder å korrigere akkurat nederste del av løftet :)

Det er absolutt noe å se på. Det var et slags maksløft, og har ikke tatt så dype knebøy veldig lenge. Skal prøve meg på å presse sammen skulderplatene idag, se hva som skjer; mulig det gjør det enklere å spenne hele kjernen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.youtube.com/watch?v=gB0EdJcdgck

Noen som har noe å si på teknikken?

Har hatt problem med skuldrene, vil derfor få tilbakemelding på teknikken. Etter jeg begynte å utføre det mer slik som det er annbefalt ifølge artiklene til Eirik Sandvik har jeg blitt langt "svakere" i benkpress, lurer derfor på om jeg gjør det feil.

Kjør benk slik! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kan noen kommentere spesielt knebøy utførelsen her: http://www.side3.no/article3243590.ece

Jeg har selv litt problemer å komme skikkelig ned i 90 grader uten å jukse, og synes han her heller ikke tar den helt ned i 90 grader.

Treningsveilederen heter forresten Cornelis Elander og utfører en slags styrketrenings video sett for nettavisen...

Knebøyen der var svada. Mark Rippetoe sine forklaringer er greie:

Du finner fint flere ved å søke på youtube etter "squat technique" osv. Den han viste var alt for høy i videoen du la ved.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er bedre på å bruke mye voks enn han er på knebøy. ' Så ser du opp i taket for å være sikker på å ikke lene kroppen fremover.' ( Ser i taket og lener seg fremover.)

men øvelsene han anbefaler er vel gode å ta med i et program? Bare man ser på andre eksempler for å få riktig utførelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

deretter:

Det tror jeg skulle dekke benkpress, så alle vet jo at mandag er den store benk dagen så happy benching meatheads ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://www.side3.no/article3239373.ece

Ta en titt på jokkinga han kaller pushups..

Man kan jo se at han har markerte og til dels store muskler. Tviler sterkt at han har fått dem ved bruk av mange av de øvelsene har viser eller kommer til å vise.

At han da skal vise frem øvelser han tydeligvis ikke kan skikkelig med tanke på riktig teknikk, og som han nok ikke har kjørt mye selv( og derfor dårlig teknikk) viser jo hvilken verden diverse artikler og nettaviser opererer idag. Store overskrifter med lovnader og innhold som alt for ofte er misvisende..

Og dette kan jeg si som så vidt har begynt med litt styrketrening...Han viser nok riktig teknikk i mange øvelser også, men det er synd at de tar i bruk slike videoer uten å kvalitetssikre dem....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter litt med teknikken på bulgarske utfall. På det ene beinet går det bra, men på det andre er balansen helt ute og kjører og jeg vakler fra side til side.

Har dessverre ingen video, men er det noen som har noen knep for å utføre denne øvelsen riktig, uten sjangling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter litt med teknikken på bulgarske utfall. På det ene beinet går det bra, men på det andre er balansen helt ute og kjører og jeg vakler fra side til side.

Har dessverre ingen video, men er det noen som har noen knep for å utføre denne øvelsen riktig, uten sjangling?

Har slitt lenge med det samme. Det pleier å hjelpe for meg å starte med det "dårlige" benet.

For å forbedre balansen vil jeg anbefale å begynne å bruke balanseball (den som er flat under og har en halv ball oppå, om du skjønner hvilken jeg mener :p ) Jeg pleier å bruke den hver gang jeg har trent bein. stå som du gjør i bulgarske utfall med benet enten i slynge eller på benk, og øv deg på å ta utfall oppå ballen. Kjør f.eks 3 sett av 8 reps på hvert bein hver gang du trener bein, så vil du fort merke stor forskjell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter litt med teknikken på bulgarske utfall. På det ene beinet går det bra, men på det andre er balansen helt ute og kjører og jeg vakler fra side til side.

Har dessverre ingen video, men er det noen som har noen knep for å utføre denne øvelsen riktig, uten sjangling?

Det kan være du er litt svakere i gluteus medius på den ene foten og kneet vil falle "innover" og kan føre til dårlig balanse. Pass på å presse kneet utover slik at lårbenet er 90 grader i forhold til kroppen.

Det er flere som har samme problemet men det kommer seg etter hvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...