Gå til innhold

Golferen

Medlemmer
  • Innholdsteller

    48
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. http://www.tretti.se/media/files/wiseguide_test_avancerade_personvaagar.pdf http://www.tretti.no/personlig-pleie/helse/badevekter/beurer-bf-750 Eller oppfølgeren, som er dyrere: http://www.tretti.no/personlig-pleie/helse/badevekter/beurer-bf-800-svart Den første (bf-750) burde vær ok, i forhold til pris. Ihvertfall testet og sammenlignet med en profesjonell maskin.
  2. Whaat. Sikkert kvalitetsko, men bruke over 5000 kr på et par sko(med norsk moms og frakt), har du mange sko eller?
  3. Første gang jeg prøver 100% whey protein. Konklusjon: I forhold til pris er det et heilt greit produkt. Blandes godt ut i enten vann og melk, helt uten klumper. Ingen vond ettersmak og smaker faktiskt godt ved bruk av skummetmelk. Ved bruk av vann bruker jeg bare litt mer pulver slik at vannsmaken elimeneres litt mer. Så for 492 kr et helt kurant alternativ til mitt favorittpulver som er prozyme ifra tech nutrion, men som koster mer enn det burde. Når jeg blander med vann bruker jeg ca, 2,5 scoops til 3 dl vann og når jeg har melk blir det ca. 2 scoops til 2 dl skummet melk.
  4. fikk ny dunk igjennom proteinfabrikken.no, der står det 2 dl med 3 scoops. Tydelig det er skrivefeil med det de har på lager nå.
  5. Jeg bor i en liten hybel der "soverommet" er en del av stua og det egentlig kun er et lite bad med egen dør, resten er åpent. Dvs kjøkken, sture/oppholdsrom og soverom i ett. Fant fort ut at det ble dårlig inneklima og det kom frem fuktighet i hjørner og vindu. Dette er nå fikset opp i, samt jeg har fått en luftavfukter som skal ta seg av fuktigheten. Jeg lurer egentlig på hva dere har av temperatur i oppholdsrom og soverom/bad og om dere har målinger på luftfuktigheten deres ihvert enkelt rom. Jeg har en måler i stue og en på badet. Luftfuktigheten ligger somk regel på mellom 40 o
  6. Hvis du ikke har mål om å være i en slags super form , f.eks sommerkropp så kan det kanksje være litt lurt å ikke være super streng med diett. Det jeg mener at hvis en henger seg opp i hvert eneste kcal og ikke klarer å kose seg uten å få sykt dårlig samvittighet så er opplegget kanksje litt for strengt. Ellers tror jeg det er veldig viktig med variasjon. Hvis du har noe kondisjon i treningsprogrammet, kan du variere det biten. Sykling ute/inne, svømming, løping ute inne, gåturer, eller bruke andre idretter. En fantastisk kondisjonsidrett er squash. Veldig kjekk trening, men intensiv. Det
  7. Blodprøven viste altså negativ for cøliaki. Men har lest at det ikke er alltid den slår ut på blodprøvene og man må derfor sjekke ved gastroskopi for å være sikker. Men de som har cøliaki og altså fått tarmtottene sine ødelagt, skal det ikke slå negativt ut på diverse næringsopptak på blodprøvene?Vil ikke tarmtottene ha problemer med å få tak i næringsstoffene hvis de er ødelagte? Jeg hadde helt normale verdier på det de sjekket. Tar uansett trankapsler og vitaminbjørner hver dag, men skulle tarmtottene være skadet skulle de vel ikke kunne tatt opp næringsstoffene uansett.. Bare te
  8. tester diverse matvarer på hva jeg blir dårlig av. Har funnet ut at egg og kyllingkjøttdeig samt vanlig kjøttdeig gir ekstra luft og dårlig mage. Spesielt vond lukt av prompene som følge av oppblåst mage er forferdelig. Mistenker kjøttdeigen for fettinnholdet, men kyllingkjøttdeigen har da ikke mye fett. Kan det være sammenheng med egg og kyllingkjøttdeigen?Gjelder forholdsvis også kyllingfileter. Egg og kylling/høner har jo selvfølgelig sammenheng, men er det andre som reagerer slikt på begge deler? Andre typiske plager er diverse løker, paprika, bacon, og lyst brød med mye hvetemel. H
  9. Jeg har tatt et valg om å kun trene på hybelen. Jeg har manualer med mulighet på vekt opptil ca. 21 kg hver manual, har en treningsball, treningstrikk, balansebrett, abilica doorgym og dipsbelte med mulighet til å henge på vektskiver. Hva er den aller beste erstatningsøvelsen for knebøy ved kun bruk av manualer? Er nok ingen øvelse som kan erstatte den like bra, men utifra mine ressurser er det en øvelse som aktiverer noe av de samme musklene? Har prøvd meg på diverse utgaver, men er ikke like sikker på hvilken jeg bør trene mest på. Er det slik at utfallsøvelsene med manualer
  10. jeg tok blodprøve for å teste den mot cøliaki hos fastlegen for en uke siden. Hvor lenge tar det å få resultatet? Det måtte sendes til sykehuset for analyse. Og slik jeg oppfattet legen skulle jeg prøve uten gluten 1-2 uker for å se om det hjalp. Usikker om dette var uansett utfall fra prøven.er jo motsatt råd enn hva man leser, men det kan være han mente dersom prøven kom ut negativt. Om man da holder seg borte fra gluten og merker forskjell får legen kanskje en bedre bekreftelse på cøliaki og kan videresende meg til gastoskopi undersøkelsen.... ikke vet jeg...
  11. Utrolig idrettsmann og hele livet foran seg. Idretten blir kun en dråpe i havet når man ser det hele i perspektiv. Å hevde seg i en verdens idrett som svømming og være verdens beste kan ikke beskrives med ord. Heller ikke alle gode ord om personen og hans omtanke for andre. Hvil i fred Alexander! Kom over en fin video på youtube
  12. Har noen erfaringer fra noen av disse skoene her: http://vektlofting.no/salg/Sider/default.aspx eller her http://www.magshop.no/category.asp?c=48 Skal primært brukes til knebøy der jeg trenger opphøyning i hæl. Evt andre sko som anbefales?
  13. Som overskriften sier så skulle jeg gjerne hatt en oppskrift på iskaffe. Liker ikke vanlig filterkaffe, men har i det siste begynt å drikke litt iskaffe, og favoritten er TINE IsKaffe Original Mocca. http://www.tine.no/produkter/melk/iskaffe/6050.cms?tine-iskaffe-original-mocca Ingredienser Lettmelk, 30% kaffe, 5% sukker, mysepulver, aroma emulgator (mono- og diglyserider av fettsyrer E 471), stabilisator (karragenan E 407), surhetsregulerende middel (trinatriumsitrat E 331, kaliumhydroksid E 525) Som gir næringsinnhold: Næringsinnhold per 100g energi 257 kJ (61 kcal) prote
×
×
  • Opprett ny...