Jump to content

Golferen

Members
  • Content Count

    48
  • Joined

  • Last visited

  1. http://www.tretti.se/media/files/wiseguide_test_avancerade_personvaagar.pdf http://www.tretti.no/personlig-pleie/helse/badevekter/beurer-bf-750 Eller oppfølgeren, som er dyrere: http://www.tretti.no/personlig-pleie/helse/badevekter/beurer-bf-800-svart Den første (bf-750) burde vær ok, i forhold til pris. Ihvertfall testet og sammenlignet med en profesjonell maskin.
  2. Whaat. Sikkert kvalitetsko, men bruke over 5000 kr på et par sko(med norsk moms og frakt), har du mange sko eller?
  3. Første gang jeg prøver 100% whey protein. Konklusjon: I forhold til pris er det et heilt greit produkt. Blandes godt ut i enten vann og melk, helt uten klumper. Ingen vond ettersmak og smaker faktiskt godt ved bruk av skummetmelk. Ved bruk av vann bruker jeg bare litt mer pulver slik at vannsmaken elimeneres litt mer. Så for 492 kr et helt kurant alternativ til mitt favorittpulver som er prozyme ifra tech nutrion, men som koster mer enn det burde. Når jeg blander med vann bruker jeg ca, 2,5 scoops til 3 dl vann og når jeg har melk blir det ca. 2 scoops til 2 dl skummet melk.
  4. fikk ny dunk igjennom proteinfabrikken.no, der står det 2 dl med 3 scoops. Tydelig det er skrivefeil med det de har på lager nå.
  5. Jeg bor i en liten hybel der "soverommet" er en del av stua og det egentlig kun er et lite bad med egen dør, resten er åpent. Dvs kjøkken, sture/oppholdsrom og soverom i ett. Fant fort ut at det ble dårlig inneklima og det kom frem fuktighet i hjørner og vindu. Dette er nå fikset opp i, samt jeg har fått en luftavfukter som skal ta seg av fuktigheten. Jeg lurer egentlig på hva dere har av temperatur i oppholdsrom og soverom/bad og om dere har målinger på luftfuktigheten deres ihvert enkelt rom. Jeg har en måler i stue og en på badet. Luftfuktigheten ligger somk regel på mellom 40 og 50% i stua alt ettersom hvor mye jeg lar avfukteren stå på. Av og til går den under 40 % og av og til over 50%. På bader varier det alt etter hvor mye jeg tørker klær og hvor lenge jeg ser på måleren etter en dusj. Ligger ofte på 50-60% men når jeg lar avfukteren stå på her en god stund går den fint ned på 40%. Temperatur på stue ligger ca. 21-22 grader. Har varme i alle gulv, men pga at dette også er soveplass må jeg ikke ha det så mye varmere. Får ikke sove når det er varmere enn det. Temp på badet er ca. 23-25 grader. Men jeg merker at jeg trenger mer søvn enn før og at jeg generellt er litt trøttere i hodet enn før. Dette er selv om jeg har samme treningsmengde som før jeg flyttet på denne hybelen. Lurer på om det kan ha sammenheng med inneklimaet jeg har her. Vil derfor høre hva dere har av målinger slik at jeg evt kan sammenligne litt.
  6. Hvis du ikke har mål om å være i en slags super form , f.eks sommerkropp så kan det kanksje være litt lurt å ikke være super streng med diett. Det jeg mener at hvis en henger seg opp i hvert eneste kcal og ikke klarer å kose seg uten å få sykt dårlig samvittighet så er opplegget kanksje litt for strengt. Ellers tror jeg det er veldig viktig med variasjon. Hvis du har noe kondisjon i treningsprogrammet, kan du variere det biten. Sykling ute/inne, svømming, løping ute inne, gåturer, eller bruke andre idretter. En fantastisk kondisjonsidrett er squash. Veldig kjekk trening, men intensiv. Det samme gjelder styrketreningen. Prøv å varier. Liker du deg ikke alltid på treningsenteret, så ta heller en god treningsøkt hjemme ved bruk av egenvekt evt ting du har i hus (vannflasker, bøtte med vann etc) og bruk fantasien. Hvis du kan variere treningen så blir det kanksje også litt kjekkere og ikke det samme rutine opplegget. Dette kan jo gå utover optimal styrke, men hvis du trives så er jo det bedre enn å slutte helt:)
  7. Blodprøven viste altså negativ for cøliaki. Men har lest at det ikke er alltid den slår ut på blodprøvene og man må derfor sjekke ved gastroskopi for å være sikker. Men de som har cøliaki og altså fått tarmtottene sine ødelagt, skal det ikke slå negativt ut på diverse næringsopptak på blodprøvene?Vil ikke tarmtottene ha problemer med å få tak i næringsstoffene hvis de er ødelagte? Jeg hadde helt normale verdier på det de sjekket. Tar uansett trankapsler og vitaminbjørner hver dag, men skulle tarmtottene være skadet skulle de vel ikke kunne tatt opp næringsstoffene uansett.. Bare tenker høyt her...
  8. tester diverse matvarer på hva jeg blir dårlig av. Har funnet ut at egg og kyllingkjøttdeig samt vanlig kjøttdeig gir ekstra luft og dårlig mage. Spesielt vond lukt av prompene som følge av oppblåst mage er forferdelig. Mistenker kjøttdeigen for fettinnholdet, men kyllingkjøttdeigen har da ikke mye fett. Kan det være sammenheng med egg og kyllingkjøttdeigen?Gjelder forholdsvis også kyllingfileter. Egg og kylling/høner har jo selvfølgelig sammenheng, men er det andre som reagerer slikt på begge deler? Andre typiske plager er diverse løker, paprika, bacon, og lyst brød med mye hvetemel. Har forresten fått negativ på blodprøve mot cøliaki, men skal kanksje videre for gastroskopi. Uansett så har vel ikke kjøttet innhold av gluten eller egg, så da må det være at jeg evt tåler dette dårlig og i tillegg har en form for intoleranse for hvetemelet og evt gluten, men det er ikke sikkert.
  9. Jeg har tatt et valg om å kun trene på hybelen. Jeg har manualer med mulighet på vekt opptil ca. 21 kg hver manual, har en treningsball, treningstrikk, balansebrett, abilica doorgym og dipsbelte med mulighet til å henge på vektskiver. Hva er den aller beste erstatningsøvelsen for knebøy ved kun bruk av manualer? Er nok ingen øvelse som kan erstatte den like bra, men utifra mine ressurser er det en øvelse som aktiverer noe av de samme musklene? Har prøvd meg på diverse utgaver, men er ikke like sikker på hvilken jeg bør trene mest på. Er det slik at utfallsøvelsene med manualer kjører mer på musklene på bein? Fant denne Så har en goblet squat Er det andre som anbefales? Jeg ønsker også gjerne en beskrivelse av et lite treningsprogram for kun denne erstatningsøvelsen for knebøy. Hvor mange sett og rep bør jeg starte med, og øke for hver økt? Har merket at når jeg har brukt 2 manualer med vekt på ca 15 kg på hver, og gjort øvelsen tilnærmet lik den første videoen ovenfor, så bruker jeg veldig mye energi på armene. Knebøy med stang kan man jo friere ta mer vekt på og ikke kjenne det så mye i armene.
  10. jeg tok blodprøve for å teste den mot cøliaki hos fastlegen for en uke siden. Hvor lenge tar det å få resultatet? Det måtte sendes til sykehuset for analyse. Og slik jeg oppfattet legen skulle jeg prøve uten gluten 1-2 uker for å se om det hjalp. Usikker om dette var uansett utfall fra prøven.er jo motsatt råd enn hva man leser, men det kan være han mente dersom prøven kom ut negativt. Om man da holder seg borte fra gluten og merker forskjell får legen kanskje en bedre bekreftelse på cøliaki og kan videresende meg til gastoskopi undersøkelsen.... ikke vet jeg...
  11. Utrolig idrettsmann og hele livet foran seg. Idretten blir kun en dråpe i havet når man ser det hele i perspektiv. Å hevde seg i en verdens idrett som svømming og være verdens beste kan ikke beskrives med ord. Heller ikke alle gode ord om personen og hans omtanke for andre. Hvil i fred Alexander! Kom over en fin video på youtube
  12. Har noen erfaringer fra noen av disse skoene her: http://vektlofting.no/salg/Sider/default.aspx eller her http://www.magshop.no/category.asp?c=48 Skal primært brukes til knebøy der jeg trenger opphøyning i hæl. Evt andre sko som anbefales?
  13. Som overskriften sier så skulle jeg gjerne hatt en oppskrift på iskaffe. Liker ikke vanlig filterkaffe, men har i det siste begynt å drikke litt iskaffe, og favoritten er TINE IsKaffe Original Mocca. http://www.tine.no/produkter/melk/iskaffe/6050.cms?tine-iskaffe-original-mocca Ingredienser Lettmelk, 30% kaffe, 5% sukker, mysepulver, aroma emulgator (mono- og diglyserider av fettsyrer E 471), stabilisator (karragenan E 407), surhetsregulerende middel (trinatriumsitrat E 331, kaliumhydroksid E 525) Som gir næringsinnhold: Næringsinnhold per 100g energi 257 kJ (61 kcal) protein 2,6 g karbohydrat 9,6 g fett 1,3 g vitamin B12 0,4 µg (35 %') ' av referanseverdien Noen som har vellykkete resultat på iskaffe som smaker like godt eller bedre enn denne, så post oppskrift og fremgansgmåte så tar jeg gledelig imot innspill:)
×
×
  • Create New...