Gå til innhold

Teknikktråden - Få tilbakemeldinger på utførelse


Fredrik

Anbefalte innlegg

"Når det er sagt så tror jeg de fleste er tjent med å prøve å oppnå en teknikk som er mer lik Misha sin enn Mark sin."

Så du anbefaler å gjøre et løft som skal være hoftedominant om til et mer knedominant løft?

Ingunn, vil forresten legge til at 110 kg er et flott løft! Tror aldri jeg har sett ei jente som tar det IRL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Når det er sagt så tror jeg de fleste er tjent med å prøve å oppnå en teknikk som er mer lik Misha sin enn Mark sin."

Så du anbefaler å gjøre et løft som skal være hoftedominant om til et mer knedominant løft?

Ingunn, vil forresten legge til at 110 kg er et flott løft! Tror aldri jeg har sett ei jente som tar det IRL.

Haha, NEI ! :)

Om du pauser videoen som jeg sa på 0:22 så ser du at det Misha gjør er en mer "gjennomsnittlig" eller etter-boka mark. Mener du han gjør øvelsen mer knedominant, vil du heller anbefale et løft a la Mark Felix? Strakmark? Du må se bort fra det han gjør før han løfter og ta utgangspunkt i posisjonen han er i når han begynner å dra. Se for eksempel posisjonen hans vis a vis CYC:

post-739-14440824498267_thumb.jpg

post-739-14440824498615_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd en periode med vanlig markløft, men får det rett og slett ikke til. Føler beina mine er i veien. Har derfor den siste tiden byttet til sumomark og føler det går mye bedre. Har grei framgang også. Men uten treningspartner trenger jeg tips på teknikk. Legger ved to videoer fra litt ulik vinkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...