Gå til innhold

Hvordan skal DU spise/trene i jula?


Heihopro

Anbefalte innlegg

Dere som er studenter og skal ha en laaaang ferie, hvordan planlegger dere trening og kosthold i julen ?

For min del så jeg noe interessant "DTP" prinsippet er å trene 50,40,30,20,10,10,20,30,40,50 med 4 treningsdager og 3 cardio dager i uken. ( Bodybuilding.com - Kris Gethin's DTP: 4 Weeks To Maximum Muscle )

I og med det er ganske få øvelser man er avhengig av så tror jeg det kan passe meg perfekt i julen, spise masse (!!) mat og trene med de tingene jeg har tilgjengelig i huset til mor og far. Benk,ez-bar, manualer, barbell m 100kg skiver.

Eller kanskje noen har en bedre ide? julen er jo den perfekte tiden til og legge på seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal spise akkurat som jeg pleier på jul.

Jeg skal spise pinnekjeøtt og riskrem til det tyter ut ørene og jeg ligger og vrir meg i smerter på gulvet. Sånn går vel 1 og 2 juledag også med ribbe og brunch -treninga er sikkert stengt så da blir det kun en joggetur med bikkja, før alt er tilbake igjen som normalt 3 juledag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å følge treningsprogram og diett så langt det er mulig. Om gymmet er stengt så er det stengt, jeg stresser ikke på det. Om familien lager frokost, middag, kvelds, lunch, snacks etc så spiser jeg det. Som jeg sa i en annen tråd: Det er ikke hva du gjør mellom jul og nyttår som teller, men hva du gjør mellom nyttår og jul. Er flott å være aktiv i julen også, men er også flott å kose seg litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullstendig treningsfri og matorgie av dimensjoner!! Det er ikke julematen vi spiser mellom jul og nyttår som ødlegger former, det er eventuelt alt det andre søppelet vi propper i oss mellom nyttår og jul;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drar hjem for jula, så blir nok mindre trening, men om været er greit blir det nok noen turer med hunden. Så skal jeg prøve å spise fornuftig (ganske greit, ikke så glad i hverken julemat eller godter) :p

Kanskje det blir trening igjen rundt nyttår, kommer an på hvem som vil feire nyttår med meg hvor om jeg drar sørover igjen og tilbake til treningsstudio :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I og med at jeg er ferdig med dietten 21 eler 22 desember..Så får vi se an formen. Entene kjører jeg på diett frem til 1februar, da blir det null alkohol (blir det vell uansett), liit sauser og ikke godis og skit. Trening blir det masse av uansett. En av gulltingene med slike tider er at det er lite folk på gymet (åpent 24/7/365). Skal ete ribbe og alt det der..Men holder meg unna frokostene etc..Må ha havregryna og shaken min uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ca 10 dager helt fri fra tunge løft, men tenker å kjøre noen sirkeltreninger med kroppsvekt i tillegg til langrenn- og snowboardturer (bare snøen kommer nå så).

Matmessing kommer jeg til å spise det som blir servert. Kjøper et lite lager av cottage cheese, kesam, bær og mandler jeg kan snækse på mellom måltider. Vin og champagne skal selvfølgelig drikkes! Godteri og pottis styrer jeg lett unna.

Eneste jeg gruer meg litt for er å takke 'nei' når kakefatet sendes rundt. Jeg er ikke særlig glad i tørre julekaker, og føler meg som 'hu-asketiske-ernæringsstudenten' som gir alle andre dårlig samvittighet fordi de forskyner seg med 5 julekaker. Føler at jeg dreper gleden til de andre, og det er ikke særlig fett :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på å få trent sånn ca annahver dag, siden jeg er så heldig å trene på arbeidsplassen min og har tilgang døgnet rundt og kjæresten min har tilnærmet fullt utstyr hjemme. I tillegg blir det nok en 4-5 kvelder med dans. Danser swing og det er ikke akkurat noe latmanns-aktivitet ;). Det går i full rulle en 5-6 timer pr kveld. Sier seg selv at alkohol og festing ikke er et hovedpoeng her, hihi.. men gææææærmorro!!

Skal kose meg med julematen og kaker når det kommer på bordet og i alle fall ikke være sulten... :X3:. Tror neppe det blir så veeldig mange dagene med å være tappmett egentlig.. :woot:

Blir fiiiiine dager!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...