Gå til innhold

Politihøgskolen opptak 2013


Aaandreaaa

Anbefalte innlegg

Sant - synd med de som stryker i dykking for eksempel. Eller som ligger flere runder bak i svømminga. Hva med å teste sine ferdigheter i vann før man møter opp? Når det gjelder løpinga, er det greit å ikke teste den - fordi det er helt jævlig. Men høyere krav på eksamen i tredjeklasse, så opptakskravene bør gå lett. Som sagt - jeg trente ikke mange måneder før opptaket, men jeg trente fokusert når jeg trente og klarte meg fint.

Alt bør testes. Ser ingen grunn til å skippe løpingen. Ingen som virkelig vil noe sted som tenker at "jeg dropper ditt og datt, er ikke så nøye, trenger ikke trene". Høres jo dog ut som du klarte deg greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har også hørt at de spør "hvor bra du vil gjøre det" under de fysiske testene, også pusher de deg etter det :) Vil du gjøre det knallbra på løpingen, så oppdaterer de deg hele tiden underveis hvilken karakter du ligger på osv. Ligger du i faresonen for å dette ned fra 2 til 1 sier de det osv. Jeg grugleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt bør testes. Ser ingen grunn til å skippe løpingen. Ingen som virkelig vil noe sted som tenker at "jeg dropper ditt og datt, er ikke så nøye, trenger ikke trene". Høres jo dog ut som du klarte deg greit :)

Ja, absolutt. Alt bør testes. Men løpinga var så jævlig, så jeg var glad for at jeg ikke testet det!! Hadde sikkert blitt mer utpsyka av det enn noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor stille opp og "prøve", jeg kommer til og stile opp og klare 2-3 på alle testene. Den eneste jeg er 200% sikker på at jeg får 3 poeng i er benk, den er alt før lett til gutta mener jeg :)

Verre før oss "tunge" gutter og ta så mange pullups uten og "jukse" litt..

Benkpresskravet for jenter er også altfor lett. Nå har de gått ned til 30 kg for jenter - før var det 35 kg. Det er jo en viss forskjell. Pullups mener jeg alle burde klare å jobbe seg opp til et greit nivå, på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benkpresskravet for jenter er også altfor lett. Nå har de gått ned til 30 kg for jenter - før var det 35 kg. Det er jo en viss forskjell. Pullups mener jeg alle burde klare å jobbe seg opp til et greit nivå, på.

Skulle vel ikke mindre til enn 65kg for A på eksamen i 3dje klasse heller? Eller fikk jeg med meg feil der? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle vel ikke mindre til enn 65kg for A på eksamen i 3dje klasse heller? Eller fikk jeg med meg feil der? :p

65 kg for å få toppkarakter for jenter er riktig. Men det er veldig misvisende å si at det er lett å oppnå. Det er allikevel mulig dersom man er strukturert og trener jevnt og trutt. Det må tas i betraktning at vi også skal trene oss opp på bom og ikke minst 3000-meteren - noe som i seg selv tar mye av tida. Det å gjøre det godt i trening forutsetter (dersom man ikke er født til å være en løper) at man trener både intervaller og langkjøring. Jeg bruker i gjennomsnitt 6 timer i uka på trening. I tillegg til dette er det jobb ved siden av studiene, uttallige arbeidskrav og mye lesing + en bacheloroppgave på 6000 ord som skal skrives + + + + Det blir mye på en gang for å si det mildt. Det tok meg litt tid å komme opp på 60 kg, men jeg hadde aldri kommet dit hvis jeg ikke hadde trent tre ganger i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

65 kg for å få toppkarakter for jenter er riktig. Men det er veldig misvisende å si at det er lett å oppnå. Det er allikevel mulig dersom man er strukturert og trener jevnt og trutt. Det må tas i betraktning at vi også skal trene oss opp på bom og ikke minst 3000-meteren - noe som i seg selv tar mye av tida. Det å gjøre det godt i trening forutsetter (dersom man ikke er født til å være en løper) at man trener både intervaller og langkjøring. Jeg bruker i gjennomsnitt 6 timer i uka på trening. I tillegg til dette er det jobb ved siden av studiene, uttallige arbeidskrav og mye lesing + en bacheloroppgave på 6000 ord som skal skrives + + + + Det blir mye på en gang for å si det mildt. Det tok meg litt tid å komme opp på 60 kg, men jeg hadde aldri kommet dit hvis jeg ikke hadde trent tre ganger i uka.

Det var ikke det jeg mente. Men trener du (feks) benk regelmessig i tre år så skal 65kg være innenfor rekkevidde :) Det er mye uten tvil, men er man flink og strukturert så får man som du gjennomført tre økter feks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke det jeg mente. Men trener du (feks) benk regelmessig i tre år så skal 65kg være innenfor rekkevidde :) Det er mye uten tvil, men er man flink og strukturert så får man som du gjennomført tre økter feks :)

Ja absolutt! Ingenting er umulig!! :) Kravene på opptaket og kravene på eksamen i tredje er etter min mening likevel to helt forskjellige ting. Jeg syns opptakskravene kunne vært høyere, da det krever at søkerne er motiverte og har lagt tid og arbeid i å bestå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var ikke det jeg mente. Men trener du (feks) benk regelmessig i tre år så skal 65kg være innenfor rekkevidde :) Det er mye uten tvil, men er man flink og strukturert så får man som du gjennomført tre økter feks :)

Skulle ønske jeg var like beastmode som deg <3 65 kg er faktisk ganske mye, Emilie!! Men som sagt, om man trener målrettet over lengre tid er det såklart innen rekkevidde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tre mnd til mai; man klarer fint å jobbe seg opp til et akseptabelt nivå på hangups på den tiden. Gutter burde iallefall klare det. Det er ikke alle som har trent i flere år før de kommer på opptaket - jeg var en av dem. Jeg hadde trent seriøst fra februar og frem til mai, og klarte meg helt fint. Jeg hadde ikke engang testet løpinga da jeg møtte opp - og glad var jeg for det. Inntaket til PHS er ikke det man trenger å være bekymret for - kravene til eksamen derimot er jo på et helt annet nivå.

For å klare lav bom for jenter, er min erfaring at trening av øvre rygg er viktig. Det har hjulpet meg til å gå fra 3 rep til 14. Jeg har kjørt chins med strikk. Ellers hjelper det å trene selve øvelsen.

Men samme greia var det på opptaket til jeger, når jeg var på opptak der. Flere av jentene klarte flere rep på høy bom enn guttene. Men ja, selv om man klarer styrkekravene, så sier det ikke så mye om hvem du er.. Så alt kan skje. Ønsker dere ihvertfall lykke til hele gjengen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når må legeerklæringen være i boks? For den måtte ikke sendes inn sammen søknaden før 1. mars?

:huh:

Lurt å booke legetime med en gang også, om dere har ventetid osv. Greit å få det unnagjort, ganske omfattende legeattest med blodprøver/syns- og hørselstest osv! Har hørt at det er dyrt også? Det var ikke det da jeg gjorde det, betalte bare for en vanlig legetime. Har hørt noen si de betalte 800 ,- for det ;o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt å booke legetime med en gang også, om dere har ventetid osv. Greit å få det unnagjort, ganske omfattende legeattest med blodprøver/syns- og hørselstest osv! Har hørt at det er dyrt også? Det var ikke det da jeg gjorde det, betalte bare for en vanlig legetime. Har hørt noen si de betalte 800 ,- for det ;o

800kr ja? Kompis av meg betalte rett under 1000kr i fjor...

Det er også greit å høre om dei kan gjennomføre alle testane på legekontoret ditt. Det er ikkje alle legekontor som f.eks har utstyr til å teste hørselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

800kr ja? Kompis av meg betalte rett under 1000kr i fjor...

Det er også greit å høre om dei kan gjennomføre alle testane på legekontoret ditt. Det er ikkje alle legekontor som f.eks har utstyr til å teste hørselen.

Jeg måtte betale rundt 700,- for testen i forrige uke.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...