Gå til innhold

Politihøgskolen opptak 2013


Aaandreaaa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Haha! Benken er grei, der klarer jeg foreløpig 13, og vet jeg lett klarer 18 innen fristen... Men er spent på svømminga og løpinga... Jaja, blir mye å trene på fremover ihvertfall, og det liker vi :D

Er ikke i mål på noen enda jeg :( Meldte meg inn på et treningssenter og fikk en av dem til å sette opp et program til meg. De var positive og mente jeg skulle klare det, så stoler på det :p

Svømminga har jeg ikke prøvd enda =/ Skulle prøve i helga, men det utgikk pga et basseng fullt i unger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke i mål på noen enda jeg :( Meldte meg inn på et treningssenter og fikk en av dem til å sette opp et program til meg. De var positive og mente jeg skulle klare det, så stoler på det :p

Svømminga har jeg ikke prøvd enda =/ Skulle prøve i helga, men det utgikk pga et basseng fullt i unger..

Det går nok bra... Hardtrening i 4mnder, så er vi der begge to :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den legeerklæringa. Må den være i boks før man sender avgårde søknaden? Er det noen som vet det? Kan man velge mellom gutte og jente-pullups egentlig? :)

Søknadsfristen er jo 1.mars, når denne har gått ut skal du sende inn eit omslagsark. Her skal du legge ved legeerklæringa.

Omslagsarket skal sendast inn før 20.-24.mars. Husker ikkje akkurat datoen, men omtrent då.

Så nei; du treng ikkje å ha legeerklæinga 01.mars, men du må ha legeerklæinga når du skal sende inn omslagsarket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrketesten og svømming skal gå helt fint, skal løpe litt mer så man klarer best mulig på løpetesten :)

Høres ut til at du har god kontroll! :-)

Sjølv ligger eg greit ann, men må ha litt fokus på pull ups. Uansett så er det jo berre å trene jamnt og trutt, så fikser det seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var på informasjonskveld i Oslo i dag, og kan med sikkerhet si at det var mange der som ikke vile klare de fysiske kravene. Og ble rett og slett flau over han ene som skulle vise hang ups, og ikke klarte en eneste. Da har han en lang vei på, for fysiske krav er nå i slutten av mai og utover. Jeg vet med sikkerhet at jeg får topp på styrke, for jeg har trent konsekvent i to år på opptaket. Men nok en gang ble det påpekt hvor viktig det er å ha sterk kjernemuskelatur, for å klare lav bom øvelsen for jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på informasjonskveld i Oslo i dag, og kan med sikkerhet si at det var mange der som ikke vile klare de fysiske kravene. Og ble rett og slett flau over han ene som skulle vise hang ups, og ikke klarte en eneste. Da har han en lang vei på, for fysiske krav er nå i slutten av mai og utover. Jeg vet med sikkerhet at jeg får topp på styrke, for jeg har trent konsekvent i to år på opptaket. Men nok en gang ble det påpekt hvor viktig det er å ha sterk kjernemuskelatur, for å klare lav bom øvelsen for jenter!

Det er tre mnd til mai; man klarer fint å jobbe seg opp til et akseptabelt nivå på hangups på den tiden. Gutter burde iallefall klare det. Det er ikke alle som har trent i flere år før de kommer på opptaket - jeg var en av dem. Jeg hadde trent seriøst fra februar og frem til mai, og klarte meg helt fint. Jeg hadde ikke engang testet løpinga da jeg møtte opp - og glad var jeg for det. Inntaket til PHS er ikke det man trenger å være bekymret for - kravene til eksamen derimot er jo på et helt annet nivå.

For å klare lav bom for jenter, er min erfaring at trening av øvre rygg er viktig. Det har hjulpet meg til å gå fra 3 rep til 14. Jeg har kjørt chins med strikk. Ellers hjelper det å trene selve øvelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viser ganske manglende selvinnsikt å skulle stille til opptak og vake rundt de JÆVLIG lette minimumskravene - eller under. Glad de fleste av disse ikke blir politifolk:)

Sant - synd med de som stryker i dykking for eksempel. Eller som ligger flere runder bak i svømminga. Hva med å teste sine ferdigheter i vann før man møter opp? Når det gjelder løpinga, er det greit å ikke teste den - fordi det er helt jævlig. Men høyere krav på eksamen i tredjeklasse, så opptakskravene bør gå lett. Som sagt - jeg trente ikke mange måneder før opptaket, men jeg trente fokusert når jeg trente og klarte meg fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...