Gå til innhold

Politihøgskolen opptak 2013


Aaandreaaa

Anbefalte innlegg

Jeg tenker at skolen beveger seg mer i riktig retning - og flere prøver gir dem et bedre grunnlag til å si noe om en person er skikket/uskikket. MYE har forandret seg siden jeg var på opptaket i 2010. Da var det kun en halv dag fysiske tester og en halv dag med skriving (om seg selv og et par spm). Senere var det et intervju. Det var det. Nå virker det som om de gjør en mer grundig vurdering av hver enkelt kandidat, og det syns jeg er bra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig i at det er en positiv endring. Jo flere og jo mer nyanserte de psykiske testene er, jo lettere vil det bli å finne frem til "den rette sorten". Håper selvfølgelig at jeg er i den gruppen :) Men om jeg ikke er, så er det ihvertfall mer som stadfester akkurat dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud, noia! Så plutselig at fristen for legeerklæring var 20. mars, sendte meld til legen, og første ledige time de hadde var 25.mars... Freaket nesten ut, haha :eek: Men ringte de nå og fikk hastetime den 19., så klarte det akkurat... Åh, nå er det bare å få på plass pull-upsene, så er denne jenta klar for opptak :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, noia! Så plutselig at fristen for legeerklæring var 20. mars, sendte meld til legen, og første ledige time de hadde var 25.mars... Freaket nesten ut, haha :eek: Men ringte de nå og fikk hastetime den 19., så klarte det akkurat... Åh, nå er det bare å få på plass pull-upsene, så er denne jenta klar for opptak :D

Husk å få med utskrift av audiometrien i tillegg til å fylle ut legeerklæringen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studielån trenger man nok, dersom en ikke får jobb ved siden av. Pr nå får jeg utbetalt 7022.- i mnd fra lånekassen. Storbeløp på 18000kr i august og januar som kan fordeles utover. Ca 9200,- i mnd om de fordeles. Får kun studielån for 10mnd(2 semester). Studerer ikke ved PHS men det er lånekassens satser som også her gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og da skjedde jo det som ikke skulle skje... Man ble syk og får ikke trent. Er nå på den 20ende dagen uten trening. Og lengre blir det.. Der var jeg redd alt kanskje røyk :(

I tillegg til samlivsbrudd oppå det hele, som har ødelagt meg fullstendig. Mon tro om dette er et hint.. Ikke vet jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da skjedde jo det som ikke skulle skje... Man ble syk og får ikke trent. Er nå på den 20ende dagen uten trening. Og lengre blir det.. Der var jeg redd alt kanskje røyk :(

I tillegg til samlivsbrudd oppå det hele, som har ødelagt meg fullstendig. Mon tro om dette er et hint.. Ikke vet jeg..

Det er fremdeles MINST 2 måneder til opptak! Mye kan skje på den tiden dersom du innstiller deg på det :) Synd at du går gjennom et samlivsbrudd, det kan ikke være noe gøy. Men hva med å bruke treningen til å distrahere deg? Så sant du blir frisk snart. Får håpe på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da skjedde jo det som ikke skulle skje... Man ble syk og får ikke trent. Er nå på den 20ende dagen uten trening. Og lengre blir det.. Der var jeg redd alt kanskje røyk :(

I tillegg til samlivsbrudd oppå det hele, som har ødelagt meg fullstendig. Mon tro om dette er et hint.. Ikke vet jeg..

Ikke la det bryte deg ned... la det heller bygge deg opp. Dette ordner seg. Det hadde vært kjipt om det skulle ødelegge for fremtiden din... du har lov til å være egoistisk og tenke på deg selv. Jeg tror de fleste klarer seg gjennom de fysiske kravene, og har man blitt oppdratt på normal måte så tror jeg man skal klare å komme seg gjennom vurderingen av skikkethet :-) Stå på! Du har god tid!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...