Gå til innhold

Politihøgskolen opptak 2013


Aaandreaaa

Anbefalte innlegg

Hei! Har lest denne tråden et par ganger nå, men aldri skrevet selv. Jeg tenkte å søke PHS til høsten! Tok legesjekk igår, og det gikk veldig bra. Treningen har jeg også under kontroll (tror jeg), men skal jobbe for å prøve å oppnå 3 i det meste :) Har gått konkurransesvømming i 3 år - så heldigvis er svømmingen relativt okei!

Men en ting... Jeg fyller 20 i år. Har hørt at få kommer inn på første inntak, spesielt hvis de er unge. :/ Her kommer vel modenhet inn i bildet, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Har lest denne tråden et par ganger nå, men aldri skrevet selv. Jeg tenkte å søke PHS til høsten! Tok legesjekk igår, og det gikk veldig bra. Treningen har jeg også under kontroll (tror jeg), men skal jobbe for å prøve å oppnå 3 i det meste :) Har gått konkurransesvømming i 3 år - så heldigvis er svømmingen relativt okei!

Men en ting... Jeg fyller 20 i år. Har hørt at få kommer inn på første inntak, spesielt hvis de er unge. :/ Her kommer vel modenhet inn i bildet, eller?

Så flott med flere yngre deltakere! Har hørt at det er veldig varierende hvem som kommer inn. Kongsvinger er den yngste 19, og den eldste er 41 på kullet som startet nå i høst. Det kommer vel an på modenhet og skikkethet for yrket osv. Flere må jo også søke flere ganger, så en backupplan er nok sikkert ikke dumt å ha.

Tok også legesjekken i dag. Gikk vel bra den også. Legen skulle påføre at min allergi ikke var til hinder for tjenesten osv. Jeg er storfornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han mente ikke at vennene stikker, men at du selv forandrer deg såpass at du dropper de gamle vennene til fordel for nye politivenner..

Er det ikke sånn for mange som begynner på høyskolen/universitet? Man treffer nye folk og får nye venner. Noen av de gamle har man ikke kontakt med lenger, mens noen av dem har man kontakt med. Det er totalt normalt om du går på PHS eller blindern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har lest denne tråden et par ganger nå, men aldri skrevet selv. Jeg tenkte å søke PHS til høsten! Tok legesjekk igår, og det gikk veldig bra. Treningen har jeg også under kontroll (tror jeg), men skal jobbe for å prøve å oppnå 3 i det meste :) Har gått konkurransesvømming i 3 år - så heldigvis er svømmingen relativt okei!

Men en ting... Jeg fyller 20 i år. Har hørt at få kommer inn på første inntak, spesielt hvis de er unge. :/ Her kommer vel modenhet inn i bildet, eller?

Det har med modenhet/skikkethet å gjøre, ikke alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott med flere yngre deltakere! Har hørt at det er veldig varierende hvem som kommer inn. Kongsvinger er den yngste 19, og den eldste er 41 på kullet som startet nå i høst. Det kommer vel an på modenhet og skikkethet for yrket osv. Flere må jo også søke flere ganger, så en backupplan er nok sikkert ikke dumt å ha.

Tok også legesjekken i dag. Gikk vel bra den også. Legen skulle påføre at min allergi ikke var til hinder for tjenesten osv. Jeg er storfornøyd!

Jeg har tenkt å prøve uansett! Politi vil jeg bli samme hva, så da får jeg bare vente om det ikke blir bingo med en gang ;) Har sikkert ikke vondt av et jobbeår hvor jeg eventuelt tar noen studier på siden. Skal du søke i Kongsvinger? :) Det er isåfall dit jeg helst vil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt å prøve uansett! Politi vil jeg bli samme hva, så da får jeg bare vente om det ikke blir bingo med en gang ;) Har sikkert ikke vondt av et jobbeår hvor jeg eventuelt tar noen studier på siden. Skal du søke i Kongsvinger? :) Det er isåfall dit jeg helst vil!

Man klarer mye med godt mot og velvilje : - ) Bare å stå på! Modnes gjør man uansett hva man velger(?), så et jobbeår er nok ikke bortkastet. Selv tok jeg et år i forsvaret etter videregående, og går nå mitt andre år på juss.

Kongsvinger blir nok uaktuelt. Ønsker meg til Bodø :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man klarer mye med godt mot og velvilje : - ) Bare å stå på! Modnes gjør man uansett hva man velger(?), så et jobbeår er nok ikke bortkastet. Selv tok jeg et år i forsvaret etter videregående, og går nå mitt andre år på juss.

Kongsvinger blir nok uaktuelt. Ønsker meg til Bodø :)

Okei :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker dere masse lykke til. Kanskje vi sees ? :) Har vært gjennom opptaket der 2 ganger tidligere! Hjelper mer enn gjerne til om det er noe du lurer på =)

Takk det samme! : ) Hvor skal du på opptak? Og kan jeg spørre hva som har gått "galt" tidligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg håper på det. Skal inn i forsvaret nå på mandag, satser på å få tatt den opp der :)

Aha!

Hvor er du innkalt? Se til at du får informasjon om "voksenopplæringa" med en gang du kommer inn. Kan være lettere sagt enn gjort. De er ikke av de raskeste :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MP, Sessvollmoen ;) Takk for tips. Skal absolutt gjøre det :)

Sessvoll.. hoff! :p Men dere blir jo fordelt etter hvert. Spennende tjeneste, selv om det er hat de 6 første månedene. Satser du å komme inn nå til sommeren, anbefaler jeg deg samtidig å sjekke regler angående tidlig dim. Lykke til i alle fall! Har du spørsmål angående tiden før innrykk, så får du bare fyre på(priv.melding).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sessvoll.. hoff! :p Men dere blir jo fordelt etter hvert. Spennende tjeneste, selv om det er hat de 6 første månedene. Satser du å komme inn nå til sommeren, anbefaler jeg deg samtidig å sjekke regler angående tidlig dim. Lykke til i alle fall! Har du spørsmål angående tiden før innrykk, så får du bare fyre på(priv.melding).

Om jeg kommer inn til sommeren, velger jeg nok å "fryse" skoleplassen min, slik at jeg får fullført tjenesten min. Skjønner ved dette at du har vært der selv, om du har noen ekstra gode tips/råd så tas det imot med et STORT TAKK :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...