Gå til innhold

Politihøgskolen opptak 2013


Aaandreaaa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fikk endelig testa svømmingen. 6-7 år siden jeg har vært i et basseng, 10 år siden jeg drev med noen form for konkurransesvømming utenom svømmetimene på skolen. Klarte akkurat 2:28 uten startstup eller skikkelige vendinger. Crawl-teknikken satt fortsatt fint, men må terpe inn igjen skikkelige vendinger og få til skikkelig startstup, så burde det gå lett.

Da er du vel innafor? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er innafor allerede ja, men ønsker å klare alle øvelsene med god margin, så jeg ikke driter meg ut om jeg ikke er i toppform den dagen jeg må prestere. :) Benkpress klarer jeg greit kravet på, klarer 6 pullups på en god dag, dykkinga er jo det letteste i verden, og løpetesten har jeg ikke fått prøvd enda, men trener litt intervall og langkjøring, og skal prøve å få testet den ASAP.

Så bra! Jeg testet løpetesten i dag, og det er noe ordentlig dritt! Går rett i kjeller'n. Greit å få prøvd den ut før opptaket i hvert fall. Har forbedringspotensial på alle øvelsene egentlig.

Har 2 poeng på svømming, bestått dykk, 2 poeng på løping, klarer lett benken og så er den den bommen da. Består øvelsen, men det er som du sier at det kan lønne seg å bestå alt med god margin!

Så tror det fysiske skal gå greit :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare så jeg har fått med meg alt her nå.. Man søker gjennom Samordnaopptak innen 1 Mars. Så venter man på svar på hva man skal gjøre videre, ikke sant?

Ja, det blir vel lagt ut følgeskjema når som helst no. Her kan du lese om kva som skal leggast ved følgeskjemaet:

Følgeskjema og vedlegg | www.phs.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det var 3233 som hadde PHS som førsteprioritet.. Får bare krysse fingrene for at mange faller av.

Men den politiattesten.. Skal den sendes med følgeskjemaet? Den må jo søkes om?

Politiattesten sendast ikkje med følgeskjemaet. For at du skal få politiattest må du ha noke å vise fram når du søker om denne. Dette skrivet får du sammen med innkalling til fysiske opptaksprøver. Dette skjer rundt 01.mai.

Så printer du ut og tar med på politistasjonen når du søker om politiattest.

Politiattesten tar du med deg på fysiske opptaksprøver om den er klar til det - viss ikkje sender du den inn med en gang den er klar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var i Oslo på besøk hos et vennepar i helgen, der begge er utdannet politi. De mente at det er vanskelig å få seg jobb som politi nå, og at det vil bare bli vanskeligere nå med alle de som nyutdanner seg nå. Hvilke tanker/erfaringer har dere rundt temaet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i Oslo på besøk hos et vennepar i helgen, der begge er utdannet politi. De mente at det er vanskelig å få seg jobb som politi nå, og at det vil bare bli vanskeligere nå med alle de som nyutdanner seg nå. Hvilke tanker/erfaringer har dere rundt temaet?

Jeg tenker egentlig, den tid, den sorg. Kan være greit å ha utdannelsen i bakhånd, istedet for å droppe det nå fordi det er vanskelig å få jobb.. Men ifølge politiet så får jo 80-90% jobb innen ett-to år. Syns jeg husker å ha lest noe sånt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i Oslo på besøk hos et vennepar i helgen, der begge er utdannet politi. De mente at det er vanskelig å få seg jobb som politi nå, og at det vil bare bli vanskeligere nå med alle de som nyutdanner seg nå. Hvilke tanker/erfaringer har dere rundt temaet?

Tull. Det er ikke noe vanskeligere for politistudenter å få jobb enn for andre studenter... Det viktigste er å gjøre sitt beste på skolen og få relativt gode karaktererer (gjerne C i snitt), samt å gjøre et godt inntrykk i løpet av praksisåret slik at man får gode referanser. Dette bør ikke være umulig. Det må også legges til at er utlyst mange politistillinger nå - og det kommer flere. 95% av studentene fra kullet i fjor er nå i jobb. De som ikke er jobb er nok de som har generelt dårlige karakterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i Oslo på besøk hos et vennepar i helgen, der begge er utdannet politi. De mente at det er vanskelig å få seg jobb som politi nå, og at det vil bare bli vanskeligere nå med alle de som nyutdanner seg nå. Hvilke tanker/erfaringer har dere rundt temaet?

Om man har innstilligen "jeg skal ha jobb i oslo eller en storby med en gang" så kan det være vanskelig ja.

Man må gjerne regne med å flytte litt rundt på mindre steder med en gang for å få seg jobb. Dermed får man foten på innsiden å kan opparbeide seg gode referanser. Referanser overgår vitnemålet, som har nada å si. Kan gjerne bare ha snitt på A-B, men har man gjennom f.eks. praksisår vist at man ikke eier sosiale antenner, så hjelper dette lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man har innstilligen "jeg skal ha jobb i oslo eller en storby med en gang" så kan det være vanskelig ja.

Man må gjerne regne med å flytte litt rundt på mindre steder med en gang for å få seg jobb. Dermed får man foten på innsiden å kan opparbeide seg gode referanser. Referanser overgår vitnemålet, som har nada å si. Kan gjerne bare ha snitt på A-B, men har man gjennom f.eks. praksisår vist at man ikke eier sosiale antenner, så hjelper dette lite.

Enig, men samtidig - vitnemålet har noe å si når du kommer rett fra skolen... Og selvfølgelig spiller referanser en stor rolle - men allikevel hvis du har gjennomgående dårlige karakterer, så er det ikke sikkert det hjelper så mye med gode referanser, da ansettelse er basert på saklighet. Dersom en som er bedre kvalifisert søker, så vil man alltid ligge på bunnen av bunken når man har dårlige karakterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...