Gå til innhold

Politihøgskolen opptak 2013


Aaandreaaa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tenker karaktermessig ja, også kan du jo regne med evt. alderspoeng, poeng for ekstra skolegang ect.

Jeg ligger på en 46p og jeg er nervøs for om det blir for lite. Ønsker meg inn i Oslo på bo/sivil-situasjon, og der er kravet litt høyere.

Ja, man søker 1,2,3 og 4 valg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Tenkte på Kongsvinger jeg også, men bor i utgangspunktet i Sør Trøndelag og har en datter som jeg må pendle med hver annen uke. Med tanke på billig bolig, fellestransport i form av tog, familie og kjentfolk så er Oslo absloutt perfekt. Men de ser vel kanskje på hele pakken til syven og sist? Og ikke bare karakterene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk. Tenkte på Kongsvinger jeg også, men bor i utgangspunktet i Sør Trøndelag og har en datter som jeg må pendle med hver annen uke. Med tanke på billig bolig, fellestransport i form av tog, familie og kjentfolk så er Oslo absloutt perfekt. Men de ser vel kanskje på hele pakken til syven og sist? Og ikke bare karakterene?

Så lenge man består dei fysiske og medisinske kravene, samt ikkje blir funnet "uegna", så er det karakterane som bestemmer om du kjem inn eller ikkje. Alle som kjem gjennom opptaksprøvene blir rangert etter konkurransepoeng.

Rangering av kvalifiserte søkere | www.phs.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 52,4 tror jeg :) Satser på å komme inn i Oslo.

Har hørt at det "ser bedre ut" om man har søkt på alle stedene, og ikke bare ett. Er det noen som vet om det stemmer? :)

Tja tja... jeg søkte på alle stedene. Det sier jo noe om motivasjonen - at man faktisk er villig til å flytte på seg "bare" for å komme inn :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 52,4 tror jeg :) Satser på å komme inn i Oslo.

Har hørt at det "ser bedre ut" om man har søkt på alle stedene, og ikke bare ett. Er det noen som vet om det stemmer? :)

Det er vel både og.

Som det nevnes, så sier det også mye om motivasjonen for å komme inn dersom man ikke søker alle stedene å bare bruker argumentet "jeg gidder ikke flytte på meg"

Selv søkte jeg bare Oslo. Ble også spurt om hvorfor jeg ikke søkte Bodø. På den tiden hadde jeg nettop fått meg samboer og kjøpt leilighet så nemda forstod det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel både og.

Som det nevnes, så sier det også mye om motivasjonen for å komme inn dersom man ikke søker alle stedene å bare bruker argumentet "jeg gidder ikke flytte på meg"

Selv søkte jeg bare Oslo. Ble også spurt om hvorfor jeg ikke søkte Bodø. På den tiden hadde jeg nettop fått meg samboer og kjøpt leilighet så nemda forstod det.

Ja, det høres sikkert bedre ut å søke på alle stedene! Og det har jeg planer om også :-)

Veldig greit at de forstår grunnen til at man evt bare søker på et sted eller rangeringen av studiestedene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nettopp tilbakesendt politiattesten min da jeg ikke har oppfylt følgende krav:

- " Bekreftelse på opptal til studium mangler, ikke generelt skriv - søkerens navn samt navn på studie. Den må være datert, signert og med stempel el. logoark."

Det står også på politi.no at; Du må vedlegge bekreftelse på jobbtilbud/studieplass eller dokumentasjon fra andre som har bedt deg fremskaffe en politiattest.

Altså, hvor skal jeg få tak i det? :p Nå følte jeg meg litt grønn her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, men du må som sagt ha en grunn til å søke om politiattest. Hvis du ikke har kommet inn ennå (noe du ikke får vite før i juni/juli), så har du ikke grunn til å søke om politiattest.

Du får eit brev av Politihøgskulen som du framviser ved søknad om politiattest.

"Krav til uttømmende politiattest

Alle som er tatt opp til opptaksprøver ved Politihøgskolen skal legge frem en uttømmende politiattest. Man må selv søke om politiattest, og fremvise dette brevet da det dokumenterer ditt behov for politiattest. Dersom du ikke mottar politiattest i tide til opptaksprøvene, skal denne framlegges innen 1. juli. Søkere som ikke framlegger politiattest vil ikke delta i konkurransen om studieplass."

Er berre å vente, så kjem brevet! Kjem rundt 1.mai saman med innkalling til fysiske opptaksprøver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får eit brev av Politihøgskulen som du framviser ved søknad om politiattest.

"Krav til uttømmende politiattest

Alle som er tatt opp til opptaksprøver ved Politihøgskolen skal legge frem en uttømmende politiattest. Man må selv søke om politiattest, og fremvise dette brevet da det dokumenterer ditt behov for politiattest. Dersom du ikke mottar politiattest i tide til opptaksprøvene, skal denne framlegges innen 1. juli. Søkere som ikke framlegger politiattest vil ikke delta i konkurransen om studieplass."

Er berre å vente, så kjem brevet! Kjem rundt 1.mai saman med innkalling til fysiske opptaksprøver :)

Supert, da slipper jeg å stresse mer med det! Synes søknaden er oppfattende nok i seg selv, haha. Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...