Gå til innhold

Politihøgskolen opptak 2013


Aaandreaaa

Anbefalte innlegg

800kr ja? Kompis av meg betalte rett under 1000kr i fjor...

Det er også greit å høre om dei kan gjennomføre alle testane på legekontoret ditt. Det er ikkje alle legekontor som f.eks har utstyr til å teste hørselen.

Holy macaroni! Det var da dyrt... Var heldig med den, jeg da! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Annonse

60 kg i benkpress x 18 reps = 3 poeng - Krever "et par" ekstra timer i senteret for en kar på 63 kg!

Ohyes, og 30kg x 18 for ei jente på 57kg som aldri har trent styrke før krever sine timer det og.

Hører så mange som sier "pff, kravene er jo lette som fy!", meen har man ALDRI i løpet av sine 23 år på jorden trent styrke, så er det hardt :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! For en fin tråd!! Slenge meg inn på den først nå, så det er helt sikkert noen som har skrevet om det tidligere, men jeg spør allikevel: Er det noen som har noen gode tips på hvordan man kan øve på svømmingen? Både dykket og den distansen? Har aldri prøvd å svømme på den måten før og kunne gjerne trengt noen tips :) Takk på forhånd:D Forhåpentligvis sees vi på opptaket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! For en fin tråd!! Slenge meg inn på den først nå, så det er helt sikkert noen som har skrevet om det tidligere, men jeg spør allikevel: Er det noen som har noen gode tips på hvordan man kan øve på svømmingen? Både dykket og den distansen? Har aldri prøvd å svømme på den måten før og kunne gjerne trengt noen tips :) Takk på forhånd:D Forhåpentligvis sees vi på opptaket!

Øv på teknikk først, deretter kan du kjøre intervaller. 10x50 meter, 5x75 meter og etterhvert 5x100 meter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! For en fin tråd!! Slenge meg inn på den først nå, så det er helt sikkert noen som har skrevet om det tidligere, men jeg spør allikevel: Er det noen som har noen gode tips på hvordan man kan øve på svømmingen? Både dykket og den distansen? Har aldri prøvd å svømme på den måten før og kunne gjerne trengt noen tips :) Takk på forhånd:D Forhåpentligvis sees vi på opptaket!

Vet ikke hvor god du er til å svømme, men øv teknikk. For min egen del svømte jeg bryst. Brant meg stort på at jeg kom i et heat med MANGE gode crawlere, som gjorde at jeg stressa fælt. Så kjør ditt eget løp å svøm i eget tempo, uavhengig av hvem du evt. kommer i heat med.

Dykkingen er jo ikke dypt, så greit å øve på å komme seg raskt under vann å øve på å svømme uten briller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips til dere som vil ta skippertak på løpingen, eller generelt bare vil få et godt resultat. 1 måned før opptaket ifjor så begynte jeg å løpe 1 km intervaller på mølla. Jeg varmet opp i ca 5-10 min. Så løp jeg så fort som jeg kunne i 1 km 2-3 ganger i uken. Etter 2 uker løp 1km x 2. Altså når du er ferdig med 1km går du i rolig tempo i ca. 4-5 min så kjører du på igjen. HUSK å notere tiden! Sånn at du kan se fremgang! På opptaket så må du legge ca800 meter bak deg for å få topp karakter hvis jeg husker riktig. Og det er ikke kondisjonen din som blir satt på en prøve. Det er mer muskel utholdenheten din, melkesyren vil slå til og man vil føle seg tung i beina etter alle de gangene du skal ned på mage og rygg. Kjører dere intervaller så vil dere ha bedre utgangspunkt enn å bare jogge i rolig tempo i en halvtime.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...