Gå til innhold

Anbefalte innlegg

I dag var det nok en episode. Var med kompisen min på prøvetime på et Satssenter jeg ikke vanligvis bruker, og var i gang med første settet på benkpress da en fyr tasset bort og spurte om jeg var ferdig snart. Hadde hatt apparatet akkurat nok til å stille inn riktig vekt, men hadde ikke somlet noe utover det. "Jeg skal gjøre meg ferdig så snart som mulig, slik at du kan få det" svarte jeg. "Burde ikke du vært på spinningssykkelen i stedet, så feit som du er?" Han fulgte opp med flere kommentarer på fettprosenten min (for å si det veldig pent). Da jeg bestemte meg for å bare ignorere krapylet (ønsket ikke å bidra til å eskalere oppførselen hans) spyttet han på meg i ansiktet, og snudde på hælen og gikk.

Jeg kunne nevnt flere eksempler som ligner veldig på dette (dog foruten spyttingen, den var ny). Stort sett begrenses det til stirring og det de tror er diskre peking eller latter, men ofte kommer det også kommentarer og folk som skal insistere på at jeg MÅ gjøre intervalltrening på kardioapparatet jeg er på. Det siste gjøres gjerne uavhengig av om jeg kanskje har noe annet (som langkjøring) på planen min og har kjørt flere intervalløkter tidligere samme uke og gir uttrykk for det. Jeg har sluttet på to kampsporter jeg har gått på og virkelig har elsket å delta på - begge fordi en i gruppa stadig kom med kommentarer og jeg ikke orket å høre hvor feit og stygg jeg var to til tre ganger i uka (pent klar over det, takk, og det får meg ikke til å glede meg til å trene igjen).

... og la oss ikke glemme klassikeren "du, feita, du vet det bare er å spise mindre og trene mer?" Jo, faktisk, jeg vet det. Frem til jeg ble kvitt spiseforstyrrelsen hadde jeg derimot ikke verktøyene til hvordan dette skulle skje. Det er litt som å si til noen at "alt du trenger for å tjene mer penger er å selge mer." No shit! Heldigvis har kompisen min som jeg trener med sett de samme situasjonene og opplevd dem på samme måte, hvis ikke hadde jeg begynt å lure litt.

Tidligere da jeg veide 40 kg for mye hadde jeg egentlig ikke selvtillit til at jeg følte for å si fra, men nå som jeg har 20 kg igjen merker jeg at det går en liten faen i meg. Det er da pokker meg ikke rart mange overvektige kvier seg veldig for å begynne på treningssenter (eller organisert aktivitet generelt) når folk gjør slikt!

Ikke bare det at man må regne med å være dårligst i de fleste gruppeøvelsene - det kan jeg fint takle - men hvorfor kan ikke folk skjønne at man er jo der for å jobbe med problemet? Og bare la meg være i fred, ikke minst? Jeg prøver å følge alle reglene så godt jeg kan og gjør det beste jeg kan for å ikke være i veien for noen, så tror ikke det er der problemet ligger heller.

Nå som jeg har gått ned en del i vekt har det blitt langt lengre mellom hver gang slike situasjoner skjer (forrige gang var på et treningssenter på ferie i juni en gang), så jeg ble ganske satt ut da det skjedde denne gangen. Nå angrer jeg egentlig mest på at jeg ikke gjorde noe mer med det. Det MÅ da bryte en eller annen regel å gjøre slikt mot andre kunder der inne? De av dere som jobber på treningssenter - hva er policy'n hvis kunder sier fra om slike ting? Gjøres det noe i det hele tatt? Hvordan ville dere andre håndtert en slik situasjon? Merk: Lat først som du er lav jente mot stor veltrent mann med hvertfall tre mistenkelige muskler for mye.

...eller, det er forsåvidt greit at jeg ikke sa fra denne gangen. Han kan få det treningssenteret der, så kan jeg holde meg til hjemmegymmen min. Hvis noen lurer på hvorfor jeg har hjemmegym... vel, det praktiske er bare en del av saken. Før dette skjedde hadde jeg imidlertid klart å gjennomføre min første høyintensitetskardio trening etter to måneder med sykdom - den gleden tar han ikke fra meg uansett :)

Fortsetter under...

Fy faen for en jævlig trist fortelling om hvor bedriten folk kan være...!

...og hvor glad jeg blir når jeg skjønner at du er så innmari sterk at ikke lar deg trykke ned av sosiale tapere som aller helst burde vært banket opp med hantler og tredd ned på første og beste vektstang.

:(;)

Fy faen!

Slik oppførsel vil kunne få personen kasta ut fra de aller aller aller fleste sentre i landet. Sats skal være et sted for alle, og jeg vet at de som jobber der gjør mye for at alle skal trives. Slik oppførsel er ikke akseptabel. Jeg vil anbefale deg å dra tilbake til sats og fortelle om hva du opplevde, ev sende dem en mail, jeg vet at de blir veldig glad for slik tilbakemelding, og de får da mulighet til å gjøre noe med det. slik som å kaste ut tapere som denne personen.

Jeg kjenner jeg skammer meg på vegne av menneskeheten. Fy faen, at det går an!Noen folk er bare komplette idioter, og på ingen måte noe å ta til seg. Vet ikke om jeg hadde turt å si i fra selv, men sånne svin fortjener å høre noen sannheter (sånn rent bortsett fra at det er nettopp de som trenger kjeft, som aldri tar det til seg og viser selvinnsikt).

Det står kjemperespekt av den omstillingen du allerede har gjort, og ingen slike lowlifes skal få trykke deg ned! Stå på :D

Annonse

For en latterlig type! Trodde ikke det var mulig å være så sandblåst i hodet! Som flere sier, si fra, få han kasta ut derfra! Kos deg på trening, gjør det DU har lyst til. Jeg er helt sikker på at du ser helt smashing ut, noen kg for mye eller ikke! :) Ingen skal føle de må trene hjemme! Finn et senter du liker, tren der, drit i sånne idioter. Brorparten er hyggelige folk! :)

I dag var det nok en episode. Var med kompisen min på prøvetime på et Satssenter jeg ikke vanligvis bruker, og var i gang med første settet på benkpress da en fyr tasset bort og spurte om jeg var ferdig snart. Hadde hatt apparatet akkurat nok til å stille inn riktig vekt, men hadde ikke somlet noe utover det. "Jeg skal gjøre meg ferdig så snart som mulig, slik at du kan få det" svarte jeg. "Burde ikke du vært på spinningssykkelen i stedet, så feit som du er?" Han fulgte opp med flere kommentarer på fettprosenten min (for å si det veldig pent). Da jeg bestemte meg for å bare ignorere krapylet (ønsket ikke å bidra til å eskalere oppførselen hans) spyttet han på meg i ansiktet, og snudde på hælen og gikk.

Jeg kunne nevnt flere eksempler som ligner veldig på dette (dog foruten spyttingen, den var ny). Stort sett begrenses det til stirring og det de tror er diskre peking eller latter, men ofte kommer det også kommentarer og folk som skal insistere på at jeg MÅ gjøre intervalltrening på kardioapparatet jeg er på. Det siste gjøres gjerne uavhengig av om jeg kanskje har noe annet (som langkjøring) på planen min og har kjørt flere intervalløkter tidligere samme uke og gir uttrykk for det. Jeg har sluttet på to kampsporter jeg har gått på og virkelig har elsket å delta på - begge fordi en i gruppa stadig kom med kommentarer og jeg ikke orket å høre hvor feit og stygg jeg var to til tre ganger i uka (pent klar over det, takk, og det får meg ikke til å glede meg til å trene igjen).

... og la oss ikke glemme klassikeren "du, feita, du vet det bare er å spise mindre og trene mer?" Jo, faktisk, jeg vet det. Frem til jeg ble kvitt spiseforstyrrelsen hadde jeg derimot ikke verktøyene til hvordan dette skulle skje. Det er litt som å si til noen at "alt du trenger for å tjene mer penger er å selge mer." No shit! Heldigvis har kompisen min som jeg trener med sett de samme situasjonene og opplevd dem på samme måte, hvis ikke hadde jeg begynt å lure litt.

Tidligere da jeg veide 40 kg for mye hadde jeg egentlig ikke selvtillit til at jeg følte for å si fra, men nå som jeg har 20 kg igjen merker jeg at det går en liten faen i meg. Det er da pokker meg ikke rart mange overvektige kvier seg veldig for å begynne på treningssenter (eller organisert aktivitet generelt) når folk gjør slikt!

Ikke bare det at man må regne med å være dårligst i de fleste gruppeøvelsene - det kan jeg fint takle - men hvorfor kan ikke folk skjønne at man er jo der for å jobbe med problemet? Og bare la meg være i fred, ikke minst? Jeg prøver å følge alle reglene så godt jeg kan og gjør det beste jeg kan for å ikke være i veien for noen, så tror ikke det er der problemet ligger heller.

Nå som jeg har gått ned en del i vekt har det blitt langt lengre mellom hver gang slike situasjoner skjer (forrige gang var på et treningssenter på ferie i juni en gang), så jeg ble ganske satt ut da det skjedde denne gangen. Nå angrer jeg egentlig mest på at jeg ikke gjorde noe mer med det. Det MÅ da bryte en eller annen regel å gjøre slikt mot andre kunder der inne? De av dere som jobber på treningssenter - hva er policy'n hvis kunder sier fra om slike ting? Gjøres det noe i det hele tatt? Hvordan ville dere andre håndtert en slik situasjon? Merk: Lat først som du er lav jente mot stor veltrent mann med hvertfall tre mistenkelige muskler for mye.

...eller, det er forsåvidt greit at jeg ikke sa fra denne gangen. Han kan få det treningssenteret der, så kan jeg holde meg til hjemmegymmen min. Hvis noen lurer på hvorfor jeg har hjemmegym... vel, det praktiske er bare en del av saken. Før dette skjedde hadde jeg imidlertid klart å gjennomføre min første høyintensitetskardio trening etter to måneder med sykdom - den gleden tar han ikke fra meg uansett :)

Jeg ville nok ha fortalt vedkommende at han bør passe sine egne saker og at han ikke har noe mer rett på noen treningsapparater enn du selv har. Kjempetøft at du kommer deg på trening likevel! Du har da like mye rett til å trene hvor og hvordan du vil som alle andre og kroppsform/størrelse gjør deg ikke til fritt vilt. Utrolig at folk tillater seg å oppføre seg sånn. Provoserende er bare fornavnet. Jeg ville provosert tilbake, men sånn er nå jeg...

Så stygge og frekke folk kan være altså, blir skikkelig flau på deres vegne:( Synes du skal ta dette opp med treningssenteret du trener på, dette burde opplyses om, helst på en sånn måte at vedkommende som kommer med sånne kommentarer føler seg ille berørt! Jeg bruker alltid å smile og nikke til nybegynnerene jeg, og spesielt til de jeg ser sliter ekstra om det er tynnhet eller overvekt. I noen situasjoner kan jeg gi et lite hint om noen trener med feil teknikk, men ingen tirader om kardiotrening osv herfra nei! Viktig at alle føler seg velkomne på trening:) Stå på videre, synes du kan være meget stolt over deg selv og det du allerede har oppnådd!:)

Gjest Ukjent666

Helt enig med deg... Men vet ikke hva jeg skal si, synes det er synd det er sånne folk.

Kan fortelle om en på "gymmet" hvor jeg trener. Er nok et par år yngre enn meg! Har en god del kg ekstra. HVER lørdag, går han på møllen/ellipsemaskin! Sikkert i 2 timer. Jeg personlig får lyst til å gi han en klapp på skulderen og si JÆVLIG bra jobbet..

Men hvor f*** er tanken bak de folka der? Håper du får sagt ifra til ansatte osv.. For det der er sånt som ikke SKAL skje! Det er uhørbart at det skjer i det hele tatt... Vær stolt av at du(og dere andre)! faktisk tør å trene styrke og ikke BARE går på tredemøllen som mange tror er det store "vidunderet"!!

Be proud!

WHAT?? Blir helt satt ut av noen mennesker! Det hjelper ikke å trene og se bra ut på utsiden hvis man ser ut som crap på innsiden!

Du er absolutt en VINNER, og det skal du være stolt av. Men som flere nevner, så hadde jeg sagt ifra selv. Personer som er så sosialt tilbakestående kan trene et annet sted!

Supert av deg å dele denne historien her inne på bloggen, for her blir alle tatt veldig godt imot :-) Du også!!

Stå på videre, og vis de stusselige personene at de kan dra tilbake der de kommer fra!

Jeg bruker som regel å overse sånt, og det skjer ikke lengre, selv om jeg er 10 kg for tung, rett og slett fordi jeg har BODD på treningssenteret og de fleste som trener der vet at jeg KAN trene, trene godt og med god teknikk + at jeg deler meg på både kardio og styrke. Men de gangene de kan skje, som f.eks forrige fredag, så blir jeg himla irritert.

Han mente det godt altså at jeg burde trene med høyere intensitet, men faktum er at når man kommenterer treninga til andre så vet man ingenting om hvordan de faktisk trener. Jeg hadde deloadtrening foran en ny runde med myoreps og derav var treninga lettere. Saken gjorde det ikke bedre at jeg holdt på med step ups da han sa det, og jeg er utrolig, utrolig svak og mangler balanse i høyrefoten så det gikk relativt sakte, ellers hadde jeg tryna ned fra benken :p

Annonse

Takk for veldig fine svar fra dere alle sammen! Føler meg mye bedre nå faktisk. Jeg blir sittende igjen som en kombinasjon av litt rørt og nysgjerrig på hvor slike hyggelige mennesker som dere faktisk trener... ;)

Nå er mail sendt til Sats, så får vi se om de finner ut hvem han var. Jeg har også booket en ny prøvetime på et annet senter som er litt nærmere. Prøver noen seg denne gangen så sladrer jeg. Sporenstreks. Pluss at jeg så absolutt skal si at jeg stikker'n i mamma'n hans, som anbefalt over. Tanken på å si noe sånt til neste bøllefrø får meg hvertfall til å humre, kanskje spesielt siden jeg forventer et noe forvirra fjes siden jeg er jente, så da er situasjonen hvertfall ikke så ille lenger at den ikke fungerer for den dårlige humoren min! :D

Gjest Ukjent666
Takk for veldig fine svar fra dere alle sammen! Føler meg mye bedre nå faktisk. Jeg blir sittende igjen som en kombinasjon av litt rørt og nysgjerrig på hvor slike hyggelige mennesker som dere faktisk trener... ;)

Nå er mail sendt til Sats, så får vi se om de finner ut hvem han var. Jeg har også booket en ny prøvetime på et annet senter som er litt nærmere. Prøver noen seg denne gangen så sladrer jeg. Sporenstreks. Pluss at jeg så absolutt skal si at jeg stikker'n i mamma'n hans, som anbefalt over. Tanken på å si noe sånt til neste bøllefrø får meg hvertfall til å humre, kanskje spesielt siden jeg forventer et noe forvirra fjes siden jeg er jente, så da er situasjonen hvertfall ikke så ille lenger at den ikke fungerer for den dårlige humoren min! :D

Tips: Istedenfor å eskalere situasjonen, gå rett til resepsjon/betjening... etter et par minutter etter osv.. Sånn at de kan se hvem det er å utvise/ta det opp en annen gang osv.. Så slipper du mest mulig at han forfølger deg etterpå/blir hissig å tar deg.P hehe

Å herregud! For en usikker og totall mangel på sosial intelligens, evt bare en drittsekk! Har aldri sett noe lignende oppførsel på mitt treningssenter og hadde eg sett det mot andre hadde eg definitivt spurt hva problemet var!

Æsj ble dårlig av en slik oppførsel!

Gode klemmer til deg! Bare til å heve seg for er ikke du som er problemet, de har bare et problem med seg selv!

Nivået til enkelte folks idioti sluttar aldri å undra meg...

Det ryddigaste er å gå til personalet med saker som det der. Om det skjer noko er sjølvsagt avhengig av om det er noko tak i personalet, men det er greit å ta det den vegen først.

Tips: Istedenfor å eskalere situasjonen, gå rett til resepsjon/betjening... etter et par minutter etter osv.. Sånn at de kan se hvem det er å utvise/ta det opp en annen gang osv.. Så slipper du mest mulig at han forfølger deg etterpå/blir hissig å tar deg.P hehe

Ja, det blir nok det jeg mest sannsynlig gjør. Kjenner jeg meg selv rett er jeg for snill (pudding?) til å eskalere noe som helst i praksis. Men at jeg TENKER meg at jeg stikker'n i morra hans derimot... eh, vent litt. Kanskje ikke. Men tror du skjønner poenget ;)

Vet ikke helt hva jeg skal si.. At det faktisk er folk som sier sånne ting o_O

Hev deg over det og stå på videre! Hvis sånne situasjoner dukker opp flere ganger tar du det opp med senteret, sånn at de får vite hva som foregår. Herregud, folk altså.. Helt utrolig!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...