Gå til innhold

Powerpuff

Medlemmer
  • Innholdsteller

    84
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. ... Jeg håper dette ikke er meg. Jeg lever i håpet om at jeg klarer å skjule denne effekten av øvelser av denne typen bedre enn som så. Er utrolig kjipt om jeg må gi opp denne øvelsen når den er så effektiv. Hvor var dette, om jeg kan spørre? (Effekten det er snakk om er nå stort sett uønsket og irriterende, om noen skulle lure... prøver å tenke på regninger fra Lånekassa og overkjørte mandariner for å unngå uønskede effekter, men det er ikke alltid så lett. Spesielt ikke når man etter hvert får lyst til å kjøre glutebridge/hip trust og lignende øvelser hver gang man får regning fra Lånek
  2. Ok, i din situasjon ville jeg tippet følgende, så får du se hva som kan være aktuelt for deg: * Noen som opplever det du opplever er rammet av lure-seg-selv-syndromet, der de får i seg mer enn de er klar over (ingen veiing av olivenolje og nøtter, spiser masse stående, teller ikke med hver eneste osteskive og hver eneste lakerolpastill osv.). Jeg regner med at du noterer alt du har spist umiddelbart etter måltidene slik at du ikke tar de på husken, og at du har fått noen til å kontrolltelle for å være sikker på at det ikke er noen feilkilder der. * Kanskje holder du masse vann som kan kam
  3. En enkel strategi som funker for meg for å unngå sukker: Jeg gir meg lov til å spise det sukkeret jeg vil (så fremt det er innenfor kalorigrensen). Det gjør at jeg ikke har like lyst på som når det er forbudt eller noe "jeg aldri kan spise igjen." For at jeg skal få lov til å spise det har jeg en regel til: Jeg må komme til sukkeret, og ikke omvendt. Det vil si at dersom jeg har lyst på is går jeg ut for å kjøpe f.eks is på en isbar, jeg kjøper ikke is som jeg tar med hjem. Ikke noe godteri blir med meg hjem, med andre ord. Da blir porsjonsstørrelsene naturlig begrenset, og jeg får likevel i b
  4. Når jeg leser om hva som er normal fettprosent fra kvinner ser jeg 20-25 % mange steder, andre steder ser jeg opp til 30 %, og jeg har også sett helt opp til 34 %. Hva er egentlig riktig? Vet dere når helserisiko for kvinner egentlig begynner å stige med tanke på fettprosent, og hva regnes som normalt? Hvor krysser man grensen til overvektig og veldig overvektig når man diskuterer fettprosent? Fint om svarene her fokuserer på helse og ikke estetikk, spesielt siden man vet at menn gjerne mener at kvinner er feite lenge før de nødvendigvis er det i følge enkelte studier... To personer me
  5. Ok, da er time bestilt. Håper bare at jeg ikke nå kommer og klager på noe som er like vanlig som økt puls av å trene :-P Har alt utelukket halsbrann, tok medisin mot det så snart jeg kom hjem uten effekt.
  6. Fikk du det såpass ille at du ble helt utmattet og ute av stand til å fortsette? Jeg skjønner ikke dette helt, har jo høyere puls enn jeg hadde da ellers under trening, og da er det ingen problem. Men så trener jeg jo stort sett innendørs ellers, så kan være at det er slik du beskriver bare noe med kulden
  7. Ok, hvis du tror det er verdt å sjekke ut så skal jeg gjøre det. Jeg lurte bare på om alle hadde det slik når de ble skikkelig slitne, eller om det bare var meg, men det ble jeg ikke så mye klokere på tydeligvis. Så ok, legen it is. Takk!
  8. Ok, av frykt for å plage den stadig plagede legen min med noe som kanskje ikke er noe i det hele tatt spør jeg bare her for sikkerhets skyld, i tilfelle det jeg opplever er normalt og helt vanlig: Pleier dere å få en brennende følelse midt i brystet (som at lungene og alt i midten og opp til halsen brenner) når dere kommer opp i svært høy puls? Hva hvis du har tilnærmet hvilepuls, og så av en eller annen grunn må løpe for livet for å rekke en buss og virkelig må pushe deg? Kjenner du noen ting da i brystregionen i det hele tatt? Skulle sykle opp to bakker i dag fra å ha vært på butikke
  9. Jeg går på kortisol fast pga alvorlig SLE (lupus) som har stadige tilbakefall. Hver gang jeg får trappet ned til 7,5 mg så har jeg hatt nytt angrep på et-eller-annet-organ-jeg-trenger-for-å-overleve, og så er det tilbake igjen på høye doser. Så trappes det ned..og så tilbakefall. Og sånn går nu dagan Håper virkelig jeg en dag kan slutte helt med kortisol, men foreløbig insisterer revmatologen på at jeg skal gå på det hvertfall. Takk for link! Har alt sett den linken du snakker om, og også prøvd det ut i en måneds tid nå. Har ikke merket noe veldig forskjell til nå dessverre, men kommer ti
  10. Absolutt sant alt du skriver. Det er så absolutt håp, men håpet blir for min del stadig svakere jo høyere doser jeg er på. Men at jeg skal kunne gjøre skadekontroll selv om jeg blir satt på ekstreme doser? You bet! Gir meg ikke med det første! Jeg mente ikke å svare til deg spesifikt nødvendigvis, jeg ville bare nyansere litt ved å påpeke at det langt i fra er lett med atferdsbiten. Selv om sykdom og medisiner i seg selv ikke gir vektoppgang så er det av og til ekstremt vanskelig å styre atferdsdelen av ligningen som en konsekvens. Ja, det blir en indirekte årsak, men for mange føles den
  11. Vektøkningen forutsetter kalorioverskudd, men det er 1) mye lettere å komme i kalorioverskudd enn før pga økt fettlagring, og 2) du tenker på mat hele mother fuckings tiden. 3) Nevnte jeg hele tiden? 4) Du blir også mer SULTEN. Ikke sånn behagelig mild sulten som før, men gnagende smertefull sulten. 5) Jeg tror ikke jeg har følt meg mett siden jeg begynte på kortisol. Til tross for 800 gram brokolli, på et tidspunkt. Just sayin'. Jeg tror det er lett å overvurdere i hvor stor grad man faktisk kan styre spisingen på høyere doser. Et sted på veien på høye doser kan du ikke lenger bruke krop
  12. Føler med deg! Hvor store doser var det du var på når dette skjedde, hvis det er ok at jeg spør? Er på de samme medisinene selv, så er litt nervøs for å miste kontrollen over apetitten helt, så er greit å være oppmerksom på hvilke doser som er regnet som veldig høye. Nå har jeg hatt stålkontroll på kostholdet i 14 måneder, men de eneste dagene jeg er i vedlikehold og ikke i underskudd på kaloribudsjettet er de dagene jeg er på høyere doser. Sammenheng? Så absolutt. Tror det er lett for folk som ikke har opplevd hvordan medisiner kan messe med apetitten å redusere hele greia ned til selvkon
  13. Retoriske spørsmål er kjedelige Dessuten, livet er gøyere med litt selvironi og når man ikke tar seg selv så veldig seriøst på alt mulig
  14. Også rart å spørre, så da må de regne med å få svar...
  15. Forresten, time hos PT som insisterer på glutebridge etter man har begynt å reagere på nettopp den øvelsen var veldig interessant. Jeg har aldri før tenkt så mye på bestemor på do, regninger fra lånekassen og overkjørte marsvin i hele mitt liv, alt for å unngå at kroppen skulle finne på tull underveis. Kjære menn. Jeg føler med dere. Virkelig. Jeg mistenker dog at jeg gjør øvelsen noe feil. Klemmer dere andre pc-muskelen også når dere gjør den? Det er det som gjør susen, nemlig. Typisk nok at jeg skjønte det først etter time hos PT.
×
×
  • Opprett ny...