Gå til innhold

Dagens negative


Tuba

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Magesår. Og sykehus. Og gastroskopi. #Blæh.

[ATTACH]146341[/ATTACH]

Edit: Glemte nåler, sprøyteskrekk og sjenerte blodårer. 18 stikk på 48 timer (hvorav 9 har vært bom og 2 har vært IV som har beveget seg bort fra åren og sendt smertestillende inn i andre ting) har resultert i underarmer på størrelse med Skipper'n.

Dobbeledit og Dagens Glade: Har fått tvunget legene til å la meg dra videre "på eget ansvar", og tusler mot Lofoten senere i dag. #Hurra.

Uff, ikke bra.

Vet du grunnen til magesåret? Tar du medisiner som kan tære på magesekken? Jeg fikk magesår pga betenelsesdempende medisiner. Kuttet ut medisinene og fikk en kur mot helicobacter pylori, problem solved(y)

God tur videre frøken, og hold motet oppe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ikke bra.

Vet du grunnen til magesåret? Tar du medisiner som kan tære på magesekken? Jeg fikk magesår pga betenelsesdempende medisiner. Kuttet ut medisinene og fikk en kur mot helicobacter pylori, problem solved(y)

God tur videre frøken, og hold motet oppe:)

Vil ikke ha anbefalt H.Pylori trippelkuren om du ikke har påvist at du har det. Den behandlingen er RØFF som faen. (2 typer antibiotika + PPI i 2-3 uker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke ha anbefalt H.Pylori trippelkuren om du ikke har påvist at du har det. Den behandlingen er RØFF som faen. (2 typer antibiotika + PPI i 2-3 uker)

I tillegg vil man vel ikke ønske å fjerne H. pylori hvis det ikke er grunn til å tro at det er den som forårsaker trøbbel, ettersom den også kan ha en beskyttende funksjon på visse ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

H. pylori gir bare ulcussykdom om den kombineres med røyking, i motsetning til NSAID-preparater, som gir magesår hos de fleste. Heliobacterinfeksjoner behandles bare om de er symptomgivende, altså at de gir vondt i magen/oppstøt/o.l. Det er likevel vanlig å behandle det dersom man han magesår, siden tilhelingen av magesåret går tregere ved en h.p.infeksjon. Det betyr ikke at det er årsaken, det er det som oftest noe annet som er. Halvparten av verdens befolkning er h.p-positiv, så det er ikke noe hokuspokus akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den jævla blenderen min klarer ikke å dra rundt lenger når det er frosne bær oppi.

Og den er kun noen måneder gammel.

Dritt!!!

Jeg klarte faktisk å svi min, da jeg prøvde å male nøtter. Det skal kanskje ikke gå an med en blender?:dry: Nå går den ikke rundt i det hele tatt, og plasten under er smeltet. o_O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en dritt pc, og vurderer å kjøpe Mac, men anbefaler du pc fremfor mac?

spørst vel hva du bruker pcn til? skal du surfe og sånt- like greit med en pc, har du extra tusen lapper på lager så svir du av dem på en mac, slik at du vet at du har en MAC- da sheeeet:wtf:

er det bare generell surfing og sånt... blir det samme som Android vs Iphone :p

for min del er det snakk om money spendin;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther

revnet på begge hendene, albuen og skuldren i dag - dvs at tskjorten min ble gjennomtrukket av ikke bare svette, men også blod. fikk pene sår på beina, og på den andre skuldren.

ser faen ut som om jeg har blitt mishandlet, for jeg har blåmerker på armene også. )-:

edit; å bli såra var litt verre enn vonde hender, but still.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en dritt pc, og vurderer å kjøpe Mac, men anbefaler du pc fremfor mac?

Det er egentlig ingen grunn til å velge en Mac-PC fremfor en "vanlig" PC. Du kan utføre like kraftige oppgaver på en Windows-basert maskin som en som kjører OSX. Et argument for OSX er at det er et sikkert operativsystem, samtidig som maskinene er veldig stabile. Jeg har hatt min iMac siden 2011, og har aldri hatt et eneste problem med den. Allikevel ville jeg nok valgt en Windows-basert PC i dag -- jeg ville valgt det fordi jeg da kunne ha spilt flere spill, men det er mulig du har andre behov enn det jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig ingen grunn til å velge en Mac-PC fremfor en "vanlig" PC. Du kan utføre like kraftige oppgaver på en Windows-basert maskin som en som kjører OSX. Et argument for OSX er at det er et sikkert operativsystem, samtidig som maskinene er veldig stabile. Jeg har hatt min iMac siden 2011, og har aldri hatt et eneste problem med den. Allikevel ville jeg nok valgt en Windows-basert PC i dag -- jeg ville valgt det fordi jeg da kunne ha spilt flere spill, men det er mulig du har andre behov enn det jeg har.

Takk, vanskelig å velge når jeg ikke helt vet hva jeg skal se etter. Skal bruke PC hovedsakelig til studier. Jeg har hørt fra flere studenter som anbefaler mac, men hvis forskjellene ikke er veldig store så er jo mac avskyelig mye dyrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...