Gå til innhold

Dagens negative


Tuba

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mudin. Ikke plumbo ;P hilsen rørleggerdatter, -niese, -barnebarn, og -oldebarn.

Takk, men dette er nok litt mer dyptliggende enn litt avløpsrens kan fikse. Hver gang noen i blokka skylte ned i do, boblet det i sluken i dusjen min. Det er store problemer med rørene i den her drittblokka, og siden jeg er alene nederst i kjelleren, er det jeg som har måttet slite med nå 4 kloakkoversvømmelser på 3 år (verst var det for halvannet år siden når jeg kom hjem fra Svalbard til inntørket kloakk over hele leiligheten). Fagfolk jobbet i et par timer nå i ettermiddag, fra tre forskjellige plasser, for å få løst opp. Noe som selvsagt gjorde at jeg måtte vaske kloakk etterpå, igjen. Heldigvis rakk jeg denne gangen å flytte unna ting sånn at det stortsett bare var golv som måtte vaskes. Jeg er så hinsides glad for at jeg er inne i siste semester av studiene nå slik at jeg kan komme meg vekk herfra til sommeren! Studentsamskipnaden har forøvrig brukt over 300k på å prøve å fikse problemet, men tydeligvis har ikke det vært nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, men dette er nok litt mer dyptliggende enn litt avløpsrens kan fikse. Hver gang noen i blokka skylte ned i do, boblet det i sluken i dusjen min. Det er store problemer med rørene i den her drittblokka, og siden jeg er alene nederst i kjelleren, er det jeg som har måttet slite med nå 4 kloakkoversvømmelser på 3 år (verst var det for halvannet år siden når jeg kom hjem fra Svalbard til inntørket kloakk over hele leiligheten). Fagfolk jobbet i et par timer nå i ettermiddag, fra tre forskjellige plasser, for å få løst opp. Noe som selvsagt gjorde at jeg måtte vaske kloakk etterpå, igjen. Heldigvis rakk jeg denne gangen å flytte unna ting sånn at det stortsett bare var golv som måtte vaskes. Jeg er så hinsides glad for at jeg er inne i siste semester av studiene nå slik at jeg kan komme meg vekk herfra til sommeren! Studentsamskipnaden har forøvrig brukt over 300k på å prøve å fikse problemet, men tydeligvis har ikke det vært nok.

Vi har hatt kunder med samme problem, men vi har ikke mer tips enn "gjør-det-selv" med mudin, vakuumpumpe og stakefjær. Blir dessverre litt vel dyrt når man må hyre inn "de store gutta" som kan fikse det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, men dette er nok litt mer dyptliggende enn litt avløpsrens kan fikse. Hver gang noen i blokka skylte ned i do, boblet det i sluken i dusjen min. Det er store problemer med rørene i den her drittblokka, og siden jeg er alene nederst i kjelleren, er det jeg som har måttet slite med nå 4 kloakkoversvømmelser på 3 år (verst var det for halvannet år siden når jeg kom hjem fra Svalbard til inntørket kloakk over hele leiligheten). Fagfolk jobbet i et par timer nå i ettermiddag, fra tre forskjellige plasser, for å få løst opp. Noe som selvsagt gjorde at jeg måtte vaske kloakk etterpå, igjen. Heldigvis rakk jeg denne gangen å flytte unna ting sånn at det stortsett bare var golv som måtte vaskes. Jeg er så hinsides glad for at jeg er inne i siste semester av studiene nå slik at jeg kan komme meg vekk herfra til sommeren! Studentsamskipnaden har forøvrig brukt over 300k på å prøve å fikse problemet, men tydeligvis har ikke det vært nok.

Høhø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt kunder med samme problem, men vi har ikke mer tips enn "gjør-det-selv" med mudin, vakuumpumpe og stakefjær. Blir dessverre litt vel dyrt når man må hyre inn "de store gutta" som kan fikse det....

De har skiftet noen rør her allerede og skal grave mer ute når snøen forsvinner. Hva det koster er ikke mitt problem. :p Det er forøvrig ikke hos meg det går tett, men i en eller annen hovedledning lenger bort. Alt kommer opp hos meg siden jeg bor nederst, og når jeg sier kloakk, så mener jeg svære dritklumper som flyter rundt. Forsikringsselskapet mitt har måttet erstatte innbo for totalt over 150k til nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle til å skrive i Dagens Glade at det endelig var blitt sol og varmt, men den gleden ble nettopp ødelagt av en nabo som har fyrt opp et bål, med røyk på størrelse med Amazonas. Fy, nå kommer det til å lukte så digg her....... :bigtears:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Duste-cerebralparesen min.

Har ikke problemer i hverdagen med min bittelille spatiske hemiplegi, men jeg legger merke til i stadig større grad hvor ubalansert jeg er i høyrefot (samt plattfot og feil beinstilling og bla bla). Allikevel så driter jeg i det og løper intervaller og sånt, selv om jeg vet at det går en uke og så er jeg nedpakka i akilles og/eller beinhinnebetennelse og plantar fascitt. Jepp. I am in pain.

Det må da for faen være noe som kan rette opp i dette. Protese, kirurgi, whatnot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...