Jump to content
Marita

Hva spiste du til frokost i dag-tråden

Recommended Posts

havregrøt as usual :giggle: with egg, Cottage cheese, protein aaaaand Homemade PEANUTT PROTELLA :love::love:

Fortsetter under...

Annonse

Pannekaker bestående av 2 ting - 1/2 banan og 2 egg ;) Og en smoothie med 1/2 banan, mandelmelk og skogsbær toppet med kanel og ingefær + grønn te :D

vaniliekesam mager med musli, bringebær, blåbær og 1ts homemade peanutt protella :D toppet med sukrin gold og kanel :love:

Annonse

Oppskrift på dine bagels tas imot med stoooor takk frøken Winther!

400gr fibra fullkornsmel

100gr fiberfin

20gr fersk gjær

2 ss sukker

litt honning

1ts salt

ca 4dl vann

Bland mel, sukker, honning og salt. Mål opp vann, skal være lunkent, og løs gjæren i. Sett i gang kjøkkenmaskinen og tilsett vann i en tynn stråle. Elt i 5-10 min, til deigen slipper bollen, og la det heve i en time.

Del opp deigen, jeg trengte faktisk ikke mel på benken, og rull til en bolle. Lag hull i midten med fingeren, og legg de på et bakepapir - la de ligge under et håndkle til du har kokt opp vann. Ha bagelsene i vannet, og la de koke til de flyter opp til overflaten - mine lå på overflaten hele tiden, så jeg snudde de etter 30sek, slik at de lå 1min til sammen. La de renne av seg, pensle med egg, ha over frø/havsalt og stek i ovnen på 220 grader, ca 20min :)

Veldig viktig at du har sukker og ikke erstatter med noe fitness, for gjæren trenger noe å 'spise'.

Grøt av 20g havregryn og 50g hasselnøttmel? addet cottage cheese, egg, kanel og masse sukrin samt litt frukt :smug: