Jump to content

Mastin

Members
  • Content Count

    24
  • Joined

  • Last visited

About Mastin

  • Rank
    Newbie
  • Birthday 03/18/1993

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Tommel opp for blueberry cheesecake her også - blander den inn i havregrøten!
  2. Prøvd å vende de i eggehvite - og steke på varmluft?
  3. Takk for meget informativt og grundig svar!
  4. Takk for svar! Har kjørt fullkropp hver dag i den tro at det er den beste måten å få inn en god teknikk på, samt at det belaster muskelgruppene oftere enn ved en splitt. Er fortsatt mye "nybegynner potensiale" i kroppen min tror jeg.
  5. Ønsker tilbakemelding fra noen med litt erfaring i "gamet" på programmet jeg kjører for tiden. Jeg ønsker generelt og bli sterkere og legge på meg mer "masse på kroppen" - da jeg prøver å arbeide meg opp og tilbake etter sykdom! Trener fullkropp 3-4 dager i uken, der jeg kjører følgende; Øvelsene i parentes kjøres annenhver økt! - Knebøy 3x8 - Box jump 3x20 (Gående utfall 3x15) - Leg extension 3x8 - Leg curl 3x8 - Chins 3x8 - Brystpress med manualer 3x8 (militærpress 3x8) - Row 3x8 - Nedtrekk 3x8 Har hittil klart å ha positiv progresjon - har gjort det slik at jeg har økt med 2,5 kg da jeg klarer 3x8 rep. Da starter jeg på 3x6 og jobber meg oppover mot 3x8 igjen - med en repetisjonsøkning på hver økt. Tar imot alt av tips og tilbakemelding med stor takknemlighet
  6. Litt middagsinspo fra den siste tiden hos meg! Jevnlige oppdateringer på @mastinmat på instagram
  7. hm, kan kanskje erstatte crisps med hakkede riskaker - dog ikke helt det samme men?
  8. Tidlig middag idag. Nigiri inspirert, med byggris og marinert laks - nam! NB - bildet er fra forige gang jeg spiste det samme.
  9. Noen av mine siste middagsmåltider. Har blitt mye fisk- og sjømat i den siste tiden - laks, reker, tunfisk...NAM Oppdaterer jevnlig på instagram med mine måltider på @mastinmat
  10. Takker meg selv for ferdig røre i kjøleskapet og fråtser i disse frokostvaflene!
  11. Her kommer du med mange kloke ord og gode poenger! Dessverre tror jeg at det i dagens samfunn med det store fokuset det er på kropp og helse, er mange som ikke klarer og deffinere hva "sunt" for seg selv. Dermed lar de seg lede av de "målene" som profileres i media, og opplever disse som allment gjeldende. Jeg kan bare basere mine tanker på personlige erfaringer, da jeg har/og opplever en situasjonen der nettopp det som profileres som allmene råd knytte til valg av magrere og lettere produkter, ikke er det "sunneste" for min del som flere av dere poengterer klokelig her. Heldigvis har jeg for egen del innsett dette nå. Men jeg kjenner fremdels på hvor bevist man må være for å ikke la seg "rive" med og påvirkes av alt man leser og hører gjennom råd og trender. Jeg kjenner at dette er et tema som virkelig engasjerer meg, og som jeg tenker er medvirkende årsak til det unaturlige og "usunne" forholdet mange desverre utvikler ovenfor mat idag.
  12. Takk for svar! Det er lett å se seg blind på alle kostholdsråd og tips som nesten utelukkende oppfordrer til valg av lettprodukter og sunnere utgaver av varer på markedet. Jeg tenker at det er et problem at ord som magert/kalorifattig/lettere osv. er blitt synonymt med sunt for majoriteten av befolkningen i det norske samfunnet. Jeg kjenner personlig at det krever bevisthet å distansere seg fra dette, og heller fokusere på hva som er riktig for den enkelte.
  13. Nei, helt enig med deg jeg! For min del vet jeg at det gjør meg godt mentalt å spise sunn og næringsrik mat, noe som er veldig viktig. Kanskje jeg skal prøve en periode der jeg øker inntaket av de matvarene som du nevner, og som jeg allerede bruker idag, for å se hvordan det påvirker fremgangen min.
  14. Ja, så den like etter jeg postet innlegget nå, og den bekrefter vel bare mine minstanker til dels. Men videre lurer jeg fremdeles på om folk vil råde meg til å heller velge matvarer som jeg per idag ikke benytter meg av, eller om jeg skal fortsette i samme kurs som jeg gjør idag. Vil feks. resultatene bli det samme ved å øke i vekt/muskelmasse ved å spise mer "usunne" matvarer, kontra de jeg har listet opp i denne tråden?
  15. Jeg har et ønske om å oppnå økt styrke og må opp i vekt, men føler liksom at ting tar litt lang tid. Har dog økt i de fleste øvelser jeg kjører under treningen min, men er utålmodig på videre fremgang. Jeg mistenker at det er kostholdet mitt som er en begrensende faktor, da jeg kanskje spiser "for sunt." Jeg har et relativt variert kosthold, men som omtrent utelukkende består av sunne råvarer. Typiske matvarer som jeg benytter er; Melkeprodukter (cottage cheese, kesam, yughurt, melk, hvitost), egg, havregryn, knekkebrød, speltlomper, magre kjøttpålegg, stort sett alt av grønnsaker/frukt og bær, kokosmelk, bønner/linser, nøtter og frø, kylling, laks, torsk, rødt kjøtt, karbonadedeig, etc. Som dere ser består kostholdet mitt av matvarer som er ansett for å være "gode" for kroppen, men spørsmålet mitt er om disse er riktige for meg? Eller er det rett og slett slik at jeg ved å bruke disse råvarene må spise så store mengder mat, at det vil være vanskelig å oppnå mine mål. Dersom noen har lyst til å svare meg, eller dele egne erfaringer knyttet til samme "problemstilling" setter jeg pris på det. Ta gjerne kontakt på melding dersom utfyllende informasjon er ønsket for å kunne komme med råd/erfaringer.
×
×
  • Create New...