Gå til innhold

Hva spiste du til frokost i dag-tråden


Marita

Anbefalte innlegg

Gjest QueenWinther
Må være derfor jeg likte den så godt! :happy:

Alpro, som har laktosefrie produkter, selger en kokos/ris-melk. Smaker som kokosmelk, litt søtere, men i drikkekonsistens! Anbefaler å teste den, spesielt til havregrøt-koking. (':

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tre knekkebrød, null matlyst så måtte ty til det som frista. En med makrell i tomat og sylteagurk, en med leverpostei og en med cottage cheese/syltetøy. Laktosefri lettmelk ved siden av, første gang jeg smaker den forresten. Andre enn meg som oppfatter den som annerledes i smaken? Nesten litt mer "fjøsete"? Den var i hvert fall utrolig god!

Fredrick Wikestad Jeg synes laktosefri melk er mye søtere enn vanlig :)

Det er ingen forskjell på laktosefri og vanlig utenom at det er tilsatt laktase - så smaken er den samme:P

Men lakroseredusert er veldig søt i forhold!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alpro, som har laktosefrie produkter, selger en kokos/ris-melk. Smaker som kokosmelk, litt søtere, men i drikkekonsistens! Anbefaler å teste den, spesielt til havregrøt-koking. (':

Takk for tidenes tips, Ina! :angelic: Dro til Sverige i går, så kjøpte den med meg hjem. Bytta ut all vann med kokosmelk i grøten, og den ble så god. Var ikke behov for ekstra søtning engang! Angrer på at jeg bare kjøpte med meg en enkel kartong, i og med at jeg vet at den ikke finns her jeg bor. Men så kom jeg faktisk på en ting.. til uka flytter jeg tilbake til Sverige for å fortsette skolegangen etter 3,5 mnd hjemme, problem solved. Jippi!

post-36475-14441000549955_thumb.jpg

Toppet med kanel, masse sukrin gold og et digg smørøye. :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther
Fredrick Wikestad Da jeg var i Hamburg i November, kom foreldrene mine med bil for å se meg konkurrere - jeg gav de fem kartonger med kokosmelk de kunne ta med hjem (': Har fortsatt tre igjen, haha.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den er ikke inntatt enda ettersom jeg fremdeles ligger i senga, men det blir en av tre faste ting jeg rullerer mellom:

1 posjert egg

40 gram avokado

50 gram dansk rugbrød

Masse salt og pepper

[ATTACH=full]161012[/ATTACH]

Posjerer du egget på "vanlig" måte, eller har du noen gode tips til lettere og andre metoder å gjøre det på?

Elsker posjerte egg, men etter litt for mange ødelagte egg opp gjennom årene i desperat forsøk på å innta rettn har jeg gitt opp :-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Posjerer du egget på "vanlig" måte, eller har du noen gode tips til lettere og andre metoder å gjøre det på?

Elsker posjerte egg, men etter litt for mange ødelagte egg opp gjennom årene i desperat forsøk på å innta rettn har jeg gitt opp :-

Åh? Aldri ødelagt et eneste ett jeg :bored: Jeg følger denne "oppskriften" og har aldri opplevd å ødelegge ett egg, og jeg spiser posjert egg hver dag :roflmao: Men et vellykket resultat er i stor grad avhengig av nok eddik i vannet. Har du nok eddik i koagulerer eggehvitten momentant, og du får ikke noe skum i toppen av vannet eller løse "tråder". Jeg synes også at det alle sier om å lage snurr på vannet er bullshit - jeg lar vannet mitt være helt stille og passer bare på å dumpe hele egget gjevnt nedi samtidig. Blir ALLTID bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50g havregryn kokt på melk sammen med 45g vanilieproteinpulver og med 1 helt egg kokt oppi. Tilsatte med 100g cottage cheese eple/pære/vanilie, sukkerfritt eplesyltetøy og toppet med kanel og sukrin gold :D

[ATTACH]161053[/ATTACH]

post-33571-14441000642952_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...