Gå til innhold

Faith in humanity tråden


Gjest Jester

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

daily_gifdump_434_10.gif

Og ja, jeg vet at denne er lagt ut i faith in humanity-tråden.

Er du stygg i huet eller? Gatemusikanter er gjerne mennesker som lever under fattigdomsgrensa og prøver å få noen skarve kroner til mat. At de faktisk gjør noe, istedet for å sette seg ned med en tiggekopp er veldig bra spør du meg. Hadde sett på deg som en nogenlunde fornuftig person, men nå er det mer faith in humanity restored hvis noen slår deg i trynet for den der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke utdype? Du har tydeligvis ikke mange problemer i ditt liv.

Er du stygg i huet eller? Gatemusikanter er gjerne mennesker som lever under fattigdomsgrensa og prøver å få noen skarve kroner til mat. At de faktisk gjør noe, istedet for å sette seg ned med en tiggekopp er veldig bra spør du meg. Hadde sett på deg som en nogenlunde fornuftig person, men nå er det mer faith in humanity restored hvis noen slår deg i trynet for den der.

Når man utsettes for en eller annen 'musikant' på saksofon, trekkspill, eller et helt ensamble bestående av trekkspill, saks, xylofon og bass åtte timer om dagen, fem dager i uka, der repertoaret består av halve første vers av "O' when the saints come marchin' in" der takta er haltende og tonene falske og det hele kjørt gjennom en skurrende forsterker, beholder jeg retten til å bli irritert i n'te potens. For ikke å snakke om de med dreds og australske instrumenter, chilenere som later som de er great plains indianere med panfløyter.

Om de sitter med en kopp, opptrer som levende statuer, selger blader, lager ballongfigurer, etc. det gir jeg blanke f... det er i det minste noenlunde stille.

Og ja, jeg sitter med musikk på øret gjennom dagen i et forsøk på å blokkere støyen utenfra. For dette er faen meg ikke noe annet enn støy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Idag prøvde jeg å være en faith-in-humanity-kandidat.

Gikk ut fra treningsstudioet og satte meg i bilen. Kjørte fra parkeringa og der kom det en uteligger på en sykkel stappfull med bæreposer hengendes over hele sykkelen. En pose datt av og jeg syntes så synd på karen. Så jeg tok frem en liten pengelapp og skulle gi det til han. Men akkurat da jeg kjørte mot han og rullet ned ruta begynte han å sykle videre.

Jeg kjørte etter som den stalkeren og kom til slutt til et punkt der han stoppet og jeg hilset og ville gi han penger.

Han sa: "Og hvorfor tror du jeg trenger det?"

Myr: "Ehm, jeg ville bare være snill *awkward*"

Han: "Selv om man er ute på en lørdagskveld på en sykkel betyr det ikke at man er blakk"

Deretter begynte han med en lang regle om en eller annen fyr som var mangemillionær som kledde seg fattig osv og fikk den historiske leksjonen. Det endte med at han sa: "Jeg trenger 10 millioner. Og da skal jeg kjøpe meg et bygg i Miami"

Jeg bare: Ok. Lykke til. Stopper deg neste gang når jeg har 10 millioner til overs ....

Ikke noe faith in humanity, men en liten påminnelse om at skinnet kan bedra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...