Gå til innhold

Vondt i hendene av markløft


MissRønning

Anbefalte innlegg

hei :D

Jeg har bare trent med markløft et par mnd, og økter jo etter hvert hvor tungt det er. Men nå har jeg begynt å få vondt inne i henda når jeg utfører øvelsen. Har kjøpt treningshansker, men det hjalp ikke. Blir helt rød og sår på fingrene. :eek: Noen tips til hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Skyv fingrene ned over stangen når du griper og legg stangen lengre ned i fingrene. Ellers vil den allikevel gli ned og dra med seg huden som skaper disse trælene.

Det hjelper også å bruke flytende kalk på hendene så får du bedre grep som ikke sklir. Eller papir som Asle nevner.

Ja okei, det kan e prøve ^^ tusen takk:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skyv fingrene ned over stangen når du griper og legg stangen lengre ned i fingrene. Ellers vil den allikevel gli ned og dra med seg huden som skaper disse trælene.

Det hjelper også å bruke flytende kalk på hendene så får du bedre grep som ikke sklir. Eller papir som Asle nevner.

Ja okei, det kan e prøve ^^ tusen takk:D

Det Oddis sier er veldig riktig. Mange som gjør det feil. Jeg gjorde det en stund og fikk træler av lav vekter på mark, heng ups og roing. Skriftet grepet og har nå nesten ingen træler selv om vekten på mark har gått drastisk opp. Legger med en video som forklarer det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bite i seg at ein sannsynlegvis løftar med feil grep? Snodig tips...

Videoen posta over er sannsynlegvis forklaringa på at du blir sår. Eg vart det sjølv då eg byrja med markløft. Etter at eg såg den videoen og endra på grepet blir eg verken sår eller får træler.

Om det er stenger med forskjellig diameter på senteret ditt kan du og prøve andre for å sjå om du får betre grep der. Folk med mindre hender kan ha problem med å få godt grep på stengene med størst diameter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det Oddis sier er veldig riktig. Mange som gjør det feil. Jeg gjorde det en stund og fikk træler av lav vekter på mark, heng ups og roing. Skriftet grepet og har nå nesten ingen træler selv om vekten på mark har gått drastisk opp. Legger med en video som forklarer det

ja, har helt sikkert feil grep:p skal stikke på trening nå og teste det ut, tusen takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...