Gå til innhold

Dagens Glade


Tor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Endelig kommet hjem etter en slitsom, men utrolig gøy helg! Var nesten redd for å miste flyet en stund, men ellers har det vært ganske amazing. Slitsomt å måtte snakke engelsk og møte så mange nye mennesker, men til gjengjeld var det fantastiske mennesker, jeg fikk være forlover til en av mine beste kamerater gjennom de 10 siste årene (selv om vi ikke har bodd i samme land de siste 7), holdt tale på engelsk (og jeg er allerede ukomfortabel med å prate foran mange mennesker) og bare det å få reise og se verden i seg selv er jo faktisk ganske fantastisk. I morgen skal jeg på date med en frøken jeg mener å huske er ganske så søt og på onsdag går turen til Tokyo. Jeg må si jeg liker livet nå for tiden :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heyheyheyheyhey.

Oppskrift kvinnfolk, oppskrift!

:D

230 g smør

30 g hvitt sukker

260 g brunt sukker

2 egg

2,5 ts vaniljeessens

6,25 dl hvetemel

0,5 ts salt

1 ts bakepulver

1 ts natron

500 g hakket melkesjokolade

#1. Smelt smør, rør luftig sammen med hvitt+brunt sukker. Tilsett ett og ett egg. Ta deretter i vaniljeessensen.

#2. Bland de tørre ingrediensene for seg, for så å blande alt sammen sammen. Legg til sjokoladen sist.

#3. Form runde kuler (på str med golfballer) , legg de på bakepapir på plate og trykk lett ned. (mine ble altfor store siden jeg tydeligvis ikke vet hvor stor en golfball er !)

#4.180 grader i ca 8-10 min (mine måtte selvfølgelig stå lenger), midt i ovnen. Kanten skal bli gyllen.

ENJOY :joyful:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D

230 g smør

30 g hvitt sukker

260 g brunt sukker

2 egg

2,5 ts vaniljeessens

6,25 dl hvetemel

0,5 ts salt

1 ts bakepulver

1 ts natron

500 g hakket melkesjokolade

#1. Smelt smør, rør luftig sammen med hvitt+brunt sukker. Tilsett ett og ett egg. Ta deretter i vaniljeessensen.

#2. Bland de tørre ingrediensene for seg, for så å blande alt sammen sammen. Legg til sjokoladen sist.

#3. Form runde kuler (på str med golfballer) , legg de på bakepapir på plate og trykk lett ned. (mine ble altfor store siden jeg tydeligvis ikke vet hvor stor en golfball er !)

#4.180 grader i ca 8-10 min (mine måtte selvfølgelig stå lenger), midt i ovnen. Kanten skal bli gyllen.

ENJOY :joyful:

Høres digg ut!:) Tips; vil du ha tykkere og seigere cookies, rull ballene og la de ligge i kjøleskapet en time først, kald kakedeig blir tykkere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...