Gå til innhold

inaaa

Medlemmer
  • Innholdsteller

    159
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om inaaa

  • Rang
    Medlem

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Oppdatering i saken her! Vi bestemte oss for å kikke litt mer på den medisinske siden av dette her, og det viste seg da at jeg har anstrengelsesutløst astma. Kombinert med at jeg er j*vlig sta når jeg trener (og aldri mener at noe er "vondt nok") så gikk det altså helt hit før jeg måtte gi meg og ta en test. Nå har jeg med meg min lille diskos med steroider (populært kalt astmamedisin) på trening, og endelig har framgangen skutt i været igjen! Ikke helt i mål enda, da astmaen i lang tid har satt en stopper for all framgang, men er nå bare noen sekunder over kravet etter noen uker med medisi
  2. Må si at innimellom diskusjonene her er det gode innspill å ta med seg videre! Jeg skjønner at jeg har spesifisert dårlig hva jeg egentlig har gjort og driver med nå, med tanke på tilbakemeldingene En øvelse som har hatt god effekt er progressiv langkjøring, der jeg løper 6 km. Starter veldig rolig, og bare øker farten til distansen er overstått. På torsdag har troppen blitt beordra til test, men jeg tror den år relativt ræv siden jeg har vært syk med full influensa siste uken Ellers løper jeg varierte intervaller for å bli bedre til å løpe litt fort også, og en rolig langkjøring for full fo
  3. Forresten, hvordan tenker du kan være en bra tilnærming til vekttap uten å la det gå utover framgang og form? Jeg har jo sånn okei med tid på meg, og kjenner jo til både erfaringsmessig og på papiret hvordan man går ned i vekt, men er litt usikker på tilnærmingen her.
  4. Jeg må jo være dum når du skriver at det er så ekstremt enkelt, men jeg ikke får til? Jeg har løpt 3000m 1-2 ganger i uken, og det eneste det førte til, var 14 sekunder dårligere tid. Når jeg har brukt 1,5 år på å løpe 3000m fort nok , så har jeg brukt store deler av tiden på å gjøre leggene mine sterke nok til å tåle treningsbelastningen jeg påfører dem. Samtidig som jeg har testet ut utallige løpeprogram jeg har fått kastet i ansiktet av alt fra amatører til Jostein Hallen ved olympiatoppen, før jeg har kommet fram til at mitt nåværende program har gitt meg mer på 3 uker enn jeg har ha
  5. Jeg har vært på 18tallet jeg også, og progresjonen gikk i taket, og på bare noen uker var jeg på 15.01, men her sa det stopp. Nå går tallet nedover, men alt for sakte..
  6. Da vil jeg veldig gjerne høre hva du mener jeg skal gjøre annerledes for å oppnå dette. Jeg løper to grådige intervalløkter (en kortintervall og en langintervall) i uka pluss en rolig langkjøring. Fortell meg hva jeg gjør feil. Hvor har du hentet at jeg kuker rundt? Jeg jobber hardt og målrettet om ikke alt jeg har lært om arbeid er feil.. Jeg skriver logg etter hver økt med fart, tid og form. Om jeg ikke er for dum til å telle da, har jeg fortsatt 4 dager ledig, som jeg 1) Kan sitte på ræva å tenke på livet 2) Kan bruke tid på støtteøvelser, styrke/basetrening som bedrer løpsteknikk, arbe
  7. På ingen måte fornærmet, dette var midt i blinken Dessverre løper vi eksamen på 2x1500m runde, men vi har oppmerking hver 500m, hvor jeg har tidene på hånda når jeg løper! Tusen takk, jeg skal løpe for livet
  8. For meg er det relevant, og dessverre er dette min tråd Jeg kunne brukt tiden min på å skrive et langt innlegg tilbake, men det virker som om din hensikt i denne tråden er å vise meg hvor mye du vet og hvor dum jeg er. Jippi, du vant
  9. Jeg kjenner alltid at det er der under oppvarming, men etter 15-20 minutters skikkelig oppvarming går økten smertefritt. Det virker dog som om jeg sliter med å bygge tilbake styrken i leggene, på tross av at jeg jevnlig trener forebyggende øvelser. Det går framover, men meget meget sakte.. Ettersom jeg ikke kjenner smerter under økten vil jeg ikke tro det gjør noe med løpesettet mitt, men det kan jeg ikke si med 100% sikkerhet..
  10. Tre kvalitetsøkter i uka har vist seg å være det som trigger meg best når det er så lenge til eksamen enda Så skal det sies at jeg er i relativt mye aktivitet ellers også, jeg sykler gjerne en ekstra økt når jeg har energi og bena føles helt greie. Noen uker passer det seg også med fire økter Av det jeg har prøvd ut mengdemessig har fire økter i uka (kvalitetsøkter) vært akkurat over grensa til nedbrytende, noe mer enn det gav bare dårlige økter og vonde bein på tross av forebyggende øvelser.. Vekta jobbes med! :happy:
  11. Du verden, så mye du visste om hva jeg bedriver tiden min med.. Og å si at 14.30 er ei dårlig tid er så relativt at jeg blir lei meg på vegne av alle som sliter med løping. For en gjennomsnittlig norsk dame er 14,30 en helt okei tid, som ikke er særdeles vanskelig å oppnå for dem som legger sjela i det. Nå skal det sies at jeg på mitt lag nå i to år har drevet med å forandre løpeprogram i regi av idretsoffiser, og nå har jeg funnet et som den siste tiden har gitt meg god framgang. Idrettsofiseren og jeg har vært i forbindelse med både leger og andre trenere for å sette opp et program som f
  12. Jeg har i mitt program nå mulighet til å bytte 2 av 3 løpeøkter i uken med alternativ trening Det skal sies at jeg er veldig forsiktig med å trene alternativt, da jeg over en periode på 4-5mnd benyttet kun en løpeøkt i uka, da resten var alternativt, og tiden blåste opp til hele 17 minutter.. persen min uoffisielt er 14.24 (som var i en periode jeg ikke trente løping aktivt), men etter skaden virker det som alt bare har stagnert og jeg løper drittsakte.. Derfor er jeg stort sett ute etter erfaringer med andre mennesker som har funnet løsninger mtp løpsteknikk og kroppsholdning osv Det går f
×
×
  • Opprett ny...