Gå til innhold

HJEELP redd for store muskler


Fit mum;)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Kroppsbygging trenger ikke nødvendigvis å være synonymt med å bygge større muskler. En kan også forme kroppen sin etter de preferanser en selv har. Uansett - det vil kreve dedikert vilje, kunskap og tid. Det folk reagerer på er nok at du ber om råd fordi du synes at du er for muskuløs. Det skal litt til før du er for muskuløs for medlemsmassen på fitnessbloggen!

:)

Men kanskje kan kroppen din ha godt av at du fokuserer treningen i forhold til å optimalisere proporsjoner og symetri? Altså - om det er slik at låra dine er mye større enn hva overkroppen din skulle tilsi, så kan du enten prøve å bli større i overkroppen, bli litt mindre i låra - eller en kombinasjon av dette. Det er nesten naturstridig å oppfordre jenter til å skulle redusere på muskelmassen i beina, så det sitter veeeeeeldig langt inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder vil da vel ikke forandre hennes mening om at hun er for muskuløs? Unngå direkte trening av "problemområdene" så vil det nok løse seg ganske rask.

Nei men jenter flest tror de har for store lår på grunn av muskler og ikke fett. Jeg har enda tilgode å se en jente som har for store lår på grunn av muskler. Et bilde ville kunne få oppklart det. Tullete å slutte med noe så vesentlig som beintrening fordi man lider av vrangforestillinger i forhold til sin egen kropp.

Og Cathrine, utifra bildet i loggboka di syns jeg verken du har for mye muskler eller fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk hørt dette "problemet" fra flere jenter, for eksempel jenter som er bekymret over å ha store "store legger". Løsningen er relativt simpel men kan være vanskelig å gjennomføre:

[ATTACH=full]26235[/ATTACH]

Jeg er helt seriøs. Dette vil være en av de beste løsningene på et slikt problem, det å bli sengeliggende kan gå for mye utover resten av kroppen. Her får du vedlikeholdt litt overkropp og trent armer.

:rofl:

Resultatet av det blir pipestilker med slapt "vedheng"/muskler! Been there, done that ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, okei, dere, vi bør kanskje være litt seriøse her ;) Hun spør bare om hjelp, og har man en oppfatning av hvordan man ser ut, så kan vi på en høflig måte si at vi er uenig :)

Til trådstarter; Du ser bra ut, virkelig, og du har absolutt ikke kraftige lår :) Be samboeren din om å gå å legge seg. Han er sikkert bare misunnelig :rofl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

herregud så mye useriøst,som sagt har jeg ingen vrangforestillinger og set er en grunn til at jef gidder å spørre om hjelp og råd. så d til dere somgadd å svare ordentlig setter jeg pris på det.. man har da hørt om folk som synes de ser for muskuløs ut i forhold til hvor slank de heller vil være. noen viø ha mye og synlige muskler mens andre vil ha me mindre men.markerte... jeg mener ikke at jeg kun har de råe muskla eller noe sånt,tvert i mot.. men jeg vil at de skal bli mindre i muskelmasse OG fett da for å si d sånn... å hjelper d da å trene med lettere vekter eller bare løpe el sykle??

Legg deg på et moderat underskudd, men fortsett å tren styrke for å vedlikeholde musklene. Du vil ikke ha mindre muskler, tro meg, for skal du få mindre muskler må du egentlig bare slutte og trene styrke eller spise skremmende lite. Da er det langt bedre at du spiser lett i underskudd for å gå ned i fettprosent, og vedlikeholde de musklene du har. Da vil musklene bli mer "definerte og markerte" slik du ønsker. Tren intervaller for å bidra til kaloriunderskuddet, og dette er også kjent for å ha bedre effekt på nedgang i fettprosent enn sykling/jogging. Få i deg godt med proteiner, mindre karbohydrater og tren gjerne en fullkroppsøkt tre ganger i uken. Høres det greit ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst, folkens. Hva med å gi et ordentlig svar når folk spør?

Uten at dette skal bli til en diskusjon, så er det INGEN av dere som hadde svart slik dersom vedommende hadde sagt at hun ville bygge mer. Folk synes at forskjellige ting er pent, og det er vel ikke umulig å tenke at hun har for mye muskler. Om så ikke er tilfelle, vel så er ikke det deres problem (og deres synspunkter på hva som er "fint" og ikke har heller ingenting her å gjøre).

Skjerp dere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne_

Sier meg enig i at det er NEPPE musklene som gjør at beina er store. Har sett flere fitnessjenter i konkurranseform, og virkelig, når det bare er musklene som er igjen og fettet er borte så er bein og hofter bittebittesmå, type XS. Der er brede som et kortsiden på et A4 ark bakfra. Beina, i motsetning til magen, virker ganske "harde" selv om man har moderat fett%. Det betyr ikke at man har enorme beinmuskler!

Jeg husker jeg prøvde meg på den samme greia da jeg skulle posere med fitnessdame Marianne Aas Krog. "Nå begynner beina mine å bli noen tømmerstokker". Hun bare lo og sa at det ikke ville være så mye igjen av de beina den dagen fettet forsvant.

Tips: Reduser fettet på kroppen, vedlikehold beinmuskalaturen og fokuser på å få overkroppen bredre for å få X-fasong isteden for pærefasong :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst, folkens. Hva med å gi et ordentlig svar når folk spør?

Uten at dette skal bli til en diskusjon, så er det INGEN av dere som hadde svart slik dersom vedommende hadde sagt at hun ville bygge mer. Folk synes at forskjellige ting er pent, og det er vel ikke umulig å tenke at hun har for mye muskler. Om så ikke er tilfelle, vel så er ikke det deres problem (og deres synspunkter på hva som er "fint" og ikke har heller ingenting her å gjøre).

Skjerp dere..

For meg føles dette på nivået med å gi slanketips til en anorektiker. Hun har endelig begynt å få et utseende som påpeker en frisk og sunn kropp og så er hennes første instinkt å ødelegge dette.

Uansett tror jeg TS er smart nok til å forstå at å droppe øvelser som involverer bein vil minke muskelmassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...