Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Rødt kjøtt er best synes jeg. Ingenting slår en god biff! Kyllingen min blir så tørr når jeg steker den i ovnen. Er uansett drita lei lyst kjøtt nå. Hvor lenge pleier dere ha kylling/torsk i ovnen og hvor mange grader?:)

...Hadde vært kjekt om vi delte smakstips her inne. Jeg bruker veldig mye hvitløkspulver, chilikrydder, fersk hvitløk, basilukum, estragon, karri og paprikakrydder og fersk sitron. Andre tips?

tandoori.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rødt kjøtt er best synes jeg. Ingenting slår en god biff! Kyllingen min blir så tørr når jeg steker den i ovnen. Er uansett drita lei lyst kjøtt nå. Hvor lenge pleier dere ha kylling/torsk i ovnen og hvor mange grader?:)

...Hadde vært kjekt om vi delte smakstips her inne. Jeg bruker veldig mye hvitløkspulver, chilikrydder, fersk hvitløk, basilukum, estragon, karri og paprikakrydder og fersk sitron. Andre tips?

Hvordan går det med deg? har du tatt av my?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg? har du tatt av my?:)

Veid meg kun 1 gang...tok av 2 kg de 3 første dagene. Orker ikke henge meg opp i vekta egentlig. Venter til slutt med veiedag, men merker store forskjeller på en uke. Skal poste bilde i ned til sommeren tråden;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke helt. En skal kun regne ut proteinbehov og deretter ikke tenke på å regne ut noe annet? Kun innta 2-300 g karbohydratfattig grønt til hvert måltid og omega-3-fettsyrer?

Dermed er det altså proteinene som er basen her da. La oss si jeg skal ha 200 g proteiner som utgjør 800 kcal. La oss si fire måltider i løpet av dagen, Jeg spiser vanligvis 3-4. 50 g protein per måltid. 300 g grønt, med kaloriverdi på maks 16-22 per hundre gram grønt. Si, 1,2 kg grønt om dagen. 192-264 kcal (maks 4-6 g karbohydrater per 100 g).

800+264+ de få kaloriene fra omega-3 og fett ellers i kosten? Grovt regnet, 1500 kcal? Mulig overanalytisk.

Veier 94 kg og vil gjette på at jeg har det som er klassifisert som "middels" på fettprosenten. Mann. Hardt fysisk arbeid. Hardere enn rørlegger og elektriker som er nevnt her. Jobber akkord. Skaderiskikoen er også skyhøy i forhold til fysiske plager som nakke-, skulder-, rygg- og armproblemer som følger av belastningsskader pga repeterende og tungt arbeid. Ligger daglig på rundt 3600-3700 kcal for å holde vekta stabil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hardt fysisk arbeid.

Jeg vil si at en PSMF absolutt ikke er for deg. Du vil få alt for få kalorier til jobben din, så bedre å kutte til 2000-2500kcal om dagen med 200g protein. Du skal ikke se bort fra at du vil få et mye bedre resultat av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1500 kcal er ganske mye. De fleste ligger mellom 600-800. Kaloriene skal komme fra protein og en omega-3-kilde, og grønnsaker som er lavt karbohydratinnhold. Thats it.

Blir jo mer kcal jo mer protein du må spise??

Har jo rekna litt ut fra mine tall.. så er jeg fort oppe i nesten 900 med grønt om dagen.

Hvor mye grønt skal man egentlig spise?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir jo mer kcal jo mer protein du må spise??

Har jo rekna litt ut fra mine tall.. så er jeg fort oppe i nesten 900 med grønt om dagen.

Hvor mye grønt skal man egentlig spise?

900 kcal med grønt..? æææ åssen får du til det? etter min kalkis her så er 8 hele brokkolier ca 900 kcal... (eller snakker du om gram her? *forvirret* :oops: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil si at en PSMF absolutt ikke er for deg. Du vil få alt for få kalorier til jobben din, så bedre å kutte til 2000-2500kcal om dagen med 200g protein. Du skal ikke se bort fra at du vil få et mye bedre resultat av det.

Takk. Eventuelt legge til PSMF i en ferieuke, det burde vel fungere?

900 kcal med grønt..? æææ åssen får du til det? etter min kalkis her så er 8 hele brokkolier ca 900 kcal... (eller snakker du om gram her? *forvirret* :oops: )

Vil tro hun snakker om 900 kcal totalt, med alt inkludert (protein, fett, karbo) ca-ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Eventuelt legge til PSMF i en ferieuke, det burde vel fungere?

Vil tro hun snakker om 900 kcal totalt, med alt inkludert (protein, fett, karbo) ca-ca.

Riktig... Mulig jeg skrev det litt rotete:S

Men jeg hadde rekna litt mye grønt... så da går jeg ned LITT værtfall;):p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir jo mer kcal jo mer protein du må spise??

Har jo rekna litt ut fra mine tall.. så er jeg fort oppe i nesten 900 med grønt om dagen.

Hvor mye grønt skal man egentlig spise?

Jeg er mann på 90kg og begynner å nærme meg 10%. På PSMF-dagene mine ligger jeg under 900kcal, og med grønnsaker hadde jeg kommet under 1000kcal.

Takk. Eventuelt legge til PSMF i en ferieuke, det burde vel fungere?

Ja, det er en mulighet. Du kunne kjørt en 10-dager i ny og ne, eller du kan kjøre PSMF i helgene og mer balansert ellers. Det de fleste bommer på med PSMF er at de inkluerer for mye aktivitet, og det har du verken energi til eller mulighet til å restituere fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mann på 90kg og begynner å nærme meg 10%. På PSMF-dagene mine ligger jeg under 900kcal, og med grønnsaker hadde jeg kommet under 1000kcal.

Mener du at det er for mye til meg da?

Jeg veide 78,5 i dag.. Er 156 høy og har fettprosent på nesten 40 :eek:

Jeg satt å rekna litt på diett.no for å forbrede meg mest mulig til mandag...

160 g svinekjøtt strimler

200 g sei(kokt)

200 g torsk (kokt)

1 boks tunfisk i vann

200 g brokkoli

utgjør totalt :

Fett : 7,56

Karb: 5

Kcal : 792

Protein: 171.2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fett og karbo ser veldig bra ut. Jeg regner med at du tar EFA i tillegg? Jeg synes det er lettere, om man vet fettprosenten sin, å regne 2.5g på kg lbm (lean body mass). For deg er den 47,1kg. Det gir deg ca 120g protein om dagen. Ved å gjøre det vil du ikke spare mer enn 200kcal, men på en uke blir det 1400kcal som kan tilsvare et fettap på opptil 150g ekstra i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...