Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Merker jeg blir helt nazi med meg selv på psmf. Får i meg litt lite protein idag...er akkurat tom for kjøtt så må handle. er det krise om jeg tar 20 g chocorite i en halv boks cc? (pulveret inneholder 8 g karber per 40 g porsjon). litt mye:confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker jeg blir helt nazi med meg selv på psmf. Får i meg litt lite protein idag...er akkurat tom for kjøtt så må handle. er det krise om jeg tar 20 g chocorite i en halv boks cc? (pulveret inneholder 8 g karber per 40 g porsjon). litt mye:confused:

Ingenting er krise. Man kan jo fint lage sitt eget program som ligner PSMF. Men det blir jo ikke en strict PSMF. Jo mer ekstrem du er i matveien, jo mer ekstreme resultater får du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og slite ting er grunnen til at du alltid bør ha litt proteinpulver i huset :) Jeg prøvde å kutte litt i proteininntaket for å eksperimentere, og det var *ikke* lurt :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ikke skjønner med oppkarbingsdagene er hvorfor kun 5-6 timers varighet, og ikke hele dagen? Trener på morgenen så vil helst ha heele dagen...altså karborik frokost før en god treningsøkt:wub: Ikke cardio på spisedager heller? Kun trent styrke denne uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg ikke skjønner med oppkarbingsdagene er hvorfor kun 5-6 timers varighet, og ikke hele dagen? Trener på morgenen så vil helst ha heele dagen...altså karborik frokost før en god treningsøkt:wub: Ikke cardio på spisedager heller? Kun trent styrke denne uka.

Jeg tror fremdeles du bør tenke på det som å justere hormoner (spesielt leptin) mer enn oppkarbing. Med tanke på hvordan du skal trene på en PSMF ville ikke en oppkarbing ha mye å si uansett, for glykogenlagrene ville vært tomme etter første trening. Du skal spise karbohydrater for å få hjernen til å forstå den ikke skal sette ned leptin-produksjonen. Du skal ikke (spesifikt) fylle opp muskelglykogen.

Tenk på det som en spisedag og kos deg masse i stedet. :D

...med mindre du har veldig lavt underhudsfett, for *da* skal du karbe opp ;)

Har planlagt å kjøre psmf fra førstkommende fredag, sammenhengende 7 dager. Skriver det her sånn at jeg ikke ombestemmer meg :)

*notert*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklisk PSMF, blir ikke det en slags hybrid av LeanGains og EatStopEat?

Nja....egentlig ikke. Jeg spiser etter leangains hver dag, så ca 16 timer "faste" og 8 timer spisevindu. Fasten er alltid den samme, men spisevinduet mitt kan forskyves for å passe med neste dag. På fridagene tar jeg inn 200g protein + 10g EFA og på treningsdagene tar jeg inn *minst* 200g protein og det jeg ellers måtte dytte inn i gapet. Eat Stop Eat er mer EOTF, men jeg faster 16 timer hvert døgn. Det blir mer leangains med +25% / - 80% kalorimessig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror fremdeles du bør tenke på det som å justere hormoner (spesielt leptin) mer enn oppkarbing. Med tanke på hvordan du skal trene på en PSMF ville ikke en oppkarbing ha mye å si uansett, for glykogenlagrene ville vært tomme etter første trening. Du skal spise karbohydrater for å få hjernen til å forstå den ikke skal sette ned leptin-produksjonen. Du skal ikke (spesifikt) fylle opp muskelglykogen.

Tenk på det som en spisedag og kos deg masse i stedet. :D

...med mindre du har veldig lavt underhudsfett, for *da* skal du karbe opp ;)

*notert*

Ja da tar jeg bare hele dagen tror jeg, klarer ikke dy meg. Blir snutt av å måtte telle timene jeg skal kose meg eller som du sier, justere hormoner. Hehe. Blir nok havregrøt til frokost, riskaker med syktetøy og brunost, lys pasta og litt iskrem eller gummi godteri på kvelden. Trening skal også til. GLEDER MEG til å stå opp til havregrøt!:D

En ting til, stemmer dette? gjorde det med kylling kjøttdeig idag. Gjorde det ca 4 ganger og merka myye fett i vannet som jeg silte ut i vasken.

http://bodywork.blogg.no/1319723131_slik_gjr_du_kjttdeig_.html -->> gjøre kjøttdeig magrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til, stemmer dette? gjorde det med kylling kjøttdeig idag. Gjorde det ca 4 ganger og merka myye fett i vannet som jeg silte ut i vasken.

http://bodywork.blogg.no/1319723131_slik_gjr_du_kjttdeig_.html -->> gjøre kjøttdeig magrere.

Tja...jeg har ikke prøvd, for jeg liker ikke å vaske kjøtt ;) Men - eneste måten å være sikker på er å vaske halvparten og ta med begge deler for måling ;)

Om du har noe med 10% og skal få det ned i 5% (vektprosent) så vil det for 500g være 50g fett. Du må da klare å skylle ut ca 30g for å få det ned i 5%, så jeg tror du skal jobbe ganske hardt for å få det til ;) Men Børge er jo ikke dum, og han har skrevet en artikkel om det...så det kan jo hende det fungerer. Men er det verdt å spare penger og så stå og holde på med maten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja...jeg har ikke prøvd, for jeg liker ikke å vaske kjøtt ;) Men - eneste måten å være sikker på er å vaske halvparten og ta med begge deler for måling ;)

Om du har noe med 10% og skal få det ned i 5% (vektprosent) så vil det for 500g være 50g fett. Du må da klare å skylle ut ca 30g for å få det ned i 5%, så jeg tror du skal jobbe ganske hardt for å få det til ;) Men Børge er jo ikke dum, og han har skrevet en artikkel om det...så det kan jo hende det fungerer. Men er det verdt å spare penger og så stå og holde på med maten?

400 g av den kjøttdeigen kan fint fordeles på 4 måltider for meg, så sparer litt. Skal prøve å begrense meg litt med maten så jeg sparer penger også...dyrt dette her i lengden. ettersom jeg liker best det DYRE kjøttet. biff og karbonadedeig<3 :D må si jeg er meget lei kylling..

Ang du nevnte over at kroppen skal få oppfatning at alt er tilbake til normalt på oppkarbings/hormonjusteringsdag. da vil vel tung trening skape stresshormoner igjen? eller er jeg helt på bærtur? tror kanskje det beste vil være å slappe av, men greit å få brukt energien i kroppen til litt ekstra innsats på styrke. cardio skal jeg ikke stresse kroppen med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

400 g av den kjøttdeigen kan fint fordeles på 4 måltider for meg, så sparer litt. Skal prøve å begrense meg litt med maten så jeg sparer penger også...dyrt dette her i lengden. ettersom jeg liker best det DYRE kjøttet. biff og karbonadedeig<3 :D må si jeg er meget lei kylling..

Ang du nevnte over at kroppen skal få oppfatning at alt er tilbake til normalt på oppkarbings/hormonjusteringsdag. da vil vel tung trening skape stresshormoner igjen? eller er jeg helt på bærtur? tror kanskje det beste vil være å slappe av, men greit å få brukt energien i kroppen til litt ekstra innsats på styrke. cardio skal jeg ikke stresse kroppen med.

Du skal ikke trene tungt på PSMF. Det har rett og slett ingen hensikt, og kan gjøre at du mister muskelmasse. Målet med trening på PSMF er å trene for å beholde musklene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke trene tungt på PSMF. Det har rett og slett ingen hensikt, og kan gjøre at du mister muskelmasse. Målet med trening på PSMF er å trene for å beholde musklene.

Ja. Jeg trener kun en halvtime - 40 min i strekk. Pause imorgen.

Div mageøvelser (dynamimsk planke, rollouts på ball, omvendt crunches).

Knebøy, goblet sqats og strake markløft (her snakker vi under 20 kg..altså lett.)

Hip thrust, bulgarske utfall og rygghev med 4 kg:p

Dips, armhevinger og triceps extensions.

............har jo null energi. Noen øvelser jeg bør tilføye?

Kjente jeg måtte gi opp etter 4 reps på siste sett i knebøy. kroppen svikter veldig. svakeste jenta i byen........:wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spis noe annet da. kyllingkjøttdeig er heller ikke spes magert

Ja i know, men stekte den flere ganger i varmt vann og silte ut en del av fettet. skal hjelpe litt på. nå har jeg handla karbonadedeig og kyllingfileter i massevis. :) aldri mer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja i know, men stekte den flere ganger i varmt vann og silte ut en del av fettet. skal hjelpe litt på. nå har jeg handla karbonadedeig og kyllingfileter i massevis. :) aldri mer

hehe enig i at kyllingkjøttdeig uten noe på ikke er særlig godt. hehe. men det finnes heldigvis mange gode alternativer:) lukter jævlig også:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødt kjøtt er best synes jeg. Ingenting slår en god biff! Kyllingen min blir så tørr når jeg steker den i ovnen. Er uansett drita lei lyst kjøtt nå. Hvor lenge pleier dere ha kylling/torsk i ovnen og hvor mange grader?:)

...Hadde vært kjekt om vi delte smakstips her inne. Jeg bruker veldig mye hvitløkspulver, chilikrydder, fersk hvitløk, basilukum, estragon, karri og paprikakrydder og fersk sitron. Andre tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...