Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Jeg er på dag 4 nå. Føler meg ganske tappet for energi i dag. Det har nok en del å gjøre med at jeg nesten ikke får sove om natten når jeg går på denne dietten. Det skjedde sist gang også. Noen som har lik erfaring?

Andre som holder på med PSMF nå? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

^Er på dag 9 nå. Var ganske tappet de første dagene før oppkarbingsdagen, men det kommer seg:) Føler jeg sover som en baby på psmf og de første dagene var det et slit å stå opp. Anbefaler deg dietten når du har fri:p lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vil det si?

Jeg spiser det jeg føler for (med hovedfokus på å få minst 200g protein) på treningsdager og spiser kjempestrikt PSMF på fridager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^Er på dag 9 nå. Var ganske tappet de første dagene før oppkarbingsdagen, men det kommer seg:) Føler jeg sover som en baby på psmf og de første dagene var det et slit å stå opp. Anbefaler deg dietten når du har fri:p lykke til videre!

Skulle ønske jeg hadde samme erfaring som deg! Man merker hvor viktig søvn er når man får for lite av det. Jeg har halvveis fri. Hvertfall ikke de store forpliktelsene under dietten:) Hvor lenge planlegger du å holde på? Og hvordan går det med vekten?

For min del blir det 7 sammenhengende dager, til og med torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er på dag 4 nå. Føler meg ganske tappet for energi i dag. Det har nok en del å gjøre med at jeg nesten ikke får sove om natten når jeg går på denne dietten. Det skjedde sist gang også. Noen som har lik erfaring?

Andre som holder på med PSMF nå? :)

jeg startet i dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg hadde samme erfaring som deg! Man merker hvor viktig søvn er når man får for lite av det. Jeg har halvveis fri. Hvertfall ikke de store forpliktelsene under dietten:) Hvor lenge planlegger du å holde på? Og hvordan går det med vekten?

For min del blir det 7 sammenhengende dager, til og med torsdag.

Ikke heng deg opp i vekta da blir du crazy! Jeg gikk ned 2 kg de første 4-5 dagene, men har nok samla seg litt vann etter oppkarbingsdagen. Dette stabiliserer seg etter noen dager. Husk at slutt resultatet av dietten ikke kommer før etter dag 14, så vent med veiinga. Noe jeg ikke gjorde:wub: Har målt meg å gått ned 3 cm her og der, men det er ikke bare psmf. Har spist sunt lenge nå.

Jeg merker særlig forskjell på lår, midje og ansikt. Mer markert sprettrumpe! Er jo det du ser i speilet og minsking i fettprosenten som teller. Forventa ikke å rase ned 10 kg ettersom det er lettere å gå ned så mye når du er overvektig. Jeg veier 59 kg nå så venter meg ikke så mye ettersom vekta er fin i forhold til høyden (1.66).:) Jeg holder på til lørdag denne helga. 2 uker er mer enn nok. Kommer sikkert til å hoppe på den igjen rett før ferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke heng deg opp i vekta da da blir du crazy! Jeg gikk ned 2 kg de første 4-5 dagene, men har nok samla seg litt vann etter oppkarbingsdagen. Dette stabiliserer seg etter noen dager. Husk at slutt resultatet av dietten ikke kommer før etter dag 14, så vent med veiinga. Noe jeg ikke gjorde:wub: Har målt meg å gått ned 3 cm her og der, men det er ikke bare psmf. Har spist sunt lenge nå.

Jeg merker særlig forskjell på lår, midje og ansikt. Mer markert sprettrumpe! Er jo det du ser i speilet og minsking i fettprosenten som teller. Forventa ikke å rase ned 10 kg ettersom det er lettere å gå ned så mye når du er overvektig. Jeg veier 59 kg nå så venter meg ikke så mye ettersom vekta er fin i forhold til høyden (1.66).:)

Det er veldig sant, men jeg klarer bare ikke la være:rolleyes: Forventer ikke de ekstreme resultatene selv, da jeg ikke er overvektig. Likevel må jeg nok innrømme at det er vektnedgangen dag for dag som holder motivasjonen oppe. Uansett hva som skjer med vekta skal jeg holde ut 7 dager i denne omgangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler jeg spiser mye mat jeg egentlig, holder meg ganske mett. 1 pakke strimlet svinekjøtt (500 g) og en kyllingfilet (130 g) + grønnsaker på en dag gir kun rundt 800 kcal. Dette er vel ikke for mye? ....Bare psyken min så får meg til å føle at jeg grapseter når jeg hiver i meg hele pakker med karbonadedeig og svinekjøtt. Føler ikke jeg er på diett egentlig. Da er man som regel dødsulten, så psmf er veldig bra sånn sett:thumbsup: Men må innrømme det er fort dyrt for mitt budsjett i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar ikke selolje. Kun 2 omega 3 kapsler til dagen. Bør jeg/må jeg ha mer fett da? Alt kjøttet steker jeg UTEN fett i panna eller ovnsbakt. Lurt å ta litt vann i panna, da trekker krydderet bedre inn i kjøttet.:)

Levd hovedsaklig kun på: masse grønt, kyllingfileter, karbonadedeig og strimlet svinekjøtt. I tillegg til litt cottage cheese eller mager kesam med fun light eller 20 g proteinpulver. En typisk dag vil vel være: 20 % fett og 77 % protein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest FannyLor

Tenker aa starte paa PSMF i morgen men er ikke heelt sikker paa hvordan jeg skal spise - vet prinsippene liksom men what to do? traaden er jo saa sinnsykt lang saa blir litt mye aa lese ;P

Er ca 165 hoey og veier 56-57, gaatt opp fra 54-55 den siste 1,5 mnd for har oekt kaloriinntaket enn del for aa klare aa faa mer progresjon i treningen min og bygge muskler.. men vil ned litt i fett % naa, trives ikke helt med aa ha gaatt opp, saa tenkte aa utnytte det naa som det er ferie og spise mer "normal"til hverdagen igjen! Tips anyone for kcal inntak, fett og karb % og gram proteiner pr dag? og hvor lenge boer man gaa paa det? takk :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å starte med PSMF. Problemet mitt er bare at jeg ikke spiser fisk. Og er igrunn ellers ikke så glad i kjøtt. Går det fint om jeg kun spiser karbonadedeig og kylling?:p

Det går bra, men ta en skje fiskeolje eller en neve omega-3 kapsler til dagen. Og masse grønnsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker aa starte paa PSMF i morgen men er ikke heelt sikker paa hvordan jeg skal spise - vet prinsippene liksom men what to do? traaden er jo saa sinnsykt lang saa blir litt mye aa lese ;P

Er ca 165 hoey og veier 56-57, gaatt opp fra 54-55 den siste 1,5 mnd for har oekt kaloriinntaket enn del for aa klare aa faa mer progresjon i treningen min og bygge muskler.. men vil ned litt i fett % naa, trives ikke helt med aa ha gaatt opp, saa tenkte aa utnytte det naa som det er ferie og spise mer "normal"til hverdagen igjen! Tips anyone for kcal inntak, fett og karb % og gram proteiner pr dag? og hvor lenge boer man gaa paa det? takk :):)

Jeg synes du bør gi muskebyggingen mer tid før du tenker på fettprosent. 1 kg vektoppgang er ingenting å bekymre seg over.

Men PSMF for deg ville blitt noe slikt:

120 gram proteiner fra fisk og magert kjøtt samt litt Cottage Cheese eller Mager Kesam

Lassevis av grønnsaker som vokser over jorden

1 ss fiskeolje eller tilsvarende omega-3 fra kapsler

Du burde ikke gå mer enn en uke når du veier så lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...