Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Vi har kyllingkjøttdeig hjemme og jeg lar den steke i varmt vann, så siler jeg det ut og lar vennet renne av og gjør dette flere ganger. Ble tipset av silje marriela om hvordan man gjør kjøttet magrere. kan dette stemme?:)

http://bodywork.blogg.no/1319723131_slik_gjr_du_kjttdeig_.html

Det kan hende. Men hvorfor ikke bare kjøpe magrere kjøtt? Prisforskjellen er ikke *såååå* stor at jeg gidder å vaske kjøttdeigen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg hadde en 12 dagers psmf som ble avsluttet for ca 2 uker siden. Det gikk forsåvidt greit, men syntes maten ble veldig kjedelig etterhvert. Derfor lurer jeg på følgende.. Kan jeg bytte ut kyllingfilet/ torsk/karbonadedeig etc. med proteinpulver minst 2 ganger om dagen? Fortsatt spise lavkarbogrønnsaker altså i tillegg (Nå blir jo dette enda kjedeligere mat, men tenker at det blir kjedelig uansett.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde en 12 dagers psmf som ble avsluttet for ca 2 uker siden. Det gikk forsåvidt greit, men syntes maten ble veldig kjedelig etterhvert. Derfor lurer jeg på følgende.. Kan jeg bytte ut kyllingfilet/ torsk/karbonadedeig etc. med proteinpulver minst 2 ganger om dagen? Fortsatt spise lavkarbogrønnsaker altså i tillegg (Nå blir jo dette enda kjedeligere mat, men tenker at det blir kjedelig uansett.)

Det er ikke ideelt, men hovedsakelig fordi en shake gir mindre metthetsfølelse. På en PSMF er det ikke noen vits i å snakke om "spisevaner", slik det er på en langsiktig diett, så dermed har det ikke noe å si at du ikke opparbeider deg "gode vaner". For egen del er jeg også møkk lei av PSMF-mat (bortsett fra ovnsbakt indrefilet av svin....*sikle*), og siden jeg kjører syklisk tar jeg bare pulver på PSMF-dagene mine.

Du må bare være påpasselig med mengden fiber, for det er ikke noe kult å dytte ut det som føles som en bowlingball i betong :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, hvis effekten blir den samme tror jeg at jeg tester ut litt pulver altså. slet veldig med matlysten sist, bitene med kylling bare vokste i munnen til slutt, hehe.

Har ingen planer om bowlingball:eek:, så skal være flink å spise grønnsakene mine :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men sånn litt dumt spørsmål:oops: en proteinshake er jo ganske .. flytende... men er det fortsatt fare for bowlingkuler altså?

Det du tar i deg av vann hjelper ikke om du ikke har fiber som binder det. Da blir vannet tatt opp som om du hadde drukket et glass vann ved siden av en plate med hardpakket proteinpulver. Det er fiber som gjør at ting beveger seg (fiber, salmonella og enkelte sykdommer du kan få av å leke med ape-avføring - jeg anbefaler fiber om helse er et tema :p )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk nano, ooff og FLSTF for god hjelp og tips:thumbsup: Har nå gått ned 2 kg på 3 dager. Ja det er mulig :D Var faktiskt skeptisk i starten, at det skulle gå ann å rase ned så fort på dette her. Jeg er mett og litt trøtt, men det er søren meg verdt det. På andre dietter sulter man jo. Psmf er en ny favoritt!:D

Start: 62, 8 kg. Nå: 60, 8. Jeg vet at vekta er ingen indikator på fettprosent, jeg skal måle meg også. Er litt gøy allikevel da, å se resultater så fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk nano, ooff og FLSTF for god hjelp og tips:thumbsup: Har nå gått ned 2 kg på 3 dager. Ja det er mulig :D Var faktiskt skeptisk i starten, at det skulle gå ann å rase ned så fort på dette her. Jeg er mett og litt trøtt, men det er søren meg verdt det. På andre dietter sulter man jo. Psmf er en ny favoritt!:D

Start: 62, 8 kg. Nå: 60, 8. Jeg vet at vekta er ingen indikator på fettprosent, jeg skal måle meg også. Er litt gøy allikevel da, å se resultater så fort.

Bare vit at det der mest sannsynlig er vann, og ikke bli frustrert over at du muligens går opp 1-3 kg dagene etter endt PSMF. Det mest optimale er jo å veie seg før dietten, deretter noen dager etter endt diett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk nano, ooff og FLSTF for god hjelp og tips:thumbsup: Har nå gått ned 2 kg på 3 dager. Ja det er mulig :D Var faktiskt skeptisk i starten, at det skulle gå ann å rase ned så fort på dette her. Jeg er mett og litt trøtt, men det er søren meg verdt det. På andre dietter sulter man jo. Psmf er en ny favoritt!:D

Start: 62, 8 kg. Nå: 60, 8. Jeg vet at vekta er ingen indikator på fettprosent, jeg skal måle meg også. Er litt gøy allikevel da, å se resultater så fort.

Godt å høre at det fungerer :) Det er egentlig lite som kan gå feil på en diett som dette - den er så ekstrem at man går ned nesten samme pokker :D Men ikke still for mye lit til vekten. Det forsvinner mye vann i begynnelsen (for min del er vel 5-7kg vann vanlig over 2 uker), men kroppen kan også reagere ved å holde på vannet og dermed maskere fettapet. Målbånd og speil er det eneste som gir en god indikasjon. Og hva du enn gjør - IKKE gå på en sånn kroppskomposisjonsvekt. Den kommer til å ta motet fra deg, for den vil vise en høyere fettprosent når du er dehydrert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^Nei som sagt, jeg skal ikke henge meg opp i den dumme badevekta, den hater meg fra før av allikevel, og da kan jeg godt hate den. Klarte ikke dy meg idag, var bare så nyskjerrig ettersom jeg så forskjellen. Viktigste er ikke bare målinga men Å SE DET I SPEILET. Å ja jeg ser det veldig godt i ansikt og rundt midjen. Mye smalere ansiktet. Løye hva vannvekt gjør med ansiktet ditt. Føler jeg ser annerledes ut:p:rolleyes: hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi, greit å vite angående den fettprosentsmåle-vekten... jeg målte nemlig fett% siste psmfdag sist... og den hadde gått opp 5 %, så PT`n min regnet med at maskinen var totalt på bærtur.

Man lærer så lenge man lever! (ev. så lenge man leser i forumet her!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi, greit å vite angående den fettprosentsmåle-vekten... jeg målte nemlig fett% siste psmfdag sist... og den hadde gått opp 5 %, så PT`n min regnet med at maskinen var totalt på bærtur.

Man lærer så lenge man lever! (ev. så lenge man leser i forumet her!!)

Det er enkel utregning, egentlig. De maskinene måler bioimpedans (motstand) i kroppen din. Teorien er at muskler inneholder mer vann enn fett, og vann leder strøm bedre enn triglyserider (fett). Om du er svett vil strømmen gå på utsiden av huden din, for der er det minst motstand. Om huden din er nogen lunde tørr vil strømmen gå på innsiden (hud leder strøm ganske dårlig). Når du blir dehydrert, slik som du blir i alle lav-karbodietter, vil du miste fuktighet i musklene, og de vil derfor lede dårligere. For BIA-vektene vil det da se ut som om det er mer fett og mindre muskler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde første trening idag med PSMF. Noen andre enn meg som mistet motivasjon?? Svimmel og ekkel etter kun halve kardiotreningen.. Forventet såklart litt, men ikke så drastisk. Ødelegger det hele dietten og slenge inn et eple 3 kvarter-en time før trening?? Noen andre som føler seg truffen?

Vet ikke om du fikk noe svar her? Men hvis du ser artikkelen til Robert anbefaler han en halv frukt i sammenheng med trening:)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde første trening idag med PSMF. Noen andre enn meg som mistet motivasjon?? Svimmel og ekkel etter kun halve kardiotreningen.. Forventet såklart litt, men ikke så drastisk. Ødelegger det hele dietten og slenge inn et eple 3 kvarter-en time før trening?? Noen andre som føler seg truffen?

Vet ikke om du fikk noe svar her? Men hvis du ser artikkelen til Robert anbefaler han en halv frukt i sammenheng med trening:)!

Om ikke, så må jeg bare repetere at man ikke skal drive med kardio på en PSMF. Man har ikke nok energi, og det vil bare bryte ned kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi, greit å vite angående den fettprosentsmåle-vekten... jeg målte nemlig fett% siste psmfdag sist... og den hadde gått opp 5 %, så PT`n min regnet med at maskinen var totalt på bærtur.

Man lærer så lenge man lever! (ev. så lenge man leser i forumet her!!)

Tror ingen bør henge seg opp i noe av dette her fettprosent måle/veie maset. Verken målebånd, vekt, fettklype...what so ever. Kroppen har dager den samler vann, slipper vann, samler vann.... hele tiden. Magen min ser ikke like flat ut hver dag. det er ønsketenking. Lev sunt og proteinrikt...og se deg i speilet istedet:p;) om du har gått opp i vannvekt av å leve sunt så ikke bry deg om det, du skal ha god samvittighet! Over halvparten av befolkningen i dette landet vet ikke engang hva psmf er...og tror man blir slank av å sitte i sofaen med en nutrilettbar og nekter å høre på hva folk rundt dem sier *true story*. DE bør ha dårlig samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...