Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Det var akkurat det jeg tenkte, har holdt meg under 8 karb om dagen...

Hvordan er det med saltbruk på maten?

Ja fun light er redd reddene løsning, men er litt redd søtninga hindrer vektnedgang.. Så prøver å unngå det mest mulig da jeg VIL ha et best mulig resutalt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var akkurat det jeg tenkte, har holdt meg under 8 karb om dagen...

Hvordan er det med saltbruk på maten?

Ja fun light er redd reddene løsning, men er litt redd søtninga hindrer vektnedgang.. Så prøver å unngå det mest mulig da jeg VIL ha et best mulig resutalt..

Du skal ikke være redd for å bruke salt. Du får ikke i deg noe særlig mye salt fra andre kilder, og kroppen er avhengig av salt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 3 på psmf:)

Går veldig greit med maten, men føler jeg er blitt mer pløsåt. Er det normalt at det er væske som sammler seg? Hva skal jeg gjøre for det? Drikker kanskje 1,5 - 2 liter vann. Men vannet smaket pyton til tider?! Jeg er egentlig glad i vann.. Men i dag har det vært grusom smak på d.. Normalt?

Ikke drikk av toalettskålen? ;)

nei, fra spøk til alvor - du er sannsynligvis i ketose og da får man gjerne en metallisk smak i munnen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke drikk av toalettskålen? ;)

nei, fra spøk til alvor - du er sannsynligvis i ketose og da får man gjerne en metallisk smak i munnen. :)

Hehe, Skulle nesten tro det kom derifra ja;):p

ketose ja, var jo egentlig i ketose i 4 uker på ketolyse, som jeg dreiv med rett før jeg gikk over til psmf.. Men er nok en sterke meallisk smak i munnen nå en det var de 4 ukene :confused:

Men Fun light og sitron i vannet framover nå værtfall;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, Skulle nesten tro det kom derifra ja;):p

ketose ja, var jo egentlig i ketose i 4 uker på ketolyse, som jeg dreiv med rett før jeg gikk over til psmf.. Men er nok en sterke meallisk smak i munnen nå en det var de 4 ukene :confused:

Men Fun light og sitron i vannet framover nå værtfall;)

Per definitsjon vil man alltid være i ketose når man går ned i vekt. Smaken er ikke universal, men det kan godt hende det er som sungrazer antar. Selv har jeg aldri hatt noe problemer med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

GUD! maten vokser i munnen på meg..

lei av tørt kjøtt og fisk altså!:p

Jeg ser på det som hovedproblemet med å kjøre PSMF over tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff ja:p å det etter bare 6 dager.. blir en lang mnd;)

hva spiser folk på oppkarbingsdag? gleder meg til litt normal mat i morgen=)

Hvis det ikke hyler når jeg biter, så spiser jeg det. Folk sier man skal spise ditt og holde seg unna datt. Jeg trykker alt i kjeften, for da får jeg i det minste nok av ditt, selv om det går med en del datt på veien. Hva som er ditt og hva som er datt er underordnet så lenge du får i deg nok karbo til å justere leptin. Med mindre du skal konkurrere, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke hyler når jeg biter, så spiser jeg det. Folk sier man skal spise ditt og holde seg unna datt. Jeg trykker alt i kjeften, for da får jeg i det minste nok av ditt, selv om det går med en del datt på veien. Hva som er ditt og hva som er datt er underordnet så lenge du får i deg nok karbo til å justere leptin. Med mindre du skal konkurrere, da...

så hvordan bør jeg legge meg i forhold til kcal, fett, karb og protein på en slik da? er det noe fasit?

jeg skal værtfall ha et glass sjokomelk til frokost!!!! ;)

gleder meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

så hvordan bør jeg legge meg i forhold til kcal, fett, karb og protein på en slik da? er det noe fasit?

jeg skal værtfall ha et glass sjokomelk til frokost!!!! ;)

gleder meg..

Protein bør være minst 1g per kg kroppsvekt, men gjerne høyere. Fett bør holdes til et minimum. Karbo tenker jeg ikke på engang. Jeg spiser stort sett alt som inneholder en eller annen form for sukkerart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Protein bør være minst 1g per kg kroppsvekt, men gjerne høyere. Fett bør holdes til et minimum. Karbo tenker jeg ikke på engang. Jeg spiser stort sett alt som inneholder en eller annen form for sukkerart ;)

så da er det ikke helt fy av å drikke det glasset sjokomelk? ;)

tenke å ta polarbrød med leverpostei til frokst

frukt til lunsj

karbonadedeig og fullkornspasta med tomatsaus tl middag

og polarbrød til kvelds igjen..

Men vart vel kanskje litt lite protein det..:confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og så skal jeg på trening :D

puls time i sal.. gleder meg:D

Hvorfor det? Det vil bare gjøre det vanskeligere for det å få i deg nok karbo til å resette leptin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så da er det ikke helt fy av å drikke det glasset sjokomelk? ;)

tenke å ta polarbrød med leverpostei til frokst

frukt til lunsj

karbonadedeig og fullkornspasta med tomatsaus tl middag

og polarbrød til kvelds igjen..

Men vart vel kanskje litt lite protein det..:confused:

Jeg syntes det hørtes ut som litt lite av alt. Du bør jo komme deg til vedlikeholdskalorier i det minste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...