Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Gjest Ukjent666
Jepp, holder på å skrive inn og planlegge nå! :singing: Smør spiser jeg ikke på skiva så det er ikke noe krise, tror faktisk det vanskeligste blir å få i seg nok proteiner ! På oppkarbingsdagen, er det noe grense for hvor mye kcal, fett og karbo man kan spise da?

Hold fett lavt, karb høyt, proteiner på nja... 1,5g muligens..

Tenk f.eks 4-6g karbs per KG kroppsvekt:) Kommer helt ann på din fett% osv også:) Personlig tok jeg bare "freemeal" med f.eks taco eller noe annen god middag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp, holder på å skrive inn og planlegge nå! :singing: Smør spiser jeg ikke på skiva så det er ikke noe krise, tror faktisk det vanskeligste blir å få i seg nok proteiner ! På oppkarbingsdagen, er det noe grense for hvor mye kcal, fett og karbo man kan spise da?

Derfor er det vanlig å erstatte alle typiske karbomåltider med høyproteinmåltider på denne dietten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen resultater!

Etter 1 uke:

Høyre lår: -2,5 cm

Venstre lår: -2,5 cm

Hofta (på det bredeste): -2cm

Midja: -4cm (!)

Bryst: -2,5cm

Høyre overarm: -2cm

Venstre overarm: -2cm

Ribbeina: -0,5cm

Vekt: -3,5kg

Det dumme er at det ikke vises når jeg tar bilde, men det viktigste er vel at jeg selv ser det og merker det på uniformen :)

Klar for uke 2 nå!

Eneste problemet til nå er at jeg elsker kesam+funlight bringebær til frokost, men det blir så massemasse karbs av det, at jeg nesten ikke går under. Da må jeg virkelig være nazi med grønnsaker resten av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er heller ikke slik at ting er helt bortkastet av at man spiser 22g karbs i stede for 18g. Poenget med denne strenge dietten er å skape et maksimalt underskudd ved å kun tillate det essensielle (nok essensielle aminosyrer + nok essensielle fettsyrer). Fett og karbohydrater settes veldig lavt for å indikere at det er lov med litt men så lite som mulig. 5g ekstra karbs daglig er bare 140kcal i uka. Det tilsvarer ikke store menger fett i potensielt tapt fett.

Hvis det er noe man ikke kal leve uten så kan man kanskje tillate selg selv bittelitt annen hver dag, eller man kan se på det som at man har noe å glede seg veldig til når dietten er ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste problemet til nå er at jeg elsker kesam+funlight bringebær til frokost, men det blir så massemasse karbs av det, at jeg nesten ikke går under. Da må jeg virkelig være nazi med grønnsaker resten av dagen.

Aldri kutt grønnsaker, de karbsene trenger du ikke regne på engang med mindre du spiser 2 kg grønnsaker til dagen...

Hva med å prøve en halv boks og litt proteinpulver i?

Men som HeleneN skriver så ødelegger du ikke dietten om du ender opp med 3 gram mer karbs enn du skulle hatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har oppdaget at det er faktisk vanskeligere å være under 20g fett enn under 20g karbo... Farsken..

Er Ingen problem å holde seg under 20g karbo og 20g fett. Ensformig er det, men ikke vanskelig.

Har gått på dietten i 8 dager nå, hadde oppkarbingsdag i går. Har holdt meg til å spise kylling, tunfisk, kalkun og torsk med tilbehør som brokkoli og champignon.

Har jeg ikke hatt tid til å tilberede ett måltid så har jeg tatt en mager kesam med litt fun light i (disse dagene har jeg kommet over 20/20 fett/karbo)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva spiser du som gjør at det går over?:)

Her er et forslag til dagsplan for en på 80 kg som vil gå over på både karb (26g) og fett (30g). Selvsagt kan man klare å finne andre kilder som når målene på 20 gram, men effekten av det vil knapt være målbar. Synes ikke man skal henge seg så mye opp i disse grensene at man blir helt nazi.

post-549-14440903800701_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at dere er flere som svarer meg! Altså, jeg mener ikke at det på generell basis er vanskelig å holde seg under 20g fett, men for min del er det det. Jeg er utrolig kresen på kjøtt og fisk, så for at jeg skal få i meg fisk så blir det laks (høyt fettinnhold) og for å ikke gå lei kylling så blir det også endel karbonadedeig (selv om jeg så klart spiser kylling også!).. Får bare se hvordan det går, skal se ut denne uka hvordan det går og se om hvordan jeg kan justere det. Er ikke krise for meg om det er over 20g men klart, da er det vel ikke psmf lenger.. Men men :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått dilla på stekt/kokt torsk og løk, med salt, pepper og karri. Veldig godt, og ikke typisk fiskesmak :)

400g torskeblokk, 100g løk og krydder blir 330kcal, 73,6g protein, 6g karb, 1,3g fett ca.

Tror det kommer til å gå en del i det fremover. Er ikke så veldig glad i brokkoli, så tenkte jeg sku prøve sånn purré, for å se om det går ned enklere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått dilla på stekt/kokt torsk og løk, med salt, pepper og karri. Veldig godt, og ikke typisk fiskesmak :)

400g torskeblokk, 100g løk og krydder blir 330kcal, 73,6g protein, 6g karb, 1,3g fett ca.

Tror det kommer til å gå en del i det fremover. Er ikke så veldig glad i brokkoli, så tenkte jeg sku prøve sånn purré, for å se om det går ned enklere :)

Stek brokkoli i ovnen med salt, pepper og bittebittelitt olje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wohooo, dag 1 på PSMF og det går jo bra, kylling er fantatsik godt i grunn!...men føles som om jeg er på danskebåten! svimmel, JADA! regner med at det bare er fordi kroppen får lite karber og skal inn i Ketose? Noen som har opplevd det samme og vet om det går over etterhvert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ukjent666
Wohooo, dag 1 på PSMF og det går jo bra, kylling er fantatsik godt i grunn!...men føles som om jeg er på danskebåten! svimmel, JADA! regner med at det bare er fordi kroppen får lite karber og skal inn i Ketose? Noen som har opplevd det samme og vet om det går over etterhvert?

De fleste opplever dette de 1-3 første dagene;) Så går det over:) Så er bare å se positivt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold fett lavt, karb høyt, proteiner på nja... 1,5g muligens..

Tenk f.eks 4-6g karbs per KG kroppsvekt:) Kommer helt ann på din fett% osv også:) Personlig tok jeg bare "freemeal" med f.eks taco eller noe annen god middag:)

Tror det holder med en bedre middag (julebord) og litt/mye alkohol jeg :cautious: men satser på 10 dager i strekk før denne helaftenen inntrer :watching: Da sitter forhåpentligvis kjolen som ett skudd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
Tror det holder med en bedre middag (julebord) og litt/mye alkohol jeg :cautious: men satser på 10 dager i strekk før denne helaftenen inntrer :watching: Da sitter forhåpentligvis kjolen som ett skudd! :)

Vær for all del forsiktig med alkoholen;) Når du spiser så lite allerede, så går det litt fortere:) Både positivt for de av dere som drikker for å bli full/sparer penger... mens det er negativt for de som tar det med ro, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær for all del forsiktig med alkoholen;) Når du spiser så lite allerede, så går det litt fortere:) Både positivt for de av dere som drikker for å bli full/sparer penger... mens det er negativt for de som tar det med ro, hehe!

Alltid forsiktig? ehem. Joda, skal ha det i bakhodet:) Får informere de rundt meg så de får sendt meg hjem om jeg går på en smell! haha. neida, skal nok gå bra når jeg først har fått karba meg opp og spist godt :joyful: Greit å spare penger uansett når man bruker enormt mye penger på kylling! (y)

Håper de 10 dagene gir gode resultater, sist jeg var i ketose så gikk det saaaaaaakte nedover.Og da veide jeg 5 kg mere enn jeg gjør nå :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
Alltid forsiktig? ehem. Joda, skal ha det i bakhodet:) Får informere de rundt meg så de får sendt meg hjem om jeg går på en smell! haha. neida, skal nok gå bra når jeg først har fått karba meg opp og spist godt :joyful: Greit å spare penger uansett når man bruker enormt mye penger på kylling! (y)

Håper de 10 dagene gir gode resultater, sist jeg var i ketose så gikk det saaaaaaakte nedover.Og da veide jeg 5 kg mere enn jeg gjør nå :dry:

Husk at det er ikke ketosen det er noe magisk med.... Det er det lave KCAL inntaket som faktisk betyr noe ang vekten osv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
ååååååååh! det visste jeg ikke! ikke rart jeg ikke gikk ned da :blush:

Er jo litt sånn at selvom hvis du har ok protein, men skyhøyt fett inntakt.. 5kg bacon om dagen.. Så vil du jo ikke gå ned, hehe! Mens her har du jo også fett til det minste.. Og kommer nok ned i 1000kcal per dag.. Og dermed muligens går ned 0,5-1kg ila 1 uke:) muligens mer! Spesielt de første dagene!

Er alltid kcal inn vs ut som gjelder når det gjelder kroppen! hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...