Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Er på dag 2 av min andre runde på PSMF nå. (Skeia totalt ut da jeg var ferdig forrige gang, og gikk selvfølgelig alt opp igjen. Haha) Driver og funderer på hvor lenge jeg skal holde på. Vurderer å bare holde på til fredag, men det er jo bare 5 dager. Er det totalt waste? Eller er det OK å bare være på i 5 dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Hvordan er det med pepsi max på denne dietten? Det er virkelig det jeg sliter mest med å unngå.

Så tar gjerne et råd her, har det noe å si for dietten sin skyld? Vet at det ikke er ubersunt med lettbrus heller, men er en del dietter jeg har lest gjennom der dette er "frifood". Hva gjelder her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
Hei!

Hvordan er det med pepsi max på denne dietten? Det er virkelig det jeg sliter mest med å unngå.

Så tar gjerne et råd her, har det noe å si for dietten sin skyld? Vet at det ikke er ubersunt med lettbrus heller, men er en del dietter jeg har lest gjennom der dette er "frifood". Hva gjelder her?

Går fint det;) Null prob.. Ganske mange som drikker flere liter med det(visstnok) så ja;) Går fint;) Passer det makroene;) Så passer alt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du ikke reagerer negativt på aspartam så er det ikke noe problemer. Det viktigste å huske på PSMF er nok proteiner, nok essensielle fettsyrer, så lite som mulig karbohydrater og annet fett, helst under 10-20g. Hvis du lurer på noe om en bestemt matvare så er det bare å tenke nøye etter om den hjelper til eller ødelegger for dette målet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går fint det;) Null prob.. Ganske mange som drikker flere liter med det(visstnok) så ja;) Går fint;) Passer det makroene;) Så passer alt:)

LYKKE LYKKE LYKKE!!!:love:

Regnet med det gikk bra, har bare hørt at folk sier "man legger mye på seg av lettbrus. Ikke pga kalorier, men fordi den kunstige søtningen legger seg direkte som fett".

Fikk ikke det til å stemme med egen kunnskap, så da spør vi ekspertene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

eneste argumentet for å unngå kunstige søtstoffer er at *enkelte individer* får økt apetitt av det. Det er i så fall ikke søtstoffene som legger seg som fett, men det økte matinntaket.

Bra! Jeg får nesten motsatt effekt av det! :) Da skal jeg ta med meg min kjære pepsi max og stille meg ved ovnen, kalkun, sopp, paprika og løk på middagsmenyen her i gården!

Et spørsmål bare;

Jeg blir alt for mett (skjønn det den som vil) og kommer da til å slite med å få i meg de 200g protein jeg burde ha i døgnet, har spist 98 g etter middag idag, skjønner ikke hvordan jeg da skal få i meg de siste 102 o_O Skal sies at jeg glemte mellommåltid idag som jeg hadde planlagt rundt kl 14.00. Ble vel og merk ikke sulten, så da er det vel ikke så ille.

Er det dumt å havne rundt 70g protein for lite ift kroppsvekt*2,5 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
Bra! Jeg får nesten motsatt effekt av det! :) Da skal jeg ta med meg min kjære pepsi max og stille meg ved ovnen, kalkun, sopp, paprika og løk på middagsmenyen her i gården!

Et spørsmål bare;

Jeg blir alt for mett (skjønn det den som vil) og kommer da til å slite med å få i meg de 200g protein jeg burde ha i døgnet, har spist 98 g etter middag idag, skjønner ikke hvordan jeg da skal få i meg de siste 102 o_O Skal sies at jeg glemte mellommåltid idag som jeg hadde planlagt rundt kl 14.00. Ble vel og merk ikke sulten, så da er det vel ikke så ille.

Er det dumt å havne rundt 70g protein for lite ift kroppsvekt*2,5 ?

ja..

Retningslinjer er retninglinjer....Hadde du vært veldig overvektig kan man gå ned til 1,5g per kroppsvekt osv...

Men 98g protein ila 1 dag=nothing! Få i deg mer per måltid eller spis større måltider på slutten av dagen, kort evt litt ned på grønnsaker hvis det blir for mye av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
Er det bare meg som synes dette er tøft eller? Dag 2 og jeg sliter! Jeg får sånne "down-moments" der jeg mister motivasjonen. Jeg har lyst på alt mulig usunt, men jeg holder jo ut..o-o

De 2-3 første dagene er verst:) Er på dag 2 selv;) Har VEEELDIG lyst å stikke bort å kjøpe meg en kakemann:) Snø ute+kakao og kakemann :D

Men men! Drikk vann, få i deg maten. Og legg deg tidlig evt;) Så en ny dag! Og du vet du har holdt ut;) Er bare å fortsette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De 2-3 første dagene er verst:) Er på dag 2 selv;) Har VEEELDIG lyst å stikke bort å kjøpe meg en kakemann:) Snø ute+kakao og kakemann :D

Men men! Drikk vann, få i deg maten. Og legg deg tidlig evt;) Så en ny dag! Og du vet du har holdt ut;) Er bare å fortsette!

Godt sagt!

Her er det noe så enkelt som snack a jack med ostesmak (det fins i skapet)! Men skal julebord kjolen sitte fint så må jeg fint finne meg i og droppe noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei:) da er det klart for en runde med PSMF igjen. Sist gang trente jeg lite, men har planer om å trene mer denne gangen. 3 ganger styrke i uka. Er det for mye å gå i 3-5% bakke på mølla i 30-40 min 5 gang i uka ?

Håper på svaar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De 2-3 første dagene er verst:) Er på dag 2 selv;) Har VEEELDIG lyst å stikke bort å kjøpe meg en kakemann:) Snø ute+kakao og kakemann :D

Men men! Drikk vann, få i deg maten. Og legg deg tidlig evt;) Så en ny dag! Og du vet du har holdt ut;) Er bare å fortsette!

Hahah. Godt å høre at det er flere som kjenner dette tærer på psyken!:D La oss drømme om sjokoladeboller og kakemenn i natt! Hvor lenge skal du holde på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
Hahah. Godt å høre at det er flere som kjenner dette tærer på psyken!:D La oss drømme om sjokoladeboller og kakemenn i natt! Hvor lenge skal du holde på?

Vi får se, blir "free meals" på lørdager ihvertfall!:) Men håper tålmodighet/viljen er der til slutten av nov(eksamenstiden begynner)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får se, blir "free meals" på lørdager ihvertfall!:) Men håper tålmodighet/viljen er der til slutten av nov(eksamenstiden begynner)!

Viktig å ha noe å se frem til. November er jo i utgangspunktet en "kjedelig" måned. Bedre å kjøre PSMF i nov enn i des :D Da kan vi heller kose oss litt ekstra i førjulstiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
Viktig å ha noe å se frem til. November er jo i utgangspunktet en "kjedelig" måned. Bedre å kjøre PSMF i nov enn i des :D Da kan vi heller kose oss litt ekstra i førjulstiden!

Nja. Kose seg med måte ihvertfall :) Hehe! Er så mye å ta av, så får vel heller være "moderat" :D(Julaften skal det heller gå ned en god del pinnekjøtt og det som tilhører)!!

Hvor lenge har du tenkt da?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
Kan man spise yoplait yogurt på denne dietten? Den med 0%

Og hvilken diett er strengest: dukan eller psmf?

Hvor mye fett/karbs er det i yoghurten?:) For en hel boks?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...