Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

20g fett av det du spiser + f.eks 1.ss tran:) aka IKKE tell med essensielle fettsyrer(spiseskjeer/kapsler) du evt tar:) Ellers skal det holdes under 20g:)

Tøft. Da kan jeg faktisk lure inn litt MIT, om jeg så må holde meg til 3/4 av boksen. Takk for hjelpen, sjef :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
Tøft. Da kan jeg faktisk lure inn litt MIT, om jeg så må holde meg til 3/4 av boksen. Takk for hjelpen, sjef :)

Bare å være sikker på at du er under:) Så kan du i teorien spise litt sjokolade :p hehe, men du må jo ha nok oversikt da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å være sikker på at du er under:) Så kan du i teorien spise litt sjokolade :p hehe, men du må jo ha nok oversikt da:)

Haha, det lurer jeg på om må være toppen av selvpining. Hvor mye sjokkis er det liksom, 15 gram?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette ferieaktivitet eller er det mulig å være i full jobb og ha familie som skal pleies samtidig?

Mulig det har vært svart på det flere ganger før, men jeg har lite lyst til å lese meg gjennom 5000 poster

Om man har mann som kan avlaste de første dagene bør det være fullt gjennomførbart. Man blir veldig sliten og slapp de første dagene, hodet fungerer litt tregere (hvertfall hos meg), men som sagt, kun de første dagene. Er ikke verre enn at du prøver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ukjent666
Haha, det lurer jeg på om må være toppen av selvpining. Hvor mye sjokkis er det liksom, 15 gram?

Haha nei det vet jeg ikke. Har ikke turt å finne ut heller. Så er nok enklere å droppe det! Haha:) Men teorien er der ihvertfall:) Så lenge det passer retningslinjene og du er sikkert på hvor mye du faktisk spiser! Så er egentlig alt ok:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en bra dag kan du vel lukte på o'boy-boksen om du har samvittighet til det/vil pine deg sjøl.

Haha. Ja. En gang kjøpte jeg en pose med tre sjokoladeboller på Espa (som etter sigende har norges beste boller) og lot posen ligge åpen ved siden av meg heele veien hjem (ca 1t30min) uten å spise dem. Bare sånn for å se om jeg klarte. Ga dem bort da jeg kom hjem. Herregud :p

Haha nei det vet jeg ikke. Har ikke turt å finne ut heller. Så er nok enklere å droppe det! Haha:) Men teorien er der ihvertfall:) Så lenge det passer retningslinjene og du er sikkert på hvor mye du faktisk spiser! Så er egentlig alt ok:)

This is true. IIFYM(icros) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man har mann som kan avlaste de første dagene bør det være fullt gjennomførbart. Man blir veldig sliten og slapp de første dagene, hodet fungerer litt tregere (hvertfall hos meg), men som sagt, kun de første dagene. Er ikke verre enn at du prøver :)

Har ikke vært sliten et sekund. Så jeg ser det slik at det må gå, nå har jeg vel og merk ikke prøvd med barn, men jobb 8-16. Middag er det bare å lage samme mat til alle, så koker du potet/ris/pasta til resten som du selv ikke spiser. Bare vær positiv så går det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det lurer jeg på om må være toppen av selvpining. Hvor mye sjokkis er det liksom, 15 gram?

Det kommer selvsagt veldig mye an på hvor mye proteiner du må ha i deg totalt og hva som er resten av kostholdet ditt.

Si feks at målvekten er 70kg. Da vil proteinmålet være 175g. Hvis du baserer alt inntak på kyllingfillet så må du ha i deg ca 760g kylling. Da vil du ha fått i deg ca 7.6g fett og 0g karbs (kyllingfillet uten noe tilbehør). Melkesjokolade inneholder 32g fett og 53g karb pr. 100g. Du har ca 12g fett å gå på så da kan du tillate deg ca 37g melkesjokolade uten å gå over fettgrensa. Kontrollregning viser at man da også ligger under på karbs. Den minste til Freia er 24g og ligger dermed godt innenfor lovlig innhold så sant man ikke har i seg andre kilder.

Spørsmålet er jo hvor lenge du holder ut på et utrolig kjedelig kosthold uten særlig tilbehør bare for å få lov til å spise en liten sjokolade. Man kan vel si at det kan gå greit, men kanskje ikke hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
har spist en pakke med extra tyggegummi i dag, er det veldig ødeleggende for dietten? det er jo en del karbs i en tyggegummipakke....

"Ødeleggende" kommer jo helt ann på om du vil følge dietten slavisk osv.. Du vil nok fortsatt gå ned i vekt:) Men hvis man beveger seg over på andre ting. Så er det jo ikke PSMF lengre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ukjent666
Hei. Leste at Pesi Max kan drikkes. Er det noen andre søtsaker som ka inntas på dietten, for oss som sliiiter med behovet for søtsaker?

Alt kan inntas så lenge det går innenfor retningslinjene..

20g fett+essensielle fettsyrer

20g karbs

2,5g protein X med ønsket kroppsvekt:)

3fullkropps styrkeøkter per uke..

Siden du har lest i tråden.. Så har jeg allerede skrevet dette 1000 ganger ila tråden:) Hehe;) Gjør det enkelt. Dette er en ekstrem diett, følg retninglinjene... Ikke få deg til å tro at "i dag kan jeg spise 200g sjokolade".. Du er tross alt på en ekstrem diett!:) !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
Kan man spise det nye lavkarbobrødet fra Norges bakeri på denne dietten? det ville isåfall gjort hverdagen min mye enklere :)

Les i innlegget over .... Verden blir mye lettere hvis du bare åpner øynene(y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
Jajaja :) tenkte så jeg kunne holde øynene igjen litt til...trøtt :blush:

Da får jeg begynne å regne da! :wtf:

Veie brødet --> inn på Gratis online dagbok for diett, slanking og kosthold = vips.. Så har du om du har for mye eller for lite;) Men du må jo planlegge selvfølgelig:)

Husk at skivene er forskjellige størrelser osv:) Men husk å vær forsiktig nå da:) Hvis du skal ha skive, så har jo du sikkert smør på også? Som er litt verre å veie osv... :) Hint: gjør alt enkelt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veie brødet --> inn på Gratis online dagbok for diett, slanking og kosthold = vips.. Så har du om du har for mye eller for lite;) Men du må jo planlegge selvfølgelig:)

Husk at skivene er forskjellige størrelser osv:) Men husk å vær forsiktig nå da:) Hvis du skal ha skive, så har jo du sikkert smør på også? Som er litt verre å veie osv... :) Hint: gjør alt enkelt;)

Jepp, holder på å skrive inn og planlegge nå! :singing: Smør spiser jeg ikke på skiva så det er ikke noe krise, tror faktisk det vanskeligste blir å få i seg nok proteiner ! På oppkarbingsdagen, er det noe grense for hvor mye kcal, fett og karbo man kan spise da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...