Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Starter i morgen! Tenker 2 uker, kanskje 3. Gleder meg, for jeg elsker varm mat til alle måltider og kjøtt er digg!

Et spm, kan jeg på min spisedag (timer) bare spise pasta, snack a jack og noe kjøtt for proteinene?? Er ulidelig glad i pasta! Bør jeg da spise fullkorn, eller hvit pasta? Snart julebord, og jeg må inn i kjolen min :)

Veier 79,9kg (vil aldri se 8tallet fremst) og er 1,72m høy.

Er og sykemeldt for mulig betennelse i knærne, så må nok ta vekk et par øvelser som inkluderer knærne, men dette skal gå bra!

Hei og hå! (rotet skrevet, men nå må jeg rekke butikken - kjøleskapet er tomt. Dårlig deal å starte diett med tomt kjøleskap!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
Starter i morgen! Tenker 2 uker, kanskje 3. Gleder meg, for jeg elsker varm mat til alle måltider og kjøtt er digg!

Et spm, kan jeg på min spisedag (timer) bare spise pasta, snack a jack og noe kjøtt for proteinene?? Er ulidelig glad i pasta! Bør jeg da spise fullkorn, eller hvit pasta? Snart julebord, og jeg må inn i kjolen min :)

Veier 79,9kg (vil aldri se 8tallet fremst) og er 1,72m høy.

Er og sykemeldt for mulig betennelse i knærne, så må nok ta vekk et par øvelser som inkluderer knærne, men dette skal gå bra!

Hei og hå! (rotet skrevet, men nå må jeg rekke butikken - kjøleskapet er tomt. Dårlig deal å starte diett med tomt kjøleskap!)

Du kan spise pasta ja.. Men du trenger ikke fokusere LIKE mye på proteiner på en "spisedag"... Hvis du har veldig høy fett% så trenger du ikke tenke på refeed/oppkarbing heller:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
Nå skal tidenes teiteste spørsmål komme!

Har ikke lest kalkun noen plasser? Er det like greit/bedre/verre enn annet kjøtt?

Så har jeg tran, både i kapsler og flytende, kan jeg ta det som omega3 tilskudd?

Tran funker fint ja:)

Kalkun også:)

Regel:

Passer det "makroene" ila dagen;) Så kan du spise det;)

Altså:

maks 20gram fett+essensielle fettsyrer(1ss tran f.eks)

maks 20gram karbs

2,5g protein X ønsket kroppsvekt(65*2,5=???f.eks)

3fullkropps styrkeøkter ila uken!;) Får du til noe mat innunder de "grensene";) Så går det fint;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tran funker fint ja:)

Kalkun også:)

Regel:

Passer det "makroene" ila dagen;) Så kan du spise det;)

Altså:

maks 20gram fett+essensielle fettsyrer(1ss tran f.eks)

maks 20gram karbs

2,5g protein X ønsket kroppsvekt(65*2,5=???f.eks)

3fullkropps styrkeøkter ila uken!;) Får du til noe mat innunder de "grensene";) Så går det fint;)

Takk for svar forresten :) god link å ha dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva bruker dere til å steke med? Bruker dere noe i det heletatt?

Egg, spiser dere bare det gule? (vet at det er mer karbohydrater i det hvite, men det er jo sammensetningen av hele egget som er best synes jeg)

Stekte kylling for å ha til salaten til lunsj idag. Det ble tørt og kjedelig :( men ellers virker dette til å gå relativt bra :D

Var og trente styrke igår, gikk kjempefint :) Ikke optimalt på vekter, men slik er det vel med mindre næring enn det jeg er vandt til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
Hva bruker dere til å steke med? Bruker dere noe i det heletatt?

Egg, spiser dere bare det gule? (vet at det er mer karbohydrater i det hvite, men det er jo sammensetningen av hele egget som er best synes jeg)

Stekte kylling for å ha til salaten til lunsj idag. Det ble tørt og kjedelig :( men ellers virker dette til å gå relativt bra :D

Var og trente styrke igår, gikk kjempefint :) Ikke optimalt på vekter, men slik er det vel med mindre næring enn det jeg er vandt til :)

Steker i vann eller uten noe;) Hvis du har rett stekepanne(teflon panne=uten noe)... egg: du spiser bare det HVITE:) ikke det gule i så fall;) pga gule=fett og karbs.. hvite=proteiner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder å gjøre maten mindre kjedelig så er det mye man kan gjøre uten at det drar på mye fett/carbs. Det er viktig å huske at man gjerne har mindre av tilbehøret og at det derfor har mindre å si om det inneholder litt mer karbohydrater/100g vare. Tomat og agurk feks inneholder nesten bare vann. Man kan med andre ord spise mye av det uten at det drar på så mye karbohydrater.

Og ikke stek kyllingen for hardt så blir den ikke så tørr ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!:)

Har vurdert å gå på PSFM og har lest både artikkelen + 50 sider i denne tråden her! 199 var litt mange sider å bla seg igjennom..

Gidder ikke gjøre noe halveis når jeg først skal gå på en ekstremdiett og vil følge dette strengt.

Er 162 høy og 55 kg, lurte på om det er lurere at jeg bygger litt muskler først før jeg tar en uke (kanskje 2) på PSMF?

Håper på svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ukjent666
Hei!:)

Har vurdert å gå på PSFM og har lest både artikkelen + 50 sider i denne tråden her! 199 var litt mange sider å bla seg igjennom..

Gidder ikke gjøre noe halveis når jeg først skal gå på en ekstremdiett og vil følge dette strengt.

Er 162 høy og 55 kg, lurte på om det er lurere at jeg bygger litt muskler først før jeg tar en uke (kanskje 2) på PSMF?

Håper på svar:)

Hvis du ikke har dårlig tid. Så er det ikke vits med PSMF med mindre du er "overvektig/fedme" osv:)

Men 55kg på 162 er ikke mye:) Så jeg ville heller startet med å ha et sunt kosthold rundt vedlikehold/rett under hvis du vil prøve å få litt muskler/gå ned i fett%:) Kommer litt ann på dine forutsetninger også da. Som jobb, tidligere trening/idrett osv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har dårlig tid. Så er det ikke vits med PSMF med mindre du er "overvektig/fedme" osv:)

Men 55kg på 162 er ikke mye:) Så jeg ville heller startet med å ha et sunt kosthold rundt vedlikehold/rett under hvis du vil prøve å få litt muskler/gå ned i fett%:) Kommer litt ann på dine forutsetninger også da. Som jobb, tidligere trening/idrett osv:)

Takk for svar :)! Er bare det "overflødige" fettet jeg tenkte jeg skulle få bort. Men har startet på et 6 ukers nybegynner program i styrketrening, og kostholdsbiten tror jeg er grei :) Burde kanskje spist litt mer men :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
Takk for svar :)! Er bare det "overflødige" fettet jeg tenkte jeg skulle få bort. Men har startet på et 6 ukers nybegynner program i styrketrening, og kostholdsbiten tror jeg er grei :) Burde kanskje spist litt mer men :rolleyes:

er bare å få kontroll på hva du får i deg. Gratis online dagbok for diett, slanking og kosthold ;) Så hvis du vil justere;) Så går du opp/ned alt ettersom;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er bare å få kontroll på hva du får i deg. Gratis online dagbok for diett, slanking og kosthold ;) Så hvis du vil justere;) Så går du opp/ned alt ettersom;)

Ja bruker den bare for å sjekke at jeg får i meg NOK der jeg ikke blir så fort sulten og klarer meg på lite mat :) I følge diett.no skal jeg ligge på 1900 kcal viss jeg skal vedlikeholde (trykte inn at jeg trente 3 ganger i uken), men viss jeg ligger på 1500 kcal er dette for lite? (Har lenge lagt på 1300 kcal)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
Ja bruker den bare for å sjekke at jeg får i meg NOK der jeg ikke blir så fort sulten og klarer meg på lite mat :) I følge diett.no skal jeg ligge på 1900 kcal viss jeg skal vedlikeholde (trykte inn at jeg trente 3 ganger i uken), men viss jeg ligger på 1500 kcal er dette for lite? (Har lenge lagt på 1300 kcal)

Da går du i underskudd med 400kcal per dag= 7*4=2800kcal per dag.. ca 0,3-0,4kg i uken i vektnedgang i teorien tror jeg da:)

Men det kommer jo litt ann på hva din "egentlige" forbrenning er osv.. Men hvis du "trives" med 1500kcal.. Så personlig synes jeg det ikke er så gale, såfremt du VIl ned i vekt:) Ellers ville jeg lagt meg litt høyere for å heller trives mer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da går du i underskudd med 400kcal per dag= 7*4=2800kcal per dag.. ca 0,3-0,4kg i uken i vektnedgang i teorien tror jeg da:)

Men det kommer jo litt ann på hva din "egentlige" forbrenning er osv.. Men hvis du "trives" med 1500kcal.. Så personlig synes jeg det ikke er så gale, såfremt du VIl ned i vekt:) Ellers ville jeg lagt meg litt høyere for å heller trives mer:)

Er stup mett på 1300 kcal så tror trivselen blir bra med 1500 kcal :) Prøver ligge på det så får vi se om det trengs noen justeringer. Tusen takk for all hjelp :D Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...