Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Haha, hvor lang tid har det evt gått? Man gjør det ihvertfall mindre(av erfaring)!:) Men husk å få i deg nok fiber hvis det blir problemer,+ masse vann/salt osv:) Men mange får litt problemer med mage ja:)

Nå måtte jeg begynne å regne litt, for føles ut som om jeg har gått på dietten i ett år, men jeg er bare på den 4. dagen. Det er vel 2 dager siden:wacky:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar MartinM

Så man kan også ta tran? Har tran EPA og DHA sånt også? Vis du sins at jeg skal kjøpe en av disse i linken jeg viste deg så kan jeg kjøpe det. Jeg bare tenkte jeg slipper å bestille fra nette vis tran gjør samma jobben :) KIWI butikken som er rett under min leilighet har jo tran :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg er ikke nybegynner ift styrketrening. Do problemet kan jo være en faktor. Hadde egentlig tenkt til å kjøre 10 dager i strekk, men føler nå at det blir litt for lenge. Går det an å ta en liten oppkarbing på dag 5 også kjøre igang igjen i 5 dager til før en større oppkarbing?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg aner ikke hvor mye fettprosent jeg har.. men jeg har jo såpass at jeg får tak i en klype her og der, så er vel ikke den laveste. Æsj ass, hadde liksom tenkt at jeg skulle klare å holde ut i 10 dager! søtsuget på kveldene er heeeeelt ekstreme, er jo verre enn jeg noen gang har opplevd. Jeg får se an imorgen, prøve å bite tennene sammen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg aner ikke hvor mye fettprosent jeg har.. men jeg har jo såpass at jeg får tak i en klype her og der, så er vel ikke den laveste. Æsj ass, hadde liksom tenkt at jeg skulle klare å holde ut i 10 dager! søtsuget på kveldene er heeeeelt ekstreme, er jo verre enn jeg noen gang har opplevd. Jeg får se an imorgen, prøve å bite tennene sammen ;)

Mhm, det var en av grunnene til jeg sprakk... Og så syns jeg det generelt var kjedelig og lurte på om det hadde noe for seg .. Jeg er nok litt svak sånnsett :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingenting som vil "ødelegge" dietten, med mindre du spiser overskudd osv og hva målene dine er:)

Ta morgendagen som en "Halveis" oppkarbing:) Spis og kos deg;) Og kom "Back on track" i morgen igjen;)

Kan jeg forresten heller bare ta oppkarbingen imorgen, og ikke ha neste helg, er det noe forskjell? Og hva skal jeg ha i meg på en oppkarbingdag når jeg veier 60kg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens

Jeg skal på PSMF neste uke og jeg lurer på kan man ta tran istdenfor kosttilskudd? Eller må jeg kjøpe et av disse her: Omega 3 fettsyrer, og andre kosttilskudd for bedre helse og optimal ytelse. ?

1: tran er er koskttilllskudd.

2: man må ta omega3 som tilskudd under denne dietten for å få i seg nok essensielle fettsyrer.

3: noen mener det finnes andre kosttilskudd som har mer optimal sammensetning enn tran, men tran fungerer veldig greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ukjent666
Kan jeg forresten heller bare ta oppkarbingen imorgen, og ikke ha neste helg, er det noe forskjell? Og hva skal jeg ha i meg på en oppkarbingdag når jeg veier 60kg? :)

Du kan i teorien ta oppkarbing når du vil, jo mindre fett%, jo oftere bør man ha en oppkarbing. Nå vet jeg ikke dine forutsetninger og hvor lenge du har vært på psmf osv...

Men oppkarbing: ligg lavt på fett, ca 1-1,5g protein per kg kroppsvekt og 4-6g karbs på oppkarbingen.. Gjerne ha en dag eller 6-9timer hvor du spiser alle karbohydratene;)

Oppkarbing er strengt tatt ikke nødvendig ofte hvis du har høy fett% som står i artikkelen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KlaraKu: ett ord; væske. Vektnedgangen vil aldri være gjevnt nedover, det vil gå i rykk og napp selv på denne ekstremdietten. Hvis du ligger i underskudd men går opp i vekt så holder kroppen på mer væske enn den gjorde ved forrige veiing. Det er teorier der ute som antar at fettcellene slipper væske i litt rykk og napp. Dette er ikke vitenskaplig studert, men observasjoner på svært overvektige individer viser at skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
KlaraKu: ett ord; væske. Vektnedgangen vil aldri være gjevnt nedover, det vil gå i rykk og napp selv på denne ekstremdietten. Hvis du ligger i underskudd men går opp i vekt så holder kroppen på mer væske enn den gjorde ved forrige veiing. Det er teorier der ute som antar at fettcellene slipper væske i litt rykk og napp. Dette er ikke vitenskaplig studert, men observasjoner på svært overvektige individer viser at skjer.

KlaraKu: søk på "swosh" eller noe sånt av lyle mcdonald.. Mener han har skrevet noe ang dette:)

nvm: Of Whooshes and Squishy Fat | BodyRecomposition - The Home of Lyle McDonald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KlaraKu: søk på "swosh" eller noe sånt av lyle mcdonald.. Mener han har skrevet noe ang dette:)

nvm: Of Whooshes and Squishy Fat | BodyRecomposition - The Home of Lyle McDonald

Takk til deg og HeleneN :) Er ikke greit å være på nippet til å gi seg for så og veie seg og se ta man har gått opp :) Men idag så viste vekta ned 1,2 kg, så da er jeg back on track og fått tilbake litt motivasjon:) 5 dager igjen til litt karbo!!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe i veien for å bruke proteintilskudd. Men vær oppmerksom på at man blir mindre mett av drikke, så hvis du sliter med at du synes det er lite mat på denne dietten så vil jeg ikke anbefale å bytte ut måltider med shake. Hvis du føler det motsatt (at du sliter med å spise nok så du får i deg det proteinet du trenger) så er det bare å kjøre på.

Pass på at det inneholder noe karbohydrater, noe de fleste proteinkilder inneholder lite eller ingenting av, så det tar litt av karb-kvoten din nå du bruker dette som proteinkilde. Men det burde ikke være problemer å kontrollere en kombinasjon av proteintilskudd og vanlig mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...