Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Gjest Ukjent666
per beger er det 5,0 g protein,9,8 g karb ( hvor disse kun er sukkerarter,om dette har noe å si),og 0,1 g fett,

Da må du se om du klarer å presse deg under de

20g fett+essensielle

20g maks karbs..(dvs 10,2g igjen), som bør evt være grønnsaker):)...

Så det er lite igjen da.. Men men,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nja. Kose seg med måte ihvertfall :) Hehe! Er så mye å ta av, så får vel heller være "moderat" :D(Julaften skal det heller gå ned en god del pinnekjøtt og det som tilhører)!!

Hvor lenge har du tenkt da?:)

Godt å høre:) Jeg er faktisk ikke noe glad i julemat, men jeg er alt for glad i julesnop!:D Målet mitt er - 4-5kg og gjerne frem til 1.desember. Jeg skal til Gøteborg 30.nov. Jeg vil føle meg bra når jeg skal shoppe, haha. Jeg gikk på PSMF før sommeren også og det fungerte kjempebra. Du kommer til å klare deg strålende! Man kommer inn i rytmen etter noen dager. Nesten så det er vanskelig å stoppe når man ser hvilken effekt dette har:D Jeg skrev bacheloren til kjøtt og grønnsaker og hadde ikke problemer med konsentrasjon. Det var heller motsatt. Da venter dag 3 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Er på dag 3 av en diett som jeg har tenkt å holde på med i 12 dager.

Leser på forumet her at en del av de som har gått på denne dietten har holdt seg under 20g karbohydrater og 20g fett til dagen.

Næringsinnhold

null.gif

Kalorier 1402

null.gif

Basert på ditt ADI

Fett 35g

Mettede fettsyrer 5.84g

Flerumettede fettsyrer 3.48g

Enumettede fettsyrer 3.64g

Kolesterol 270mg

Natrium 1460mg 97%

Karbohydrat 27.2g 21%

Kostfiber 18.3g 48%

Tilsatt sukker 12.9g

Protein 238g 425%

null.gif

Tiamin 25% · Selen 73%

Riboflavin 33% · Folat 48%

Vitamin A 25% · Vitamin E 28%

Sink 34% ·

Vitamin C 202% · Vitamin B12 39%

Vitamin B6 85% · Kalium 75%

Fosfor 151% · Kopper 41%

Kalsium 93% · Magnesium 46%

Niacin 133% · Jern 45%

Basert på ditt ADI

Dette sliter jeg maks med å få til. Ett av tilfellene så ender jeg opp rundt 27g karbohydrater og 35g fett til dagen. Ellers så ender jeg opp med 45g fett og 18g karbohydrater til dagen.

Forskjellen på de to alternativene er: At jeg erstatter Mager kesam med Cottage cheese. Ser da at fett inntaket øker, men karbo inntaket reduseres.

Bildet over er hvordan jeg har spist fram til nå. Forskjellen på de to alternativene er: At jeg erstatter Mager kesam med cottage cheese. Ser da at fett inntaket øker men, karbo inntaket reduseres.

Er 172 cm over bakken og veier ca 87kg (Er godt trent og ikke overvektig)

Noen meninger om hva jeg burde gå videre med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 ekstra karb og 15g ekstra fett om dagen i tolv dager er ((7*4+15*9)*12) 1956kcal som er omtrent 300g fett du potensielt kunne gått ned de tolv dagene. Krise? Vel, det er det vel bare du som kan vurdere, men jeg ville ikke blitt fortvilet og nervøs.

Du viser til to eksempler der kesam/CC er eneste forskjell, men du sier lite om hva du faktisk spiser. De fleste som klarer å holde seg under 20g på fett og karb spiser vel hverken kesam eller Cottage cheese, men hvis det er det lille ekstra som gjør at du klarer å holde ut i 12 dager så synes jeg ikke du burde ha dårlig samvittighet. Så lenge du ikke skal nå en matchvekt til konkuranse så er vel ikke 162kcal/dag en "sprekk" å bli forvilet over.

Edit; du ligger høyt på proteiner. Det er bra, men dersom du vil redusere de få ekstra kcal'ene så kan du like gjerne gjøre det ved å redusere inntaket ditt pittelitt. hvis noen av proteinkildene dine inneholder karbohydrater eller fett så slår du jo 2 fluer i en smekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frokost : 1 kyllingfilet med 150g brokkoli

lunsj : 1 boks tunfisk med 50g spinat, 50g sopp og 100g brokkoli

kl 15-16 : 1 kyllingfilet med 150g brokkoli

kl 18-19 : 300g karbonadekjøttdeig med 50g sopp, 100g brokkoli

Kvelds : 1 boks mager kesam med 1 scoop proteinpulver

Over halvparten av karbohydratene kommer fra Kveldsmaten. Men tror jeg kreperer uten den.

Er ikke mye å bli feit av akkurat :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
frokost : 1 kyllingfilet med 150g brokkoli

lunsj : 1 boks tunfisk med 50g spinat, 50g sopp og 100g brokkoli

kl 15-16 : 1 kyllingfilet med 150g brokkoli

kl 18-19 : 300g karbonadekjøttdeig med 50g sopp, 100g brokkoli

Kvelds : 1 boks mager kesam med 1 scoop proteinpulver

Over halvparten av karbohydratene kommer fra Kveldsmaten. Men tror jeg kreperer uten den.

Er ikke mye å bli feit av akkurat :p

Du kan f.eks droppe mager kesam, mye av grønnsakene.,Og hvordan er proteinpulveret ditt?

Karbonadedeig har også en del fett, så den kan du også droppe;) Du vil gå ned i vekt, men du kan prøve å komme deg under 20 av begge:) Skal gå veldig fint, men blir ensidig da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe i veien for å kjøre det oppsettet, men det er jo fullt mulig å variere litt. Alle dager behøver ho ikke se like ut. Om du får i deg litt mer enn målene den ene dagen og litt mindre den andre dagen så er det ingen krise. Jeg har tro på at litt variasjon gjør det mye lettere å gå på diett, men andre synes det motsatte; lettere å ha faste rutiner på alt.

Hvis du ønsker litt mer variasjon; noen dager kan du bytte ut karbonadedeigen med renskåret svinekjøtt, eller torsk. Du kan variere grønsakene med å introdusere litt agurk, tomat og paprika. Det er slike variasjoner som kan være vitale for at man "overlever" dietten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er snart ferdig med min andre runde med PSMF.

Før jeg startet på denne dietten, veide jeg nesten 116 kg.

Oppstart av første periode var i Mai 2012.

(de 18 mnd før mai, klarte jeg å legge på meg 25 kg ved å kutte ut all trening og innta en trofast sofapositur)

I forrige uke var min første uke under 90 kg, på veldig lang tid.

En stor takk rettes til fitness-bloggen og alle de som bidrar her, super-Martin fra FHM(fantastisk gøy og motiverende artikkel)

og min kjære storebror som fungerte som motivator og støttekontakt!

Fett kan godt få brenne ja... i helvete sammen med storebror ;)

Snart er det tid for å endre kostholdet og trene enda hardere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et luksusproblem! (men, det er mitt problem:unsure:)

Er på dag 2 og sliter som bare det med å få i meg nok proteiner..har ikke sjangs til å spise 5 måltider pr dag tidsmessig, så må få inn 200 g protein i 4 måltid. Er virkelig ikke sulten nok til dette, eller så velger jeg dumme proteinkilder (noe jeg ikke tror)

Kost til nå idag:

Frokost:

- 200 g kalkun

- 30 g salat

- 30 g tomat

- 30 g agurk

Lunsj: (salatbar på jobb)

- 100 g smårettsskinke

- 100 g kylling

- 20 g salat

- 20 g paprika

- 20 g agurk

Middag:

- 210 g kalkun

- 20 g sopp

- 30 g brokkoli

- 20 g rødløk

- 15 g paprika

Orker nesten ikke tanken på kveld!

- Hva gjør jeg galt?

- Finnes det noen supre proteinkilder som metter litt mindre? (spise mindre menger, men like mye proteiner)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har et luksusproblem! (men, det er mitt problem:unsure:)

Er på dag 2 og sliter som bare det med å få i meg nok proteiner..har ikke sjangs til å spise 5 måltider pr dag tidsmessig, så må få inn 200 g protein i 4 måltid. Er virkelig ikke sulten nok til dette, eller så velger jeg dumme proteinkilder (noe jeg ikke tror)

2,5 x ønsket kroppsvekt i proteiner. Er målvekten din 80 kg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
Jeg har et luksusproblem! (men, det er mitt problem:unsure:)

Er på dag 2 og sliter som bare det med å få i meg nok proteiner..har ikke sjangs til å spise 5 måltider pr dag tidsmessig, så må få inn 200 g protein i 4 måltid. Er virkelig ikke sulten nok til dette, eller så velger jeg dumme proteinkilder (noe jeg ikke tror)

Kost til nå idag:

Frokost:

- 200 g kalkun

- 30 g salat

- 30 g tomat

- 30 g agurk

Lunsj: (salatbar på jobb)

- 100 g smårettsskinke

- 100 g kylling

- 20 g salat

- 20 g paprika

- 20 g agurk

Middag:

- 210 g kalkun

- 20 g sopp

- 30 g brokkoli

- 20 g rødløk

- 15 g paprika

Orker nesten ikke tanken på kveld!

- Hva gjør jeg galt?

- Finnes det noen supre proteinkilder som metter litt mindre? (spise mindre menger, men like mye proteiner)

Kylling er vel en av de beste kildene.. lite fett/karbs...

Men det du kan gjøre: gå litt ned på grønnsakene;) Hold deg til BARE brokkoli.. Fyll på med div krydder:)

200g 4x daglig er ikke mye:) Dropp smårettskinke.. Den har vel altfor lite protein vskarbs/fett og generelt per 100g:)

Drikk nok vann! Ikke tenk negativt, tenk at dette er faktisk DIGG... Gjør forskjellige varianter. Noen ganger kan du steke kyllingen litt mer, dele den opp i flere biter, tynne biter,større biter osv.. Forskjellige smaker etter hvordan de er stekt! Stek med krydder.. Eller ta krydder på etterpå!

Er bare å fortsette! Er bare dag 2!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
Kanskje jeg har misforstått :eek: trodde det var 2,5 * din vekt..men vis det er ønsket vekt så blir jeg lykkelig som nå kan gå ned på proteiner! :lol:

Nye "retningslinjer" som har vært leeenge..

20gr fett+essensielle

20g karbs

2,5g protein X med ønsket kroppsvekt:) Men da bør du klare 2,5g også! hehe

3x fullkroppsøkter med styrketrening per uke.. IKKE MER, IKKE MINDRE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye "retningslinjer" som har vært leeenge..

20gr fett+essensielle

20g karbs

2,5g protein X med ønsket kroppsvekt:) Men da bør du klare 2,5g også! hehe

3x fullkroppsøkter med styrketrening per uke.. IKKE MER, IKKE MINDRE!

En stk lykkelig jente her! Da blir jo luksusproblemet mitt nesten borte!!:D

Styrketreningen er god knall, men må nok redusere bittelitt med tanke på smerter i begge knær - går på voltaren(legen håper på betennelse) og er aktivt sykemeldt. Men Trener overkropp og prøver å få litt kjempelett styrke på bein slik at knærne mine kan være med på leken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...