Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Synes jeg ser at jeg skal gafle i meg fisk om morgenen :eek: Men det er jo et godt forslag på middagsmat, dessuten er det jo lett å spise iforhold til den evige kyllingen (y)

Mnjæ har forsåvidt vurdert PF, men grunnen til at jeg presser ned skyr på morgenen er at jeg som regel blir DØDSsulten et par timer etter jeg har stått opp. Da sitter jeg på jobb og har ikke mulighet til å spise noe før lunsj. Men takk for tips likevel! Skal ta meg en tur innom oppskriftstråden til PSMF, kanskje jeg får litt inspirasjon :)

Kjenner igjen den, har det på samme måte selv men heldigvis har vi pause på skolen kl 10, så jeg får spise frokost da:) Er mange matvarer man kan velge, men kylling eller tunfisk er som regel det billigste alternativet, og derfor "mest populært" når det kommer til anbefalinger;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ukjent666
Synes jeg ser at jeg skal gafle i meg fisk om morgenen :eek: Men det er jo et godt forslag på middagsmat, dessuten er det jo lett å spise iforhold til den evige kyllingen (y)

Mnjæ har forsåvidt vurdert PF, men grunnen til at jeg presser ned skyr på morgenen er at jeg som regel blir DØDSsulten et par timer etter jeg har stått opp. Da sitter jeg på jobb og har ikke mulighet til å spise noe før lunsj. Men takk for tips likevel! Skal ta meg en tur innom oppskriftstråden til PSMF, kanskje jeg får litt inspirasjon :)

Det med faste tar noen dager å bli vant til;) du har et stoff/et eller annet i magen "ghrelin" eller noe sånt. Som må bli vant til spisemønsteret;) Står om det på Intermittent fasting diet for fat loss, muscle gain and health ;) Men men!

husk at du kan også se på protein per 100g;) Høyest mulig=minst mulig å spise også:p hehe! f.eks seifilet i blokk fra euroshopper(rimi) 121gram protein 675gram seifilet.. 19kr;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
Jeg blir kvalm bare av tanken på kylling, og jeg er bare på dag 3 :nin:

Spice det litt opp! Diverse krydder, isbergsalat =tacosalat... f.eks:) og ha en litt "manne mann" fremtoning GAFLE INNPÅ! ferdig med det:P Var min filosofi når jeg var lei kyllingfilet ihvertfall:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spice det litt opp! Diverse krydder, isbergsalat =tacosalat... f.eks:) og ha en litt "manne mann" fremtoning GAFLE INNPÅ! ferdig med det:p Var min filosofi når jeg var lei kyllingfilet ihvertfall:p

Var nettopp det jeg hadde med meg til lunsj idag.. Boksen inneholdt 120 g kyllingfilet med tacokrydder, 40 g salat, 80 g agurk, 80 g tomat og litt paprika. Spiste halvparten før jeg nesten brakk meg og måtte avslutte :cautious: drittkylling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
Var nettopp det jeg hadde med meg til lunsj idag.. Boksen inneholdt 120 g kyllingfilet med tacokrydder, 40 g salat, 80 g agurk, 80 g tomat og litt paprika. Spiste halvparten før jeg nesten brakk meg og måtte avslutte :cautious: drittkylling

Ps: Du kan også variere hvordan du tilbereder kyllingen i form av: hvor mye du steker/koker den:P hehe! Noen ganger kan det være godt med mer "skorpe" på kyllingfilet bitene, mens andre ganger at det "glir" ned haha:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd mange forskjellige måter å tilberede kyllingen på, den er og blir like ekkel å tenke på :whistle:

Kyllingkjøttpudding, kyllingburger, kyllingpizza, kyllingsalat, kylling med grønnsaker, kyllingbaccalao uten potet selvsagt, ovnsbakt kylling, grillet kylling, skivestekt kylling, kyllinglefser blablabla. Evt bare spis noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, jeg skjønner at det ble veldig kort å bare kontre med et spøtsmål. Poenget er at å føle seg energisk betyr ikke at du har masse energi. Du ligger i så kraftig underskudd at for mye av kardio vil trigge kroppen til å øke tiltakene for å begrense energibehovet ; altså bryte nes muskler. Kosten er så ribbet at det er totalt uhensiktsmessig å skape større underskudd ved å øke aktivitetsnivået.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg skjønner at det ble veldig kort å bare kontre med et spøtsmål. Poenget er at å føle seg energisk betyr ikke at du har masse energi. Du ligger i så kraftig underskudd at for mye av kardio vil trigge kroppen til å øke tiltakene for å begrense energibehovet ; altså bryte nes muskler. Kosten er så ribbet at det er totalt uhensiktsmessig å skape større underskudd ved å øke aktivitetsnivået.

Point is: Moderat kardio på 30-45 minutter er helt ok, intervalltrening som tar 5 minutter not ok. Det kan være vanskelig å forklare dette spesielt til kvinner, spesielt med tanke på at vår fettforbrenning er annerledes enn mannfolkene sin. Vi har ett høyere forhold mellom alfa og beta-reseptorer på de gjenstridige fettreseverene, og blodsirkulasjonen er dårligere i betarespetorene enn i alfareseptorene. Det gjør det vanskeligere å frakte de frie fettsyrene bort. I tillegg har vi lavere insulinfølsomhet som følge av sammensetningen mellom alfa og betareseptorene.

På diett øker betareseptorene fettmobilisering og forbrenning, men samtidig hindrer alfa-reseptorene fettmobilisering og forbrenning. Trå gassen i bunn og stå på bremsa samtidig men andre ord. Intervalltrening hjelper kjapt og effektivt på å hindre alfareseptorene å øke så mye slik at man får mer effektiv fettforbrenning.

MAO så må 5-10 minutter intervall enten med på å gjøre PSMF mer effektiv eller så "spiser det av musklene". Hvor stort hinder er egentlig intervaller når man føler man har energi til å gjennomføre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1: Du er på en ekstremdiett som er bygd opp rundt prinsippene; kostholdet skal skape underskuddet, du skal ikke spise mer enn det absolutt minimale av hva kroppen trenger.

2: denne dietten vil, før eller siden, føre til muskeltap uansett. Store mengder proteiner er lagt inn i dietten for å begrense dette i mest mulig grad, men det vil skje.

3: en hver form for kardio er sterkt frarådet grunnet 1 og 2

4: moderat styrketrening er oppfordret for å stimulere til å begrense muskeltapet (fortelle kroppen at hey, jeg trenger faktisk disse musklene)

Disse 4 punktene burde være nok til å agrumentere mot en hver følselse av å skulle yte mer.

Intervalltrening er høy intensitet og krever at man har nok rask energi (ikke tomme glykogenlagere i musklaturen) til å gjennomføre uten å gå tom og dermed gå på en smell med melkesyre og full pakke. Teorien din om å gjøre en omvending på alfa og beta-reseptoerer holder kun dersom du sørger for å fylle på nok karbs før økten, altså følge en litt mer syklisk PSMF som er tilpasset et større nivå trening enn en superstreng PSMF som baserer seg på kun det som er absolutt nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om det er noen som kunne hjulpet meg med treningsprogram?

Les på fitnessbloggen sin hjemmeside.

Er nylig laget en nybegynnerguide til styrketrening.

Eller sjekk ut TN.no , så følger du RYP programmet. Bruk Google hvis du ikke finner det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får dere kjøpt svinestrimler med lite fett? De jeg har sett ligger på 6-9 g/100 g, hvilket blir i overkant. Forresten, har dere sjekka ut kvernet kyllingfilet fra Prior(?)?. Akkurat som kyllingkjøttdeig, men kun 2% fett og 0-1g karbo per 100g. Litt dyrt, men digg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
Hvor får dere kjøpt svinestrimler med lite fett? De jeg har sett ligger på 6-9 g/100 g, hvilket blir i overkant. Forresten, har dere sjekka ut kvernet kyllingfilet fra Prior(?)?. Akkurat som kyllingkjøttdeig, men kun 2% fett og 0-1g karbo per 100g. Litt dyrt, men digg!

Strimlet svinekjøtt matmesteren har vel 3g fett/100g;) Hos rimi;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk om noen kunne lage en enkel oversikt for oss halvdyslektiske tullingene med alt for store konsentrasjonsproblemer til å sette seg ned å regne ut kcal eller hvor mange g protein som finnes i hva slags mat. Imponerende hvor mye kunnskap som finnes her. Men her i gården blir det alltid bare noe ish opplegg basert på litt av det man forstod. Ønsker PSMF og PF for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
Tenk om noen kunne lage en enkel oversikt for oss halvdyslektiske tullingene med alt for store konsentrasjonsproblemer til å sette seg ned å regne ut kcal eller hvor mange g protein som finnes i hva slags mat. Imponerende hvor mye kunnskap som finnes her. Men her i gården blir det alltid bare noe ish opplegg basert på litt av det man forstod. Ønsker PSMF og PF for alle.

Dette trenger du ikke regne ut selv.... Bruk Gratis online dagbok for diett, slanking og kosthold ;) Eneste du må klare er å veie maten;) Og skrive inn tallene+enter på ;) Så får du en oversikt;)

Men kan vel si fra erfaring: Kyllingfilet 0.1g karb(ish) 21g protein ish... strimlet svinekjøtt matmesteren=3g fett og 22g protein mener jeg..

Seifilet er noe 0fett/karb og 21protein ISH! Men før inn på Gratis online dagbok for diett, slanking og kosthold ;) Så har du kontroll

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvit fisk ovnsbakt med masse grillkrydder på synes jeg er godt sånn ellers. Spørs om det frister når jeg er kvalm da.. :bored: Slitsomt å spise så himla mye kjøtt hele tiden , min grønnsaks- og pastamage er ikke helt vant enda :p
Hvordan ovnsbaker jeg sei/torsk?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...