Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Noen som har erfaring rundt PSMF og amming? Er det en ting man bør vente med til man er ferdig?

Tenker hovedsaklig på avfallsstoffer..

Tror det er lurt å vente med til man er ferdig med å amme, av den årsak at du får i deg veldig lite kcal på denne dietten. Du har ansvaret for å mate et lite barn i tillegg til deg selv, og bør derfor ikke ligge i nærmere 1000 kcal i underskudd. :) Ville valgt å gå for et mer moderat kosthold i første omgang og så evt prøve psmf om det er nødvendig senere.

Denne dietten er ekstrem, og går også ut over energinivå og humør...noe som også kan være greit å la være å pushe i en periode med lite søvn pga opp om natta for å mate baby :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er lurt å vente med til man er ferdig med å amme, av den årsak at du får i deg veldig lite kcal på denne dietten. Du har ansvaret for å mate et lite barn i tillegg til deg selv, og bør derfor ikke ligge i nærmere 1000 kcal i underskudd. :) Ville valgt å gå for et mer moderat kosthold i første omgang og så evt prøve psmf om det er nødvendig senere.

Denne dietten er ekstrem, og går også ut over energinivå og humør...noe som også kan være greit å la være å pushe i en periode med lite søvn pga opp om natta for å mate baby :)

Tusen takk for et fint svar! :) Da ligger dette heller i fremtiden! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har holdt på med den dietten i over en uke nå. Startvekten var 94kg for en uke siden. I dag veide jeg meg, og jeg ligger på 93,8kg. Altså nedgang på 200g. Jeg spiser etter 2,5kg protein x ønsket vekt, og holder meg på 20-25 i fett og karbohydrater. Har hatt 3 styrkeøkter også i denne perioden. Jeg er 185, og ønsker vektnedgang på 10kg. Er det noe grunn til at jeg ikke har gått ned mere? Jeg kommer til å forsette dietten, er ikke det, bare lurer på andre har opplevd lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har holdt på med den dietten i over en uke nå. Startvekten var 94kg for en uke siden. I dag veide jeg meg, og jeg ligger på 93,8kg. Altså nedgang på 200g. Jeg spiser etter 2,5kg protein x ønsket vekt, og holder meg på 20-25 i fett og karbohydrater. Har hatt 3 styrkeøkter også i denne perioden. Jeg er 185, og ønsker vektnedgang på 10kg. Er det noe grunn til at jeg ikke har gått ned mere? Jeg kommer til å forsette dietten, er ikke det, bare lurer på andre har opplevd lignende.

Har du målt deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke målt. Men det skal jeg få gjort. Er vel kanskje for opptatt av baderomsvekten:)

Gjør det. Om du ikke merker noe fremgang så gi det en uke til. Om du da fortsatt ikke har ønsket fremgang så prøv å gå tur en time per dag og prøv å hold deg til helt magert kjøtt og grønnsaker (prøv å ligg lavest mulig på fett og kun karbs fra godkjente grønnsaker). Hva har du som målvekt og hvordan spiste du før PSMF?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det. Om du ikke merker noe fremgang så gi det en uke til. Om du da fortsatt ikke har ønsket fremgang så prøv å gå tur en time per dag og prøv å hold deg til helt magert kjøtt og grønnsaker (prøv å ligg lavest mulig på fett og kun karbs fra godkjente grønnsaker). Hva har du som målvekt og hvordan spiste du før PSMF?

Målet er å gå ned 10kg. Før psmf spiste jeg ikke mye bra. Vil anta jeg lå på 3000kal om dagen, noe som førte til kjapp tilvekst rundt magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målet er å gå ned 10kg. Før psmf spiste jeg ikke mye bra. Vil anta jeg lå på 3000kal om dagen, noe som førte til kjapp tilvekst rundt magen.

Jeg mener at "målvekt" er feil å bruke, for noen liker å ha 10kg ekstra, mens andre ønsker å komme ned til konkurranse fett-prosent. Ta utgangspunkt i lean body mass heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målet er å gå ned 10kg. Før psmf spiste jeg ikke mye bra. Vil anta jeg lå på 3000kal om dagen, noe som førte til kjapp tilvekst rundt magen.

Grunnen til jeg lurte på hvordan du spiste før PSMF var bare i tilfelle du trengte en diett-pause før du begynte med PSMF igjen, men om du spiste overskudd før PSMF så er det absolutt ingen grunn til å ha det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
Hei... Min kjæreste og jeg har nettopp startet PSMF diett men er vet ikke helt hvor mye han skal innta av svin/kylling og karbonadedeig.... siden det er dette vi har valgt av kjøtt.... Han veier 83kg.... Noen som kan hjelpe?

Bruk Gratis online dagbok for diett, slanking og kosthold ;) Godt hjelpemiddel:)

retningslinjer:

maks 20gram karbs per dag

maks 20gram fett+essensielle fettsyrer per dag

2,5gram protein X med ønsket nåvekt(ønsker han å ende på ca 75kg=75x2,5=187gram proteiner per dag:)

3dager med fullkroppsprogram.. ;)

De retningslinjene er for både deg og han;) Må jo også egentlig ta hensyn til hvor mye aktivitet man har i hverdagene egentlig... F.eks PSMF er ikke akkurat dietten til en tømrer med harde dager(mener jeg da):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelpen... Han har ADHD og her et energinivå som er mye høyere en mitt... men vi gjør dette sammen og etter endt diett endre kosthold og begynne å bygge mer muskler ;) Er det noe han og jeg for den saks skyld kan tilføre ...utenom multivitaminer som gir litt mer energi og ikke er skadelig for dietten.... flere mellommåltider feks ? Frukt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ukjent666
Takk for hjelpen... Dette skal bli spennende ;)

Det er det ja! Bare slapp av og være flink å føre inn hva du spiser! Så skal du se du får resultater! Er gøy å se kroppen forandre seg gradvis!

Husk å drikk mye! Spesielt de første dagene vil du ofte gå ned 2-5kg muligens og IKKE gi opp selvom det stopper opp! Er godt mulig du krymper ! Men ikke på vekten;) Hvor lenge har dere tenkt å gå? Både før en evt oppkarbing og etterpå?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
Takk for hjelpen... Han har ADHD og her et energinivå som er mye høyere en mitt... men vi gjør dette sammen og etter endt diett endre kosthold og begynne å bygge mer muskler ;) Er det noe han og jeg for den saks skyld kan tilføre ...utenom multivitaminer som gir litt mer energi og ikke er skadelig for dietten.... flere mellommåltider feks ? Frukt? :)

Eneste du kan tilføre på en PSMF diett er egentlig:

Om morningen: 1ss tran f.eks eller annen essensiell fettsyre selolje osv...

Ellers må det være grønnsaker med lavt karbohydrat innhold typ brokkoli:)

Frukt er stort sett neinei:)

Proteinpulver med veldig lavt fett/karbohydrat innhold kan også gå... Med vann selvfølgelig.

Så lenge dere holder dere innenfor de retningslinjene jeg oppgav tidligere, så skal det gå fint..

Hvis dere får f.eks plass til en sjokolade på 20gram fett+essensielle+20gram karbs.. Så værsegod!:) Men det skal vanskelig å la seg gjøres!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
Jeg ser det er mange som snakker om 1ss omega-3 her. Hvilken olje får man i seg 2g EPA 1.5g DHA ved å bare ta 1ss ref orginalartikkelen her PSMF - Den sunneste ekstremdietten - Fitnessbloggen og Omega-3 er viktig for proteinsyntesen - Fitnessbloggen

Jeg må ta 30 ml for å komme opp på dette nivået av selolje fra sunnkost

Hehe, ehm.. Personlig gjør ikke jeg SÅ mye ut av det. Tar meg 1 ss møllers tran om morningen. Thats it:) Får vel ikke i meg 2g EPA og 1,5g DHA da:) men men!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...